Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 18 van de 18

Onderwerp: Welke huurauto.. ervaringen?

  1. Top | #11
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paula
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric
    4 harde koffers passen zowieso nooit een een sedanmodel Amerikaanse personenauto.
    Nou dan is de keuze niet zo moeilijk, dat worden dus 2 koffers en de rest tassen.
    We hebben de auto gehuurd voor 9 dagen, na onze cruise verblijven we eerst 3 dagen in Miami waarvan we de laatste dag de auto krijgen, wilde eerst naar de Everglades maar is in augustus geloof ik niet zo een goed idee ivm de insekten, dus zijn nog verder aan het zoeken, daarna gaan we nog 8 dagen naar Orlando, dus de reis van Miami naar Orlando, het verblijf in Orlando en dan weer terug naar Miami (konden helaas niet terug vliegen vanuit Orlando), dus eigenlijk gaat het om de koffers te vervoeren van Miami naar Orlando en vv., maar ook bij die reis lijkt het me niet echt lekker om met koffers op schoot te zitten.

    Iemand nog een leuk idee om te bezoeken op weg van Miami naar Orlando, wat dus niet de hele dag duurt en op de route ligt? Zaten zelf eerst aan Gatorland te denken maar volgens mij ligt dat weer voorbij Orlando. tips zijn welkom
    paula
    Kennedy Space Center ligt redelijk op de route. Het rijden van Miami naar Orlando en een bezoek aan KSC op 1 dag is goed te doen, zeker als je een gereserveerd hotel in Orlando hebt.
    Je rijdt van Miami naar KSC zo'n 3 uur en vandaar naar Orlando ongeveer 1 uur.
    Goede reis
    Knaapje

  2. Top | #12
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    k zou zelf lekker eerst naar Orlando rijden, en dan daar wat bezoeken.
    Onderweg is niet echt wat te zien, je zou naar kennedy Space center kunnen gaan, en vandaar naar Orlando, maar reken dan op een heel lange dag.
    Eric

  3. Top | #13
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Gatorland ligt aan de Orange Blossom Trail ten zuiden van Orlando, net boven Kissimmee.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #14
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric
    k zou zelf lekker eerst naar Orlando rijden, en dan daar wat bezoeken.
    Onderweg is niet echt wat te zien, je zou naar kennedy Space center kunnen gaan, en vandaar naar Orlando, maar reken dan op een heel lange dag.
    Dit zou ook niet mijn keuze zijn. Eerst 3 uur (zeker!) rijden en dan uitgebreid KSC doen is in mijn ogen niet aan te raden. Je kunt dan beter een overnachting bij KSC doen. Na de lange rit ga je dan lekker even aan het strand liggen bij Cocoa Beach, lekker eten en dan slapen in bv. de Best Western Spaceshuttle Inn in Titusville, de volgende morgen kun je dan op tijd opstaan en KSC uitgebreid bezoeken en aan het eind van de middag de rit naar Orlando (een uurtje).

    Je hebt vakantie, maak er geen uitputtingsslag van!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #15
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard

    Kennedy space lijkt me inderdaad nogal heftig, en denk dat je daar wat langer bezig bent dan een paar uurtjes. En die overnachting in een ander hotel lijkt me ook geen optie, we hebben dat hotel in Orlando besproken dus misschien toch wel een idee om daar maar gelijk heen te rijden en dan vandaaruit die dag nog wat te ontdekken of doen.
    Is het ook een idee om de weg langs de kust te nemen en een uurtje te stoppen bij een leuk strand om een frisse duik te nemen of is het verstandiger om die andere snelweg te nemen?
    Wij zijn nog nooit in Florida geweest dus ik weet echt niet wat ik me daar allemaal bij moet voorstellen.

  6. Top | #16
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ik weet uiteraard de samenstelling (leeftijden) van je gezelschap niet en ook niet waar je ergens in Miami zit.
    Ik denk zo, dat als je echt iets leuks onderweg wil doen, je dat in noord Miami moet doen, en dan toch maar de tolweg naar Orlando nemen.
    je zou naar Palm Beach (shoppen) kunnen gaan, of als je mannen in het gezelschap hebt naar Bass Pro Shops (een gigantische outdoor winkel) maar die heb je evt ook in Orlando.
    Maar als je gewoon rustig opstaat, auto vollaad, naar een Denny's rijd om te ontbijten, ben je rond half elf echt op weg, dus dan ben je pas half drie / drie uur bij je hotel in Orlando. Dat lijkt me net mooi, uitpakken, een duik in het zwembad, eten en 's avonds de boel een beetje verkennen, bv. Old Town.
    Eric

  7. Top | #17
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard

    Eric,
    Dat lijkt me een uitstekend idee, die outdoors shop zullen we ook zeker niet overslaan, verblijven eerst 5 dagen in Miami Beach in het Dorchester hotel en in Orlando in het Qualiy Inn Plaza.
    En ik denk ook inderdaad dat je na zo'n 4 uurtjes rijden (als er tenminste geen files zijn) wel toe bent aan een lekkere duik in het zwembad daar en dan de boel een beetje gaan verkennen.
    Zoon is 18 en dochter dan 16 dus dat is echt een "shop"leeftijd.

  8. Top | #18
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paula
    Is het ook een idee om de weg langs de kust te nemen en een uurtje te stoppen bij een leuk strand om een frisse duik te nemen of is het verstandiger om die andere snelweg te nemen?
    Wij zijn nog nooit in Florida geweest dus ik weet echt niet wat ik me daar allemaal bij moet voorstellen.
    Wij zijn een keer vanuit KSC naar Miami gereden langs de kust, de A1A. Wat eerst een leuk touristisch ritje leek werd al gauw een drama. Elk plaatsje lijkt op het volgende en het vorige, de weg is niet altijd even makkelijk te volgen en het duurt erg lang voordat je in Miami aankomt. Da's mijn ervaring. Een volgende keer ga ik zeker gewoon de snelweg nemen.

    Maar als je de hele dag (en dan bedoel ik ook de HELE dag) de tijd wilt nemen voor de rit, dan is de kustroute best aan te bevelen. Veel leuke strandjes en veel "amerika" om te beleven.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •