Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Even voorstellen: Alain1982

  1. Top | #1

    Standaard Even voorstellen: Alain1982

    Hoi,

    Wij zijn nieuw op het forum en druk doende met het uitzoeken van een zomervakantie. In 2008 zijn wij naar Florida geweest en hadden een combinatiereis Orlando en Miami geboekt via Fly2Florida. Dit was erg goed bevallen, leuke reis, goede hotels en heerlijk weer! Het begint nu weer te kriebelen en ondanks dat de dollar erg laag staat (in vergelijking met toen) willen we weer Amerika aandoen. Orlando laten we deze keer voor wat het is, en Miami zelf vonden wij niet echt geslaagd. Even getwijfeld om de westkust van Amerika aan te doen maar vanwege het onbekende gaat onze voorkeur toch naar Florida uit.
    Wij hebben ons ingeschreven op dit forum om tips te krijgen en alvast het goede gevoel..

    Op dit moment hebben we enkele reisvoorstellen ontvangen via exit-reizen en zou de volgende reis zijn;

    3 nachten St. Pete Beach
    3 nachten Cape Coral
    3 nachten Islamorada
    3 nachten Fort Lauderdale

    Dit lijkt ons met z'n 3en (mijn partner, ik en onze dochter van 9) goed te doen. Hoop te zien/doen maar toch relatief korte afstanden.
    Hebben jullie evt. ideeen, tips (do or don't), mogelijkheden, must-sees enz voor ons? (Als mensen wat willen weten over Orlando en Miami wil ik graag adviseren)

    Ik hoop dat er mensen zijn die in bovenstaande plaatsen geweest zijn en ons een beetje op weg kunnen helpen!

    Vriendelijke groet,

    Alain

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Even voorstellen.. LaFamilia

    Ben vooral benieuwd naar de invulling in de diverse plaatsen. Islamorada zie ik zelf meer als een plek op doorreis naar Key West, niet om er 3 nachten te verblijven.
    Maar kan zijn dat het jullie vooral om de rust gaat en dan is het wel weer prima.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3

    Standaard Re: Even voorstellen.. LaFamilia

    Islamorada zie ik vooral als uitvalsbasis voor een dagje Key West, dagje Pennekamp State/everglades en een dagje relaxen .. In St. Pete dagje Tampa en beetje de kustlijn verkennen. Fort lauderdale vooral shoppen en relaxen op t strand..

  4. Top | #4
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Even voorstellen: Alain1982

    Dan is het helemaal prima!
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #5

    Standaard Re: Even voorstellen: Alain1982

    Hebben jullie evt. ideeen, tips (do or don't), mogelijkheden, must-sees enz voor ons? (Als mensen wat willen weten over Orlando en Miami wil ik graag adviseren

    Ben nog steeds op zoek naar informatie...iemand?
    Laatst gewijzigd door Njit; 12-02-13 om 10:19.

  6. Top | #6
    Florida Groupie Hans uit Koekelare's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Locatie
    Koekelare, Belgium
    Berichten
    390

    Standaard Re: Even voorstellen: Alain1982

    Als je in Cape Coral bent kan je Edison museum bezoeken in Ft Myers en de eilanden Sanibel & Captiva.
    Love to Travel

  7. Top | #7

    Standaard Re: Even voorstellen: Alain1982

    Beste Hans,

    Dank u voor de tips. Weet u toevallig wat er in en rondom St. Pete erg leuk is? Heb al wat dingen op internet gelezen over de pier enz. Maar ben benieuwd wat je echt niet mag missen! en tips voor Islamorada e.o. zijn ook van harte welkom!

  8. Top | #8
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Even voorstellen: Alain1982

    Honeymoon Island State Park.
    Fort de Soto Park.
    Zwemmen met de dolfijnen bij Theater of the Sea op Islamorada.
    Busch Gardens in Tampa.
    Ybor City.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  9. Top | #9
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Even voorstellen: Alain1982

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alain1982 Bekijk Berichten
    Weet u toevallig wat er in en rondom St. Pete erg leuk is? Heb al wat dingen op internet gelezen over de pier enz. Maar ben benieuwd wat je echt niet mag missen! en tips voor Islamorada e.o. zijn ook van harte welkom!
    Als je van kunst houdt - of van Dali want ik ken zat Dali-liefhebbers die verder niet zoveel met kunst op hebben: het Dali museum in St. Petersburg. Is een topic over en staat ook nog op mijn verlanglijstje voor een dag slecht weer in Florida (en dat is het probleem; daarom ben ik nog steeds niet geweest).

    Als je Islamorada gebruikt als uitvalsbasis om naar andere keys te gaan, dan kan ik je, naast het Morada Bay Cafe waar je op het strand kunt eten bij sunset, ook het seafood buffet kunnen aanbevelen. Zie topic.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •