Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 20 van de 24 EersteEerste ... 101819202122 ... LaatsteLaatste
Resultaten 191 tot 200 van de 232

Onderwerp: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 nog steeds NIET nodig

  1. Top | #191
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 nog steeds NIET nodig

    Ik verwijs eerst maar even naar het bericht van Koen waarin hij de aangenomen wet uitlegt nadat er hier een Babylonische spraakverwaring over is ontstaan. De wetgeving is helder en geldt voor alle buitenlandse bestuurders. Er is geen sprake van een speciale regeling voor Nederlandse rijbewijzen.

    Verder is er de officiele site van Florida Department of Highway Safety and Motor Vehicles waar duidelijk aan staat gegeven dat de wetgever je weliswaar niet verplicht om over een Internationaal Rijbewijs te beschikken, maar dat de verschillende verhuurbedrijven deze wel verplicht kunnen stellen. Je dient daarvoor dus bij jouw verhuurder na te gaan wat er over in de voorwaarden staat.

    De ANWB heeft dus formeel gelijk wanneer ze adviseren een Internationaal Rijbewijs aan te schaffen. Zij hanteren slechts de regels en kunnen zich niet permitteren om een klacht van jou te krijgen als er een medewerker van een verhuurbedrijf op zijn strepen gaat staan en jou de auto weigert mee te geven omdat je geen IR kunt overleggen.

    Ik weet niet welke bevestiging je nog zoekt, maar als de twee verantwoordelijke instanties in twee landen precies aangeven wat de eisen zijn, lijkt me dat toch echt voldoende.

    Op dit forum is al vaak aangegeven dat er in de praktijk nauwelijks naar wordt gevraagd. Het is dus aan jezelf hoe je hier mee omgaat. Let op: Resultaten uit het verleden bieden nooit garantie voor de toekomst.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 21-05-13 om 17:22.



  2. Top | #192

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 nog steeds NIET nodig

    Ik heb het toch even nagevraagd.
    Mijn reisbureau zegt: niet verplicht, maar inderdaad makkelijk mocht er iets gebeuren.

    en de ambassade zegt het volgende.
    In het algemeen wordt geadviseerd om een Internationaal Rijbewijs aan te vragen bij een lokaal ANWB kantoor:
    http://www.usa.gov/Topics/Foreign-Visitors-Driving.shtml
    Met een vriendelijke groet
    Embassy of the United States of America
    Information Resource Center

  3. Top | #193
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 nog steeds NIET nodig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimSchuts Bekijk Berichten
    Ik heb het toch even nagevraagd.
    Mijn reisbureau zegt: niet verplicht, maar inderdaad makkelijk mocht er iets gebeuren.
    Hoezo... gemakkelijk mocht er iets gebeuren...
    Bij een verkeersregelovertreding of aanrijding, vraagt de politie je om je échte rijbewijs en niet het vodje van de ANWB.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  4. Top | #194
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 nog steeds NIET nodig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimSchuts Bekijk Berichten
    Ik heb het toch even nagevraagd.

    Nou ja.....vraag het dan niet hier! En de info die je nu geeft, leidt eigenlijk alleen maar tot meer verwarring, dus dat schiet niet op.

    Je reisbureau begrijpt er kennelijk niets van want als er 'iets' (wat dan...) gebeurt begin je niks met een IR. En de link die je plaatst verwijst naar de informatie die voor reizen naar de USA geldt. Aangezien de regels per staat verschillen, heb je daar dus ook niets aan.

    De enig juiste info vind je, zoals eerder vermeld, op de officiele site van Florida Department of Highway Safety and Motor Vehicles.



  5. Top | #195
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 nog steeds NIET nodig

    Hoi Tim,
    Dankjewel voor het delen van de door jou ontvangen info.

    Ik kan me best voorstellen dat je het voor alle zekerheid nog even navraagd bij de ambassade. Je bent echt niet de eerste, en zeker ook niet de laatste die dat doet.
    Hier op het forum staat - zoals hiervoor al enkelen aangeven - al heel veel goede info, maar het forum is uiteraard geen officiele instantie.

    Je bent helemaal vrij om hier info te vragen, daarmee te doen wat je wil en waar je wilt nog meer info aan te vragen.
    Dat in tegenstelling tot wat anderen hiervoor aangeven.

    Nogmaals: bedankt voor het delen van je info!

    Gr. Michael

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimSchuts Bekijk Berichten
    Ik heb het toch even nagevraagd.
    Mijn reisbureau zegt: niet verplicht, maar inderdaad makkelijk mocht er iets gebeuren.

    en de ambassade zegt het volgende.
    In het algemeen wordt geadviseerd om een Internationaal Rijbewijs aan te vragen bij een lokaal ANWB kantoor:
    http://www.usa.gov/Topics/Foreign-Visitors-Driving.shtml
    Met een vriendelijke groet
    Embassy of the United States of America
    Information Resource Center

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #196
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 nog steeds NIET nodig

    Maar wat Teleton schrijft is wel correct!
    Wij gaan het deze zomer gewoon halen. En... wat zijn die kosten nou op de totale prijs van zo'n reis (bij ons is het ding trouwens gratis, want het wordt door de overheid verstrekt). We rijden dan toch wat geruster rond en dat is ook wat waard.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  7. Top | #197
    Regelmatige Bezoeker zeekoe's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    27

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013

    Toch nog even het volgende: Wij werden op 16 mei 2013 in Clearwater aangereden door een achterop komende auto terwijl wij voor de stoplichten stonden. De agent was heel blij dat ik ook een Internationaal Rijbewijs kon tonen. In al de 34x dat wij nu in Florida
    zijn geweest heb ik nog nooit een aanrijding gehad (of veroozaakt). Mazzel dus. Het is voor de politie in de US een stuk makkelijker om een schade rapport op te maken met de info van het Int. Rijbewijs. Dan gaat het ook veel sneller. Zonder Int. Rijbewijs moeten ze eerst allerlei soorten informatie gaan opvragen, dan ben je zomaar 1 tot 2 uur kwijt voordat je weer verder kunt. De schade afhandeling (de auto was van Alamo) ging uitstekend. Je belt met Alamo, vraagt naar de damage claim carrental department en je geeft alle info door. Vermeld zeker dat er een schaderapport door de politie is opgemaakt. Dus altijd de politie inschakelen bij een schade.....heel belangrijk!!! Alamo heeft alle info doorgegeven aan het verhuurstation (Orlando Int. Airport) en bij het inleveren van de auto was 1 scan voldoende om alle info tevoorschijn te toveren...bagage uit de auto, zaak afgehandeld. Zo zie je maar hoe handig een Int. Rijbewijs kan zijn.
    Zwaar Floridaverslaafd sinds 1991

  8. Top | #198
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 nog steeds NIET nodig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trails Bekijk Berichten
    Maar wat Teleton schrijft is wel correct!
    .
    Et voila....! Maar helaas gaat het daar hier op het doorgaans zo betrouwbare Floridaforum al lang niet meer om. Hier is van belang wie het hardst roept dat 'ie de nieuwe kleren van de keizer prachtig vindt. En dat je Hem vooral niet laat merken dat 'ie in zijn blote reet loopt.....

    En laat niemand zeggen dat het niet waar is. Ik heb het namelijk zelf uitgezocht. Voor de zekerheid. Bij de ambassade van de keizer zelf. En bij de Efteling.....En dat wilde ik nog even delen. Want dan is het goed!



  9. Top | #199
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    180

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zeekoe Bekijk Berichten
    Toch nog even het volgende: Wij werden op 16 mei 2013 in Clearwater aangereden door een achterop komende auto terwijl wij voor de stoplichten stonden. De agent was heel blij dat ik ook een Internationaal Rijbewijs kon tonen. In al de 34x dat wij nu in Florida
    zijn geweest heb ik nog nooit een aanrijding gehad (of veroozaakt). Mazzel dus. Het is voor de politie in de US een stuk makkelijker om een schade rapport op te maken met de info van het Int. Rijbewijs. Dan gaat het ook veel sneller. Zonder Int. Rijbewijs moeten ze eerst allerlei soorten informatie gaan opvragen, dan ben je zomaar 1 tot 2 uur kwijt voordat je weer verder kunt. De schade afhandeling (de auto was van Alamo) ging uitstekend. Je belt met Alamo, vraagt naar de damage claim carrental department en je geeft alle info door. Vermeld zeker dat er een schaderapport door de politie is opgemaakt. Dus altijd de politie inschakelen bij een schade.....heel belangrijk!!! Alamo heeft alle info doorgegeven aan het verhuurstation (Orlando Int. Airport) en bij het inleveren van de auto was 1 scan voldoende om alle info tevoorschijn te toveren...bagage uit de auto, zaak afgehandeld. Zo zie je maar hoe handig een Int. Rijbewijs kan zijn.
    Sorry maar dit is echt onzin! Welke informatie staat er dan op het internationale rijbewijs wat er niet op het nationale rijbewijs staat? Welke informatie moeten ze volgens jou dan 'opvragen' als je geen internationaal rijbewijs bij je hebt????
    Kortom, wat doet het internationaal rijbewijs in deze zaak zodat jij geen 1 á 2 uur hoeft te wachten ? Het is een simpele vertaling van je originele rijbewijs, meer niet!!!

    Ik snap dat het een fijn gevoel is om hem bij te hebben en dat de Engelse vertaling een hoop doet, maar ik heb genoeg contact met amerikaanse collega agenten en ook hun geven aan dat een internationaal rijbewijs NIET nodig is en ze het credit-card formaat Europees rijbewijs prima kunnen lezen. Het is geen chinees en die mensen zijn ook niet achterlijk
    Laatst gewijzigd door axzel; 23-05-13 om 10:30.

  10. Top | #200
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    628

    Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zeekoe Bekijk Berichten
    ....De agent was heel blij dat ik ook een Internationaal Rijbewijs kon tonen. Je belt met Alamo..... Zo zie je maar hoe handig een Int. Rijbewijs kan zijn.
    Wij hebben ooit zelf een forse aanrijding gehad, schuldschade want wij klapten op een voorganger. Wij belden ook met Alamo en het eerste wat ze riepen is dat de politie gebeld moest worden, een schade rapport is absolute noodzaak voor een rental. By the way, niemand vroeg naar het IR, we hadden het trouwens niet eens. Zo zie je maar... wat een verschil.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •