Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 34

Onderwerp: Voel jij je (nog) veilig in Florida?

  1. Top | #1
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Voel jij je (nog) veilig in Florida?

    Na het grote drama in Newtown is in de VS de disussie omtrent wapenbezit enorm opgelaaid.
    Vaak wordt gewezen naar de overheid, die dan maar maatregelen moet treffen. Zoals in het spotje van bekende Amerikanen hieronder.

    In Florida is vorige week de 1.000.000ste (de éénmiljoenste!) vergunning voor het dragen van een wapen afgegeven. ie http://tinyurl.com/d7zq4m9. Dat zijn erg veel wapens. Héééél erg veel.

    Ik heb me eigenlijk nooit onveilig gevoeld in Florida. Maar met de gedachte aan zo ontzettend veel wapens bekruipt me toch een beetje een naar gevoel: "It can happen anywhere!"

    Ik ben erg benieuwd hoe jullie hierin staan. Wat vinden jullie van de manier waarop in de VS met wapens wordt omgegaan? En wat vinden jullie van de roep om overheidsmaatregelen die nu opkomt, in het licht van de hekel die Amerikanen in het algemeen hebben aan overheidsmaatregelen? Wat doe jij om "veilig te zijn"?

    Ik hoor graag je mening!

    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-12-12 om 10:20.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #2
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Voel jij je (nog) veilig in Florida?

    Wij hebben ons er ook nooit onveilig gevoeld. Natuurlijk moet je wel je gezonde verstand blijven gebruiken en niet midden in de nacht in onbekende gebieden rond gaan wandelen. Maar dat geldt voor overal op de wereld. Toen ik nog in NL woonde is er 2 keer bij me ingebroken. Bang ben ik toen niet geworden maar wel ontzettend pissig. Maar ik heb nooit de gedachte gehad: had ik maar een geweer om me te verdedigen.
    Verder vind ik het Amerikaanse wapenbeleid absurd.
    Maar eerlijk gezegd vind ik het ook absurd dat mensen naar shooting ranges gaan om eens een rondje te schieten. But that's just me...
    Laatst gewijzigd door trails; 23-12-12 om 13:19.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  3. Top | #3
    Florida Groupie Hans uit Koekelare's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Locatie
    Koekelare, Belgium
    Berichten
    390

    Standaard Re: Voel jij je (nog) veilig in Florida?

    Ik ben het met @trails eens, ook vind ik het onozel dat mensen wapens hebben, maar dat is just my opiniion....
    Love to Travel

  4. Top | #4
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Voel jij je (nog) veilig in Florida?

    Vooral de reactie van de wapenlobby vind ik absurd: Elke school zou minimaal een beveiliger rond hebben moeten lopen met een wapen... Over de schuld bij de verkeerde persoon leggen gesproken..


    Ze zijn in de VS doorgeschoten. Onder een wapen om jezelf te beschermen versta ik een normaal pistool, niet een (semi-)automatisch geweer. Als je al met zo'n zwaar wapen wil schieten, prima, maar alleen in een gunrange, waar je het wapen huurt. Niet voor onder je kussen. Ook viel het hij mij op dat in de gun range kinderen (een jaar of 10) stonden met een zwaar wapen. Gelukkig wel met een vader erbij, maar dan nog. Ook het gemak dat je als toerist mag gaan schieten: Geef je rijbewijs maar af, en hier heb je een geweer zonder enige uitleg, verbaasde mij.

    Gunranges heb ik geen probleem mee, zolang de wapens daar maar blijven, en je het wapen daar dus huurt. Vooral om te weten dat het absoluut geen speelgoed is, vond ik interessant om een keer te schieten. Magazijn erdoorheen schieten was voor mij dan ook genoeg. Ik weet nu hoe het voelt, en dat vind ik prima. Een ander vind het schieten wel leuk, en gaat dus vaker, ook prima. Zolang het maar in de "beschermde" omgeving van een gunrange gebeurt.


    Maar onveilig voelen? Nee, dat niet.
    Laatst gewijzigd door rolandino; 23-12-12 om 16:55.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  5. Top | #5
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Voel jij je (nog) veilig in Florida?

    Hmmm...er is niets nieuws en er is niets veranderd hier. En ik ben bang dat er nooit iets zal veranderen. Iedere buurman hier heeft wel een blaffertje thuis en dat vonden wij altijd al een naar idee. Maar we voelen ons hier niet onveiliger dan thuis. Daar kan je ook op het verkeerde moment in het verkeerde winkelcentrum ook de verkeerde malloot tegenkomen....
    Laatst gewijzigd door Teleton; 23-12-12 om 14:10. Reden: nooit...



  6. Top | #6
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Voel jij je (nog) veilig in Florida?

    Ik voel me in Amerika net zo veilig als in Nederland, in Alphen liepen mensen ook maar gewoon boodschappen te doen.....
    Als je in Nederland een wapen wil kan ook elke gek daaraan komen.

  7. Top | #7
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Voel jij je (nog) veilig in Florida?

    Ik voel me in Florida ook niet onveiliger dan in Nederland, je moet inderdaad niet midden in de nacht in onbekende gebieden gaan lopen.
    Over die wapens daar, voor mij mogen ze ik heb daar totaal geen problemen mee.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  8. Top | #8
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    458

    Standaard Re: Voel jij je (nog) veilig in Florida?

    We hebben er ons nog nooit onveilig gevoeld, maar de wapenwet is absurd daarzo idd. Trouwens in LA voelde wij ons ook best op ons gemakje, maar ligt eraan waar je verblijft denk ik. Wij zaten in Thousand Oaks en in Beverly hills, zijn nu niet bepaald armere buurten om het zo even te zeggen. Denk dat als je in de verkeerde buurten rond hangt dat het een nader verhaal wordt, maar zoals al gezegd dat is hier in Nederland ook zo, alleen wat minder uitgebreid.
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando




  9. Top | #9

    Standaard Re: Voel jij je (nog) veilig in Florida?

    Wij zijn de afgelopen 7 jaar minimaal iedere jaar 1 keer naar USA geweest. Niet alleen Florida maar ook Texas. In Texas is het dragen in het openbaar van wapens heel 'gewoon'. Ben daar eens naar een schietbaan geweest dan je wapen in je broekriem en een shotgun op de nek van huis naar de auto en naar de baan is meer dan 'normaal'. Niemand keek ook maar er iets van op. Voelde ik mijn onveilig? Nee zeker niet. Eigenlijk is het hier al geschreven kom vooral 's avonds niet op de verkeerde plaatsen. Niet dat je dan gegarandeerd iets gebeurd, nee zeker niet. Maar we zijn op plaatsen geweest waar je veel samenscholing had op hoekjes, oude huizen (veel kapot) en veel kapotte auto's. Wil niet meteen zeggen dat het de slechtste buurt was maar dat we hier 's avonds doorgaan nee.

    Ook in Miami zijn er wijken die je 's avonds beter kunt ontwijken (in welke stad zijn die wijken niet), voel je je daarom onveilig zeker niet nee. Er is maar een keer een raar gevoel geweest toen we ergens waren. of het onveilig was weet ik niet maar wel heel vreemd. We zijn in New Orleans geweest, ongeveer iets meer dan 1 jaar na de storm. We reden door wijken die eigenlijk onbewoonbaar waren maar toch bewoond door mensen die niet weg wilde of geen geld ergens voor hadden. De meeste huizen waren kapot en leeg geplunderd. Het was er zeer stil en voelde vreemd en wat onveilig aan. Het heeft voor ons wel heel veel indruk gemaakt en we vergeten het nooit meer.

    Samengevat, ja er zijn heel veel wapen, in Texas zagen we ze ook veel op straat. Voelde we ons ooit onveilig? Nee absoluut niet. Ook de politie (in allerlei vorm) zie je toch wel veel, natuurlijk geen garantie voor veiligheid maar je ziet ze regelmatig dat is dus prima.
    Laatst gewijzigd door jarjarbinks; 24-12-12 om 10:13.

  10. Top | #10
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Voel jij je (nog) veilig in Florida?

    Het feit dat men in een land als Amerika zo makkelijk legaal aan een wapen kan komen, is een gevaar voor de samenleving. Ondanks dat ik een tegenstander ben van openbaar wapenbezit, gaat het uiteraard wel altijd om de persoon achter het wapen. Het wapen vuurt zichzelf niet af, het wordt afgevuurd door een malloot. Echter het feit dat iedere Amerikaan een wapen kan kopen, maakt het risico op incidenten groter.
    Ik vraag mij af of er ooit een verbod zal komen op legaal wapenbezit. Er zit een enorm economisch belang achter en een grote groep lobbyist als the National Riffle Association. Afschaffen van de Second Amendment is een nobel streven, maar zal niet zo makkelijk zijn.

    Ik heb mij nooit echt onveilig gevoeld in Florida. Ik ben mij wel altijd bewust geweest van het feit dat je om je heen moet kijken. Uiteraard ligt het aan de buurt waar je bent.
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •