Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: Reisschema krcibe: NY en Florida, maart 2013

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    15

    Standaard Reisschema krcibe: NY en Florida, maart 2013

    Geboekt bij: reisbureau
    d.d.: 20-09-2012
    Periode: 04-03-2013 t/m 25-03-2013
    Route: AMS-SFB-MIA en MIA-AMS
    Airline/Maatschappij: Arkefly
    Aantal Personen: 2
    Totaalprijs: €990,00 incl comfort class en administratiekosten
    Eerste maal Amerika voor ons en wij gaan voor een combinatie Miami, Orlando ,New York en Keys
    Vluchten New York, H/T via Orlando, geboekt via Delta Airlines en dit voor 310 Euro (06/03/2013 - 11/03/2013)
    Totaalprijs dus 1300,00 Euro voor alle vluchten, lijkt ons een mooie deal...

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vliegtickets 2013 (excl. juli/aug)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door krcibe Bekijk Berichten
    Totaalprijs dus 1300,00 Euro voor alle vluchten, lijkt ons een mooie deal...


    Maar wel heel erg omslachtig.......

    Het is hier al vaker gezegd, bij dergelijke trips verdient het aanbeveling om de prijs van een multicity ticket te vergelijken met de combi zoals jij hem nu hebt gekozen. Dan vlieg je bijvoorbeeld eerst naar New York, blijft daar een aantal dagen en vlieg je met de zelfde maatschappij door naar Miami en dan via Orlando terug naar Amsterdam. Delta biedt zo'n optie bijvoorbeeld in 'jouw' periode voor (pakweg) 1263 euro met z'n tweetjes.


    Uploaded with ImageShack.us


    Heeft het reisbureau waar je hebt geboekt je niet op die optie gewezen?



  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    15

    Standaard Re: Vliegtickets 2013 (excl. juli/aug)

    Neen, dit is niet ter sprake gekomen ondanks het feit dat wij zel degelijk gesproken hebben van onze voorkeur om New York ineens mee te pakken...Nu, de prijzen verschillen mijn inziens nauwelijks, met dat verschil dat ik met mijn bijna 2m nu wel iets meer beenruimte denk te hebben...Of zie ik dit ook fout?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-09-12 om 19:48. Reden: fqe

  4. Top | #4
    Florida Groupie cloggie68's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    De Meern
    Berichten
    670

    Standaard Re: Vliegtickets 2013 (excl. juli/aug)

    Met Delta is prima, zelfs TV aan boord (via de satelliet) en wifi. Wij hebben dit jaar ook midden in onze vakantie een trip naar NY gemaakt. Lijkt omslachtig maar wij vonden het juist heel erg leuk die break (zie blog 2012). En met Delta vlieg je prima. Er komen nog wel kosten bij want je betaalt $25 per koffer per enkele reis bij de binnenlandse vlucht. Die kun je betalen als je online incheckt of op de dag zelf aan de balie.

  5. Top | #5
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vliegtickets 2013 (excl. juli/aug)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door krcibe Bekijk Berichten
    Nu, de prijzen verschillen mijn inziens nauwelijks, met dat verschil dat ik met mijn bijna 2m nu wel iets meer beenruimte denk te hebben...Of zie ik dit ook fout?
    Maar het is toch niet alleen een kwestie van prijs? Jullie zijn nu absurd veel tijd aan de reis kwijt, met alle moeite die daar bij hoort. Reis van en naar luchthavens, twee keer de auto inleveren en ophalen, inchecken, security check, bagage meesjouwen naar NY en terug(?) en de extra bagagekosten voor de binnenlandse vluchten ($100).....Helemaal OK als je dit zo plant omdat je dit zelf wil zoals Cloggie68, maar ik vind dit een wanvertoning van het reisbureau als jullie dit niet zo gevraagd hebben.

    Als ik het goed begrijp vliegen jullie nu naar Miami met een stop in Orlando. Vandaar rijden jullie naar Orlando MCO, dan de trip naar New York, terug naar Orlando MCO om vervolgens met de auto weer naar het zuiden af te zakken en dan uiteindelijk via Miami terug te vliegen? Kijk alleen maar hoeveel tijd je zou besparen als je de 'lus' Orlando - Miami niet zou hoeven maken.

    Met een stop in New York van een paar dagen, de vlucht naar Miami en de autotrip naar Orlando zit je beduidend korter in het vliegtuig. En deze route is maar een voorbeeld, want er zijn vast nog alternatieven (eerst van NY naar Orlando en vanf Miami naar A'dam vliegen). Ik ben zelf 'slechts' 1.93 maar het vliegen in deze klassen blijft toch behelpen. En de 'normale stoelen' bij Delta, doen overigens niet onder voor de comfort class van Arke. Afhankelijk van wat jullie vraag bij het reisbureau is geweest, denk ik niet dat er veel aan te doen zal zijn. Snel vergeten dus en lekker aftellen en genieten van deze reis. Het goede nieuws is dat de meeste firsttimers het daar zo naar hun zin hebben dat ze al snel voor een tweede keer naar de VS reizen. En dan leg je je plannen vast eerst voor aan een forum....daar zit vaak meer kennis en gratis ondersteuning dan bij sommige reisbureaus.



  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    15

    Standaard Re: Vliegtickets 2013 (excl. juli/aug)

    Mja, weet het zelf ook niet meer zo goed nu... Ons plan was het volgende:
    - 4 maart: reis Amsterdam - Miami met overnachting in hotel vlakbij luchthaven
    - 5 maart: ophalen voertuig in de ochtend en zoveel mogelijk "langs de kust" de verplaatsing maken richting Orlando. Daar de auto terug inleveren, hotel vlakbij luchthaven en overnachten
    - 6 maart: 7:30u vertrek vlucht richting NY - aankomst 10.04u
    -11 maart: 11:45u vertrek vlucht richting Orlando - aankomst 14.30u, huurauto ophalen, richting hotel en zien wat de dag nog brengt
    -Vervolgens 5-6 dagen in Orlando blijven en aantal parken en shoppingcentra doen
    - Daarna via Clearwater, Naples en Everglades richting Key West
    - Als afsluiter enkele dagen in Miami

    Op deze wijze dacht ik beide "kustlijnen" toch gedeeltelijk gezien te hebben. Wat betreft de bagage gaan wij proberen al een deel achter te laten in Orlando gedurende onze minitrip NY. Vooral het verschil in temperatuur en het mee te zeulen gewicht spelen hierbij een rol. Ik begrijp echter heel goed wat je bedoelt met de "lus" Orlando-Miami en misschien hebben wij hier niet genoeg bij stilgestaan. Bij het reisbureau sprak men vooral over de betere verbindingen Miami-NY ipv Orlando-NY, hetgeen zever blijkt te zijn volgens mij, maar dat wist ik toen niet. Nu, alles is geboekt en ligt vast, we zullen er het beste van maken en ik denk dat wij ondanks het feit dat we misschien in totaal een volledige dag zullen "vergooien" ,wij dan nog steeds 20 dagen genieten in het vooruitzicht...

  7. Top | #7
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Vliegtickets 2013 (excl. juli/aug)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door krcibe Bekijk Berichten
    - 5 maart: ophalen voertuig in de ochtend en zoveel mogelijk "langs de kust" de verplaatsing maken richting Orlando. Daar de auto terug inleveren, hotel vlakbij luchthaven en overnachten
    Waarom haal je de auto niet gelijk op 4 maart op bij de luchthaven? Qua kosten is dit hetzelfde, aangezien je de auto huurt voor 24 uur. Dan verspil je daar in de ochtend op 5 maart geen tijd meer mee.

    Overigens had ik persoonlijk, ook al waren de prijsverschillen nihil, ook voor een multicity optie gekozen. Eerst naar NYC, dan door naar Orlando en vertrek weer vanaf Miami naar huis. Nu verspil je een hele dag met een vliegreis. Persoonlijk vond ik de oostkust van Florida tussen Miami en Orlando niet zo heel bijzonder (westkust is vele malen mooier). Maar echt ons best gedaan om deze kust te ontdekken, hebben we ook weer niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door krcibe Bekijk Berichten
    Bij het reisbureau sprak men vooral over de betere verbindingen Miami-NY ipv Orlando-NY, hetgeen zever blijkt te zijn volgens mij, maar dat wist ik toen niet.
    Heeft het reisbureau ook jullie deze verbindingen (de tijden e.d.) ook laten zien? Bedoel, hoe weten zij nou wat jullie betere verbindingen vinden?

    Het is helaas al geboekt, dus jullie kunnen er inderdaad maar het beste van maken. En dát gaat ook gewoon lukken Wat je zegt, je hebt nog steeds een goed 20 dagen om te genieten.
    Jullie worden toch wel besmet met het welbekende virus en regelen de volgende vakantie gewoon helemaal zelf, met een klein beetje input van dit forum uiteraard :P

    Heel veel plezier met de voorbereidingen in ieder geval!
    Laatst gewijzigd door SpaceAce; 23-09-12 om 22:16.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  8. Top | #8
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vliegtickets 2013 (excl. juli/aug)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpaceAce Bekijk Berichten
    Waarom haal je de auto niet gelijk op 4 maart op bij de luchthaven?
    Zo is dat! En als ik ze nog een tip mag geven; ik zou toch nog eens bij het reisbureau langsgaan voor enige tegemoetkoming voor dit advies, want het huren van een auto voor 24 uur is ook weer onvoordeliger dan een aaneengesloten periode. Het zijn allemaal geen wereldbedragen, maar dit advies jaagt jullie ook op kosten. Ik las laatst hier op het forum dat iemand gebruik maakte van self storage (extra kosten!) voor de bagage. Helaas kan ik het bericht niet meer vinden met de zoekfunctie, maar misschien heeft iemand een brainwave.

    Voor wat betreft de accomodatie in Orlando: hebben jullie al plannen? Overweeg anders eens een villa, condo of townhouse voor 7 dagen. Korter kan, maar dan betaal je schoonmaakkosten.



  9. Top | #9
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Vliegtickets 2013 (excl. juli/aug)

    Soms krijg je zo weinig goed advies van een reisbureau . Je kan beter hier eerst het forum uitspitten en dan gewoon vertellen wat je wil en niet wil bij het reisbureau .

  10. Top | #10
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Vliegtickets 2013 (excl. juli/aug)

    Da's handig... Je hebt dus duidelijk géén eigen wil en mening...
    Je laat je keuze afhangen van wat iemand anders, overigens een wildvreemde, wil (lees forum).

    Eigenaardig...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •