Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Hotels/motels reserveren

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Berichten
    3

    Standaard Hotels/motels reserveren

    Hallo allemaal,

    In februari 2013 wil ik (24 jaar oud) samen met mijn oom (50 jaar oud) een rondreis maken per auto van Miami naar Orlando (oost kust) en terug via Tampa en Cape Coral (west kust). Nu vroeg ik mij af of het noodzakelijk is om hotels/motels in het algemeen van te voren te reserveren. Zo ja, hoe ver van te voren? Het hoeven geen luxe slaap plaatsen te zijn. Het liefst zouden we rond reizen zonder al te veel te plannen. Misschien een tablet/laptop mee en 2 dagen van te voren iets boeken?

    Alvast bedankt,

    Lex
    (excuses als ik dit op de verkeerde plek heb geplaatst..)

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Hotels/motels reserveren

    Februari is niet echt hoogseizoen. Je kan op diverse plekken couponnenboekjes van http://www.hotelcoupons.com/ vinden. Een andere optie kan zijn om de dag van te voren op http://www.hotwire.com/ te kijken. Hotwire heb ik ook wel eens een half uur van te voren geboekt

    Tablet/Laptop mee is altijd wel handig. Op veel plekken heb je gratis Wifi.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Berichten
    3

    Standaard Re: Hotels/motels reserveren

    Beste Njit, dank voor uw reactie. "hotwire" ziet er uit als een erg nuttige site! Is het in steden als Miami en Orlando ook niet noodzakelijk om te boeken?

  4. Top | #4
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Hotels/motels reserveren

    Je hoeft geen U te zeggen hoor

    Miami kan het wat lastiger zijn om Last Minute iets te boeken. De prijzen liggen daar ook een stuk hoger (vergelijk het met andere grote steden als New York). Zelfde met Key West waar het hotelaanbod gewoon beperkt is.
    Orlando heeft heel veel hotelaanbod voor elke prijs. Daar kun je zeker Last Minute een hotel vinden.

    Nu boeken wij in Florida meestal alles van te voren omdat we de planning toch al klaar hebben Maar er zijn ook zat Forumleden die dat niet doen. Zie ook dit onderwerp van 20 pagina's: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-of-juist-niet
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #5
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Hotels/motels reserveren

    Zoals Njit al aangeeft zal het geen probleem zijn om wat te vinden. In Florida is meer dan genoeg accommodatie te vinden in alle prijsklasse.
    Wij boeken wel van te voren, maar wel zo dat we altijd nog gratis kunnen annuleren. Wij maken ook een planning zodat we een beetje een leidraad hebben.
    Maar eerlijk is eerlijk, tot nu toe hebben we tijdens onze vakantie nog niet hoeven annuleren.

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker pixiedust's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    102

    Standaard Re: Hotels/motels reserveren

    Als we langer op een plek blijven regelen we altijd een hotel (in Florida tegenwoordig vaak een townhome/villa), maar bij het rondreizen zoeken we ter plekke een overnachtingsplek. We hebben nog nooit in de auto hoeven slapen , maar we hebben (inderdaad bv. in Miami) wel vrij lang moeten zoeken en meer moeten betalen dan we hadden gewild (of toch iets verder rijden dan gepland). Het heeft dus voor- en nadelen om vooraf alles al vast te leggen.

  7. Top | #7
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Hotels/motels reserveren

    Hou er ook rekening mee dat het vanaf zaterdag 16 februari een stuk drukker is ivm President's Day week. Veel scholen hebben dan vakantie en Florida is dan een stuk drukker.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker pixiedust's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    102

    Standaard Re: Hotels/motels reserveren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trails Bekijk Berichten
    Hou er ook rekening mee dat het vanaf zaterdag 16 februari een stuk drukker is ivm President's Day week. Veel scholen hebben dan vakantie en Florida is dan een stuk drukker.
    Ik zag het gisteren ook op de crowdcalender. Is een 'rode' week in de parken. Nou ja, is niet anders...ik zit aan de schoolvakanties vast, dus we moeten die week wel. Houdt inderdaad wel in dat het ook qua accommodaties wel iets drukker zal zijn.

  9. Top | #9
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Hotels/motels reserveren

    Wij hebben ook altijd die week in onze vakantie zitten. Het scheelt wel als je er voor zorgt dat je bij opening in een park bent.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  10. Top | #10
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Berichten
    3

    Standaard Re: Hotels/motels reserveren

    Beste Trails,

    Ik had nog niet naar iets dergelijks als een "crowdcalender" gekeken. Bedankt voor de tip! We vliegen 16 feb weer terug, dus als het goed is missen we de drukte



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •