Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: Reisschema San & Ien: Orlando-Orlando, eind 2013

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    23

    Standaard Reisschema San & Ien: Orlando-Orlando, eind 2013

    Van 21 dec t/m 3 jan willen we naar Florida gaan.

    Ons plan is om te starten in Orlando, van daar naar Tampa en via de westkust door de Everglades naar de Keys. Daarna in één streep weer naar Orlando voor de laatste dagen.

    Voor oudjaarsavond hebben we Magic Kingdom op het verlanglijstje staan. We zijn gek op achtbanen en themaparken.
    We twijfelen of we deze reis zullen aangrijpen om onze PADI te halen. Ik lees meer over snorkelen dan duiken, dus vraag me af of Florida nou wel echt een unieke duikbestemming is.

    Verder zouden we graag zwemmen met dolfijnen en (oh, dit is erg, ik weet niet meer hoe die beestjes heten) die grote logge gevallen.

    Ik heb al een soort schema gemaakt, maar krijg dat zo snel niet hier naar toe gekopieerd...

    Wordt vervolgd dus. Tenzij iemand nou al een idee heeft wat de hele planning om zou gooien

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reisschema San & Ien: Orlando-Orlando

    • Disney op Oudjaarsavond lijkt mij ook erg mooi maar vooral ook érg druk. Maar ja, sfeer heb je!
    • Voor duiken kun je in het John Pennekamp NP terecht. Dat is toch echt wel een bekende duikbestemming. Zie http://www.pennekamppark.com/
    • Dolfijnen zwemmen kan op de Keys en in Discovery Cove in Orlando
    • Die grote logge beesten zijn Manatees. Daar kun je oa mee zwemmen bij Crystal River
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Reisschema San & Ien: Orlando-Orlando, eind 2013

    Die rechte streep terug... in 1 dag???
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  4. Top | #4
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Reisschema San & Ien: Orlando-Orlando, eind 2013

    Van Key West naar Kissimmee is iets meer dan 600 km via de snelweg. Als je niks anders wilt doen die dag kan dat best.
    Op vakantie in Europa rijden mensen vaak dik over de 1000 km om op hun bestemming in Zuid Frankrijk of Spanje te komen.

    Busch Gardens heeft veel mooie achtbanen en is een schitterend park.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    23

    Standaard Re: Reisschema San & Ien: Orlando-Orlando, eind 2013

    Bedankt voor jullie reacties.

    Op het stuk van de Keys naar Orlando terug heb ik tot nu toe niet veel van onze gading kunnen vinden, dus ja, we denken erover dat in één ruk te doen. Miami trekt ons niet btw.

    Wat zouden jullie doen:
    De tour doen in de volgorde zoals ik aangaf of
    Op de eerste dag slapen in Orlando en dan de volgende dag naar de Keys.

    We maken ons idd bezorgd om de drukte op new years eve in Magic Kingdom; ik vond op internet een site van een disney-kenner en daar las ik dat je er vroeg moet zijn aangezien vol, vol is daar. Maar koop je dan geen speciale kaarten voor de avond?

    Busch gardens staat al op de planning, het manatee zwemmen wilde ik in little manatee state park doen. Dacht dat dat meer op de route lag?

  6. Top | #6
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Locatie
    Rotterdam, Netherlands
    Berichten
    261

    Standaard Re: Reisschema San & Ien: Orlando-Orlando, eind 2013

    Misschien is Sea World een optie met New years eve hebben wij ook 2x gedaan. Heel gezellig voor elk wat wils met een D.J. en live bands en om 12.00 uur vuurwerk. Afgelopen december vonden wij het nog mooier versiert als de jaren daarvoor.

  7. Top | #7
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Reisschema San & Ien: Orlando-Orlando, eind 2013

    Een andere mogelijkheid is om naar Miami te vliegen en dan gelijk naar de Keys en vervolgens via de westkust naar Orlando en van hier weer terug vliegen.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  8. Top | #8
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reisschema San & Ien: Orlando-Orlando, eind 2013

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door San & Ien Bekijk Berichten
    We maken ons idd bezorgd om de drukte op new years eve in Magic Kingdom; ik vond op internet een site van een disney-kenner en daar las ik dat je er vroeg moet zijn aangezien vol, vol is daar. Maar koop je dan geen speciale kaarten voor de avond?
    New-Years Eve is inderdaad geen apart Event. Je koopt er dus ook geen speciale kaarten voor. Maar, vol=vol. Vandaar dat men aanraad om er vroeg te zijn. Hieronder nog wat meer tips:

    If you plan on visiting a Walt Disney World theme park on New Year's Eve, here are some tips to help make your day as painless as possible:
    1) You should arrive early in the morning at the park of your choice and be prepared to spend your entire day there. The parks will reach capacity with no further admittance allowed. Park hopping on New Year's Eve is not recommended.
    2) It's a common misconception that guests staying in a Disney Resort are guaranteed admittance into every park. This is not true; as a Disney Resort guest you are promised to gain entrance into a park, but it may not be the park of your choice. Note that having a dining reservation does not mean that you will be allowed in if that park has already reached capacity.
    3) For your comfort, arrive early and rent a locker. Should the weather be an issue, you can stow your warm clothes or raingear.
    4) Fastpasses will run out quickly, so if there's an attraction on your "must-do" list, get yours as soon as possible. It's not uncommon to see waits of 2+ hours at the most popular attractions.
    5) The parks will have live entertainment throughout the day/evening in addition to special midnight fireworks. Be sure to grab a Times Guide upon entering the park.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #9
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Reisschema San & Ien: Orlando-Orlando, eind 2013

    In een keer van de Keys naar Orlando/Kissimmee kan natuurlijk wel maar het is een eindje. Je zegt dat Miami je niet zo trekt, maar ik zou het toch in overweging nemen. Wij hebben ons daar prima vermaakt het geeft wat rust in je planning. Uiteraard is een en ander afhankelijk van de tijd die je hebt en andere plannen, maar als je toch in de buurt bent zou ik Miami zeker met een bezoekje vereren.

  10. Top | #10
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Reisschema San & Ien: Orlando-Orlando, eind 2013

    Wellicht als je jezelf wat verdiept in het aanbod wat Miami te bieden heeft, word je wat enthousiaster? Ondanks dat mijn hart in Orlando ligt ivm de vele pretparken, vind ik Miami eigenlijk ook best wel erg leuk, hahaha...

    Zie onderstaand voor wat tips om te doen.

    Miami
    - Rondje Coral Gables, met o.a. Fairchild Tropical Botanic Garden, Biltmore Hotel, Venetian Pool (wij hebben dit rondje gedaan aan de hand van de Capitool Reisgids)
    - Cocowalk
    - Dineren tegen zonsondergang bij restaurant Rusty Pelican
    - Miami Beach & Ocean Drive: genieten van de gepimpte auto's en de bitches die daarbij horen, heerlijk eten & drinken en vergeet de Art Deco Hotels niet
    - Holocaust Memorial (***absoluut niet overslaan!)
    - Bayside Marketplace
    - Little Havana
    - Boottocht langs de villa's van de 'sterren' bij bv Island Queen Cruises
    - Seqwayen
    - Vizcaya Museum & Gardens
    - Miami Metrozoo
    - Monkey Jungle
    - Fairchild Botanic Garden
    - Coconut Grove
    - Parrot Jungle
    - Sawgrass Mills Mall
    - Aventura Mall
    - Key Biscayne
    - Shoppen en/of eten op de Miracle Mile

    Zoals je ziet... genoeg te zien en te doen
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •