Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 38

Onderwerp: Het noorden van Florida

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    59

    Standaard Het noorden van Florida

    Wil dit jaar ook het noorden van Florida wel eens zien. Verder dan St. Augustine ben ik nog niet geweest.
    Ik dacht zelf aan de 'springs', Gainesville, Tallahassee en Pensacola.
    Iemand tips over wat wel en wat niet?
    Lees er niet zo veel over op het forum...
    Ben benieuwd naar jullie reacties !

  2. Top | #2
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard

    Toch al weer een aardige weers verandering in die richting, ik zelf heb nog familie in Springhill, is maar 40 miles noord van Tampa, daar vroor het twee weken terug nog, niets voor mij.
    Ik bedoel dus het weer, ik ken de omgevingen ook niet, er zal ook gerust wel iets leuks te doen zijn en ik denk ook wat goedkoper dan zuid Florida.

    In Springhill BV wonen de mensen in vrij grote huizen op grote stukken grond met zwembaden enz, zo'n huis is nog goedkoper dan een rijtjes huis in de randstad van Nederland, dat moet toch zijn reden hebben, in het algemeen oudere mensen die graag een potje golf spelen.
    Niets mis mee, maar niets voor mij persoonlijk.

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    59

    Standaard

    Geloof ook wel dat het weer er anders is, er zal ook wel minder luchtvochtigheid zijn. En minder onweer natuurlijk. Verder heb ik gelezen over de 'zuiderlijke' instelling die de mensen in het noorden van Fl. hebben.
    Niemand met bezienswaardigheden noordelijker dan Orlando?

  4. Top | #4
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard

    We zijn ooit eens overnacht in Panamy City. Het was een hotel aan het strand. We hebben toen nog wel op het strand gelegen. Het zand in die omgeving is erg fijn en 'wit'. Je kunt bijna zeggen dat het zand poederachtig is. Ik kan je er verder weinig over vertellen, want we waren op doorreis.

    Je vraagt naar bezienswaardigheden noordelijker dan Orlando. Ik kan je Savannah in Georgia wel aanbevelen. Ik weet niet of dit te noordelijk is, misschien wil je het liefst in Florida wil blijven. Savannah is ongeveer 6 uur rijden van Orlando. Vanuit St. Augustine is het 3,5 tot 4 uur rijden. Het is zeer de moeite waard. Deze stad is ook wel bekend van de film Forrest Gump. Savannah is een gezellige plaats waar veel te zien is. Historie, mooie gebouwen, veel leuke en bijzondere tours waar je aan kan deelnemen, leuke café's met live muziek en gezellige restaurants.

    Wormsloe Plantation (vlakbij Savannah)



    Forsyth Park



    Mercer Williams House, dit soort mansions maken Savannah zo bijzonder


    Gezellige restaurants



    Wij zijn er al vaak geweest, ook door het werk van mijn vriend, dus wat betreft Savannah zijn wij misschien wat bevooroordeeld.

    Wat ik ook erg leuk vond was het Homosassa Springs Wildlife State Park. In dit park leer je veel over de Manatee. De Manatees die hier te zien zijn, hebben verwondingen opgelopen door o.a. gemotoriseerde boten. Ze worden opgevangen en verzorgd totdat ze weer de oude zijn en terug kunnen keren naar hun eigen leefomgeving. Ik vind het zulke mooie, grappige en lieve beesten, dus ik vond dit uitstapje erg boeiend. Ook kan je aanwezig zijn wanneer ze eten krijgen. Het was de moeite waard!
    Je kan daar niet met Manatees zwemmen zoals elders in Florida wel het geval is. Ik had daar ook geen behoefte aan. De Manatees die je in dit park ziet, worden op een dag weer teruggezet in hun eigen vertrouwde omgeving. Het is daarom niet goed als ze te veel met mensen zwemmen.

    Voor meer informatie over Homosassa Springs Wildlife State Park:
    http://www.citrusdirectory.com/hsswp/main.html

    Verder kan je nog naar Tallahassee, de State Capitol of Tarpon Springs, ook wel bekend als "the sponge capital of the world".

    Tarpon Springs Sponge


    Ik weet niet of dit bestemmingen zijn waar je interesse naar uit gaat, maar ik dacht laat ik mijn reactie toch maar plaatsen. Zoveel reacties heb je helaas nog niet gehad.

  5. Top | #5
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Het noorden van Florida

    Hein van Lisdonk, een Hollander is een jaar geleden komen wonen in Springhill.
    Hij kan je er alles over vertellen.
    Zijn web-log is:
    http://www.dutchinflorida.web-log.nl
    Succes, Eric

  6. Top | #6
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard

    Savannah is inderdaad een absolute aanrader. De stad zit boordevol architectuur en geschiedenis, de omgeving is prachtig en zeer sfeervol en je hebt er ontzettend veel leuke barretjes en restaurantjes met ‘live’ muziek. Kortom een absolute aanrader. En dat op maar een paar uurtjes rijden van Jacksonville.

    P.S. Mocht je er voor kiezen om naar Savannah te gaan, dan raad ik je aan het boek ‘Midnight in the garden of good en evil’ van John Berendt te lezen.

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Natasja L.
    We zijn ooit eens overnacht in Panamy City. Het was een hotel aan het strand. We hebben toen nog wel op het strand gelegen. Het zand in die omgeving is erg fijn en 'wit'. Je kunt bijna zeggen dat het zand poederachtig is. Ik kan je er verder weinig over vertellen, want we waren op doorreis.

    Je vraagt naar bezienswaardigheden noordelijker dan Orlando. Ik kan je Savannah in Georgia wel aanbevelen. Ik weet niet of dit te noordelijk is, misschien wil je het liefst in Florida wil blijven. Savannah is ongeveer 6 uur rijden van Orlando. Vanuit St. Augustine is het 3,5 tot 4 uur rijden. Het is zeer de moeite waard. Deze stad is ook wel bekend van de film Forrest Gump. Savannah is een gezellige plaats waar veel te zien is. Historie, mooie gebouwen, veel leuke en bijzondere tours waar je aan kan deelnemen, leuke café's met live muziek en gezellige restaurants.


    Wat ik ook erg leuk vond was het Homosassa Springs Wildlife State Park. In dit park leer je veel over de Manatee. De Manatees die hier te zien zijn, hebben verwondingen opgelopen door o.a. gemotoriseerde boten. Ze worden opgevangen en verzorgd totdat ze weer de oude zijn en terug kunnen keren naar hun eigen leefomgeving. Ik vind het zulke mooie, grappige en lieve beesten, dus ik vond dit uitstapje erg boeiend. Ook kan je aanwezig zijn wanneer ze eten krijgen. Het was de moeite waard!
    Je kan daar niet met Manatees zwemmen zoals elders in Florida wel het geval is. Ik had daar ook geen behoefte aan. De Manatees die je in dit park ziet, worden op een dag weer teruggezet in hun eigen vertrouwde omgeving. Het is daarom niet goed als ze te veel met mensen zwemmen.

    Voor meer informatie over Homosassa Springs Wildlife State Park:
    http://www.citrusdirectory.com/hsswp/main.html

    Verder kan je nog naar Tallahassee, de State Capitol of Tarpon Springs, ook wel bekend als "the sponge capital of the world".

    Ik weet niet of dit bestemmingen zijn waar je interesse naar uit gaat, maar ik dacht laat ik mijn reactie toch maar plaatsen. Zoveel reacties heb je helaas nog niet gehad.
    Bedankt voor je uitgebreide reactie; Homosassa en Tarpon Springs heb ik over gelezen en zullen we zeker bezoeken.
    Verder dan Talahassee zit er niet in vanwege het reisschema - we vliegen heen en terug op Miami en met 18 dagen gaan ongemerkt en jammergenoeg snel voorbij.
    Ben vooral benieuwd naar het gebied tussen Gainesville en Talahassee en verder richting Penscola. Lees er in de Florida boeken niet veel over en omdat je het over een uur of 7 rijden en weer terug hebt... Mocht het niet bijzonder zijn laten we het er misschien maar uit...

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    59

    Standaard Re: Het noorden van Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric
    Hein van Lisdonk, een Hollander is een jaar geleden komen wonen in Springhill.
    Hij kan je er alles over vertellen.
    Zijn web-log is:
    http://www.dutchinflorida.web-log.nl
    Succes, Eric
    Ga ik zeker even kijken - bedankt !

  9. Top | #9
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Tarpon Springs is heel leuk om te doen. Je kunt er met een trolley-busje mee, een tour door het stadje. Je komt dan langs alle plaatselijke bezienswaardigheden.
    Ook veel leuke restaurantjes. Maar let op: de "griekse" gerechten daar kunnen nogal afwijken van de gerechten met dezelfde benaming in Nederland. Gyros bijvoorbeeld is gemaakt van gekruid gehakt (minced meat).
    Parkeren is er betaald (in het centrum), maar met $ 3-4 voor de hele dag niet erg duur.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66
    Tarpon Springs is heel leuk om te doen. Je kunt er met een trolley-busje mee, een tour door het stadje. Je komt dan langs alle plaatselijke bezienswaardigheden.
    Ook veel leuke restaurantjes. Maar let op: de "griekse" gerechten daar kunnen nogal afwijken van de gerechten met dezelfde benaming in Nederland. Gyros bijvoorbeeld is gemaakt van gekruid gehakt (minced meat).
    Parkeren is er betaald (in het centrum), maar met $ 3-4 voor de hele dag niet erg duur.
    Als de 'ouzo' maar traditioneel is !
    Hier zullen we zeker naar toe gaan, weet alleen nog niet of we hier in de buurt een hotel moeten boeken of dat we een dagtrip maken vanuit bijv. Clearwater, Orlando of Gainesville... Ligt voor deze plaatsen op een kleine 2 uur rijden geloof ik. Kan ook op doortocht natuurlijk...



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •