Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 34

Onderwerp: Reisschema bestmayo: Met 2 kleine kids voor het eerst Florida, okt. 2013

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    70

    Standaard Reisschema bestmayo: Met 2 kleine kids voor het eerst Florida, okt. 2013

    Hallo Florida liefhebbers en kenner,

    Wij willen graag voor het eerst naar Florida en weten nog vrij weinig. Hopelijk hebben jullie tips.
    We denken er over om in oktober dit jaar voor een week of 3 naar Florida te gaan.
    Mijn eerste vraag is dan ook of oktober het een goede tijd is? Het orkaanseisoen is nog niet voorbij maar aangezien dat redelijk lang is vraag ik mij af of er rekening mee moeten houden.
    Ik lees ook overal over verwarmde zwembaden; is het onverwarmd te koud om te zwemmen in oktober?

    De kinderen zijn in oktober 3 jaar en 11 mnd oud, voor hen maakt het allemaal dus niet zo uit waar we heen gaan. Wij hebben wel onze wensen maar twijfelen of het met twee van die kleintjes niet verstandiger is om gewoon een huis in Orlando te huren en evt vandaar uit nog wat te gaan zien. Het lijkt mij wel dat de afstanden wat groot zijn.
    Het andere plan is om een camper te huren en zo een route af te leggen op ons gemak. Nu hebben we daar helemaal geen ervaring mee. Tips welkom.

    Wat willen we zien?
    -Orlando; evt natuurlijk wat pretpark...niet noodzakelijk. ( kinderen zijn nog vrij jong)
    - Sanibel eiland?!
    - Everglades ( max 1 nacht of evt op doorreis/trip?)
    - Key Largo
    - Key west
    - Miami ( eindigen)

    Is dit goed te doen, of vergeten we iets belangrijks? We kunnen niet alles zien en doen natuurlijk. Een rustig tempo is belangrijk. Wij zelf houden erg van snorkelen, dat kan bij key Largo ook goed?! Ook in een boot met glazen bodem voor de kinderen?!

    Ik ben echt een leek nog qua florida, natuurlijk mij erg aan het inlezen maar graag dus tips. Alles is welkom! Alvast bedankt!

  2. Top | #2
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Met 2 kleine kinderen voor het eerst Florida

    Hi, welkom op het forum, je zult handenvol tips krijgen, maar als mede Newbie zou ik je willen adviseren om vooral ook reisverslagen te lezen van mede-Forummers die al jaren gaan en filter hier uit wat je leuk lijkt met jouw kinderen...
    Er zijn ook aparte topics over de Keys en Sanibel, dus het is een kwestie van lezen, lezen en nog eens lezen en dan toepassen op je eigen situatie. Veel succes met de voorpret!
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    70

    Standaard Re: Met 2 kleine kinderen voor het eerst Florida

    Een ander idee is trouwens om als basis een villa in Orlando te huren en dan een paar dagen op de key's en vanuit daar dus nog wat te zien.
    Is dat een goede optie? Of beter andersom, dus basis op de key;s en dan paar dagen Orlando?

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    70

    Standaard Re: Met 2 kleine kinderen voor het eerst Florida

    esther dat doe ik zeker..ben al flink aan t lezen!

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    60

    Standaard Re: Met 2 kleine kinderen voor het eerst Florida

    Wij gaan in mei ook voor het eerst een rondreis door Florida maken met onze 2 kinderen van dan bijna 2 en 3,5. Wij hebben een auto gehuurd en zien daar wel wat we gaan doen. Het gaat er denk ik vooral om wat je zelf wilt en leuk vindt. Wij houden wel van een avontuurtje, maar stellen ons flexibel op en bekijken daar hoe het met de kinderen gaat.

    We zorgen wel voor een goede voorbereiding, zodat we weten wat de mogelijkheden daar allemaal zijn. Dan kunnen we ter plekke makkelijker beslissen wat we doen. Dit forum zorgt idd voor lekker veel info!

    Ik heb geen idee of oktober een goede periode is, maar er is vast wel iemand op het forum die dat weet.

    Binnenkort zal ik ons reisschema eens plaatsen, want ik ben ook wel benieuwd naar alle tips!

  6. Top | #6
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Berichten
    174

    Standaard Re: Met 2 kleine kinderen voor het eerst Florida

    Met kinderen zo jong zou ik niet te veel reizen.
    De zwembad bij je villa vinden ze meestal nog het leukst.
    Naar dat is natuurlijk mij mening.

  7. Top | #7
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Met 2 kleine kinderen voor het eerst Florida

    Onze kinderen zijn 9 en 7 en vinden de villa denk ik ook het leukst.
    Wij hebben ook bewust 11 nachten in een villa met om en om een rustdag met alleen 's ochtends shoppen of een avondshow. Als we daarna gaan rondreizen hebben we een aantal stranddagen ingepland:

    http://www.floridaforum.nl/showthread.php?15401-Reisschema-Esther2013-Rondreis-Florida-28-7-18-8-2013


    Het is toch anders als dat je met z'n tweeën bent...
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  8. Top | #8
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Met 2 kleine kinderen voor het eerst Florida

    Op Key Largo kun je een glass bottom boat doen, dat vonden onze kinderen (toen 3 en 6) ook leuk. En natuurlijk kun je daar goed snorkelen (John Pennekamp N.P.).
    Ik zou met een baby van 11 maanden, en als zijnde onervaren, zeker geen camper gaan huren. Gewoon hotelkamers, met 2 bedden en voor de kleinste een campingbedje kopen bij een Walmart. Veel makkelijker.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  9. Top | #9
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Met 2 kleine kinderen voor het eerst Florida

    Ik zou zeker niet de keys als uitvalsbasis kiezen. Beter om een villa of townhome in kissimmee te huren en daar een week of langer te blijven. Dan misschien een week een villa aan de gulf coast. En dan naar de keys en daar voor een paar nachten een hotel nemen. Dus beginnen in Orlando en terug vanaf Miami.

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    barendrecht
    Berichten
    36

    Standaard Re: Met 2 kleine kinderen voor het eerst Florida

    Ik zou voor het grootste deel van je reis een villa in Orlando boeken daar is echt van alles te doen van pretpark tot natuurpark en dan hoef je ook niet zoveel lange afstanden te rijden. Voor de laatste week kan je dan richting Miami en de everglades gaan dit is ongeveer 4,5 uur rijden vanaf Orlando en daar wat leuke hotelletjes zoeken.
    toen wij voor het eerst met de kinderen gingen waren ze rond de drie en er is zoveel te zien en te doen dat is dan alvoldoende ook voor jezelf trouwens en vaste plek zonder veel in en uitpakken is dan erg fijn en geeft rust in een vaak toch al drukke vakentie.
    alvast veel voorpret.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •