Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 41

Onderwerp: [Reisverslag] Ta2 Gerrit: Eight Days a Week - Biketoberfest 2012

  1. Top | #1
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard [Reisverslag] Ta2 Gerrit: Eight Days a Week - Biketoberfest 2012




    Het wordt tijd



    dat ik een begin ga maken met het verslag voor onze aankomende trip naar Florida, want die begint volgende week al.

    De voorbereidingen zijn al weer bijna een jaar (vliegtickets, villa) in gang, dus mag het zo langzamerhand wel. Niet dat er heel veel nieuws is ten opzichte van andere jaren, behalve misschien dat we weer eens met z’n tweeën gaan, dus zonder gezelschap, althans niet vanuit Europa. Onze Amerikaanse vriend komt nog wel een paar dagen vanuit Georgia logeren. En het wordt weer een korte vakantie.



    Hadden we ons een paar jaar geleden zo voorgenomen om geen korte vakanties meer over de plas te doen, en ook in Oktober gewoon 2 weken te gaan, deze keer zijn het “maar” 8 dagen. Wel is het bezoek 3 aan de USA dit jaar, en dat is ook gelijk de reden van de korte stop. De snipperdagenkaart van Marion is niet van elastiek en zelf wordt ik ook geacht af en toe in mijn winkeltje te zijn, dat vinden de klanten wel net zo prettig. En die betalen tenslotte de vakantie



    Maar er is ook goed nieuws. Door de speurtocht naar de goedkoopste overtocht die aan onze wensen voldeed, vliegen we deze keer vanaf een buitenlands vliegveld genaamd Zaventem, gelegen in het Bourgondische België, nabij Brussel. Inclusief overnachting en parkeer/wasplek van oom Gerrit & tante Toos waren we ruim goedkoper uit dan bij vertrekken vanuit ons eigen Schiphol.

    En om van de nood een extra deugd te maken gaan we dus Vrijdag de 12e op tijd van huis om een extra dagje buitenlandse vakantie te pakken en o.a het gerenoveerde Atomium als eerste attractie van deze reis eens te bezoeken.



    De volgende dag schepen we in bij, voor ons oude bekenden, Delta Airlines, die ons, in Comfortabele stoelen, naar Atlanta zal brengen, en 2x 1 ½ uur later met dezelfde vlucht (DL81, dus eigenlijk rechtstreeks ) af zal leveren in Orlando.

    Daar staat al een kiosk (1 van de nu 17) op ons te wachten, die ons ook waarschijnlijk deze keer niet zal helpen aan de papieren voor de FFAR, die aan de overzijde in de garage geparkeerd staat. Maar we doen weer een poging, en anders is er, buiten de rij voor de balie (als die er is), nog een alternatief; met de Save-Time reservering gewoon doorlopen naar de parkeergarage, een auto in jouwk lasse uit de rij pakken, en bij de slagboom de boel afwerken. Dat heeft, zo las ik, een forummer van de DIBB al een paar keer met succes gedaan.

    Alleen staan de Fullsize SUV’s zelden in de rij, maar, of bij het kantoor van de stationmanager, of ze worden voor je gehaald. Dat wordt dus een gok, die ik liever niet neem. Maar misschien verander ik nog van gedachten……



    Ook deze trip verblijven we weer in de Orlando Sun Villa van Joanne Cook, dus als de transponder aan het raam geplakt is gaan we via de 417 richting Publix en na inname van boodschappen en liquor is de volgende stop Lindfields, waar we rond 8 uur, met onze eigen sleutel, de voordeur van “ons” huis hopen te openen.

    Wat er verder deze vakantie staat te gebeuren is allemaal nog optioneel. We gaan zeker nog een dag (of twee) richting Daytona Beach voor Biketoberfest, maar de rest wordt een verrassing. Oké, outlets en malls zijn een vast gegeven, en met name de Apple Store in de Florida Mall moet een bezoek hebben, want ik wil de IPhone 5 wel even “voelen”.

    Ons boodschappenlijstje past op een vloeitje deze keer; ieder een spijkerbroek(LEE/Wrangler), Centrum vitaminepillen (scheelt 50%) en McCormick Black Pepper, en dat is het. Maar de geschiedenis leert dat we de vrije importlimiet wel weer zullen overschrijden als we op de terugweg zijn.



    Tot zo ver deze proloog, al zal het daar ook deze keer wel niet bij blijven, want ik moet toch iedere dag mijn verhaaltje kwijt
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 03-10-12 om 21:33. Reden: HHH
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit; Biketoberfest 2012 - Eight Days a Week

    Het zijn 'maar' 8 dagen maar die zullen ten volste benut worden zo te lezen
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    147

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit; Biketoberfest 2012 - Eight Days a Week

    Ooo en wat vinden we dat erg dat je iedere dag je verhaaltje kwijt moet. Beter 8 dagen als helemaal niet en we zijn benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren. Nog 1,5 week en we zitten klaar voor je eerste avonturen. Alvast een hele fijne vakantie.

    Marita

  4. Top | #4
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit; Biketoberfest 2012 - Eight Days a Week

    Ik kan niet anders zeggen dan prettige vakantie
    En zeker het aller belangrijkste een goede veilige vlucht gewenst
    tot over 10 dagen dan maar....
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  5. Top | #5
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit; Biketoberfest 2012 - Eight Days a Week

    Gerrit,
    Vergeet de airshow in Daytona Beach op zaterdag 13 en zondag 14 niet.
    http://www.wingsandwaves.com/

    Echt spectakel.

    Goede reis en goed weer.
    Knaapje.

  6. Top | #6
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Biketoberfest 2012 - Eight Days a Week

    Ik lees (erg) graag weer mee met jullie verhalen, altijd weer genieten ! Ik hoop dat de Kiosk werkt (bij mij de laatste tijd eigenlijk altijd wel ...) en ook ik ben een keer gewoon met SaveTime de garage ingelopen, twee keer zelfs ;-) ! En dat ging, onder licht protest (volgende keer niet meer doen) wel goed; dat was overigens niet in Orlando. Lekker voorgenieten dan nog die laatste dagen, van het slechte weer in Nederland en de goede vooruitzichten in Florida !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Kontich, Belgium
    Berichten
    124

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Biketoberfest 2012 - Eight Days a Week

    Prettige vakantie! Alvast een goede start vanuit "ZAVENTEM" (zonder H)

  8. Top | #8
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Biketoberfest 2012 - Eight Days a Week

    Er zijn zelfs forumleden die zonder reprimande zo doorlopen en probleemloos de auto kiezen om breed lachend de laatste hindernis bij de slagboom te nemen. Maar toegegeven: het bereft dan een ordinaire IFAR....Wij wachten gespannen af hoe deze hobbel door jullie wordt genomen. Vooralsnog staat eerst een prettig verblijf bij Nonkel Gerard en Tante Cato te Bruxellles op het program. Een plezante vlucht vanaf Zaventem gewenst!



  9. Top | #9
    Stamgast cant51's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    214

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Biketoberfest 2012 - Eight Days a Week

    Wens jullie weer een top week toe.

    Grtjes Tante Toos

  10. Top | #10
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Biketoberfest 2012 - Eight Days a Week

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Minneke Bekijk Berichten
    Prettige vakantie! Alvast een goede start vanuit "ZAVENTEM" (zonder H)
    Dat klinkt mij zeer onlogisch in de oren, als HHHHollander , maar het zal niet weer gebeuren

    Sterker nog, ik HHHHaal HHHHem er gelijk uit. Dank.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •