Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 8 van de 60 EersteEerste ... 6789101858 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 595

Onderwerp: Everglades

  1. Top | #71
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    275

    Standaard Re: everglades boottour of shark valley

    Wij zijn eind juli in de everglades geweest en dan zijn er weinig alligators te zien omdat het broedtijd is, wij hebben er ongeveer 4 gezien, en je moet wel goed zoeken want ze komen niet echt uit het struikgewas vandaan.



    Het tochtje met de airboot is grappig, maar je vaart een hele tijd langzaam en als ze iets verder op het moeras zijn geven ze even gas, wel leuk maar duurt hooguit 5 minuten.
    Als je echt voor de alligators wilt gaan zou ik toch voor Gatorland kiezen, daar zie je er echt wel honderden.
    gr. Paula

  2. Top | #72
    Stamgast deh78's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    178

    Standaard Re: everglades boottour of shark valley

    Wij hebben beide gedaan, lekker op de fiets zwetend door shark valley.
    En paar dagen erna in Everglades city met een airboat dit duurt ongeveer 1 uur kost $ 25 dollar en is zekker de moeite waard.

  3. Top | #73
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: everglades boottour of shark valley

    Gatorland heeft is een park waar de Alligators in een bepaalde gedeelte vrijzwemmen en ook broeden


    De uitgekomen eieren

    Verder heb je bij Gatorland ook een gedeelte waar veel alligators zitten in afgesloten ruimtes die gebruikt worden voor de shows


    De show in Gatorland

    Ook zijn wij naar de Everglades gegaan. Daar een airboat gedaan bij Billy Swamp. Aangezien dit de natuur is heb je geen garantie dat je daadwerkelijk alligators ziet. Maar als ze er zijn dan wordt er voldoende tijd genomen om ze te bekijken en te fotograveren.


    Alligator in het wild bij Billy Swamp

    Hoop dat je aan bovenstaande info en foto's (zijn analoog omgezet naar Digitaal) wat aan hebt.
    Grz
    Dr. Phlox
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-12-08 om 16:40. Reden: full quote eruit
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  4. Top | #74
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: everglades boottour of shark valley

    Shark Valley kun je per tram en per fiets doen.
    De afstand is 24 KM.
    Deze link geeft je alle info hierover
    http://www.nps.gov/archive/ever/visit/tramroad.htm
    Op mijn homepage
    http://home.hccnet.nl/h.de.weert/index1.html
    heb ik op 4 mei 2002 Shark Valley per fiets gedaan
    Harm
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-12-08 om 16:41. Reden: lettertype standaard

  5. Top | #75
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: everglades boottour of shark valley

    Voor zover ik weet hebben de huurfietsen geen mogelijkheid voor een kinderzitje. Met kleine kinderen is het dus verstandiger om de tramtrip te nemen. Gevaarlijk is de trip niet je kunt hem ook lopen maar dat doen maar weinig mensen. Als je gewoon op de weg blijft is er niets aan de hand. Als het echt gevaarlijk zou zijn laat een Amerikaan je echt deze trip niet maken. Als het erg droog is zijn er ondanks dat de krokodil solitair leeft hele groepen krokodillen bij de uitkijktoren. De weg ligt een beetje verhoogt. Naast de weg bevinden zich soms krokodillen mits er genoeg water is om in te liggen.
    Het is dus onzin om iemand bang te maken met rare verhalen over krokodilen. Shark Valley word dagelijks door grote groepen mensen bezocht. Zolang je niet zelf naar de krokodillen toegaat is er niets aan de hand. Elders in de Everglades liggen de krokodillen ook zo naast de weg.
    Shark Valley ligt 60 KM van Homestead een stukje de Tamiami trail op.

    Harm
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-12-08 om 16:41. Reden: lettertypr standaard

  6. Top | #76
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Locatie
    vught
    Berichten
    8

    Standaard Biscayne National Park & Everglades

    Met zoveel experts :shock: binnen het forum, mijn vraag:
    wij verblijven in juli 07 een aantal dgn in/ rond Miami
    we hebben 1 dag gepland voor elk van beide parken
    wat zijn de "do's en don't"; tips :razz: zijn uiteraard meer dan welkom

  7. Top | #77
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: Biscayne Nat Park & Everglades

    Hoi,

    Als je inderdaad The Everglades wilt bezoeken zou ik de Tamiami trail doen en dan vooral de weg vanaf Oasis Visitor Center de eerste linksaf slaan de Loop Road nemen, dat is werkelijk prachtig.
    Ook een airboat ride moet je hebben gedaan dat is echt geweldig hoor!

    http://www.evsafaripark.com/specials.htm

    en de kant vanaf Florida City de 9336 nemen en de Royal Palm doen en de Flamingo, daar kan je ook een boottocht maken alleen niet op dinsdag en woensdag (geloof ik)

    Succes er mee

    groetjes Monique

    P.s. neem voldoende drinken en eten mee dat kan je daar niet 1,2,3 onderweg nuttigen of kopen!
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!

  8. Top | #78
    Vaste Bezoeker Almereontour's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Berichten
    64

    Standaard Re: Biscayne Nat Park & Everglades

    Als je de Everglades wilt bezoeken zou ik naar de alligatorfarm gaan.
    De weg naar Flamingo is mooi maar Flamingo zelf vond ik tegen vallen. Nadeel is ook dat je dezelfde weg weer terug moet. Is toch een eindje rijden.
    Biscayne Nat Park heb ik nooit bezocht dus kan hier geen oordeel over vellen.

  9. Top | #79
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: Biscayne Nat Park & Everglades

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Almereontour Bekijk Berichten
    Als je de Everglades wilt bezoeken zou ik naar de alligatorfarm gaan. dat hebben wij toen als nog niet gedaan, wel naar toe gereden maar de prijs(ongeveer 15 dollar) vonden wij te veel en hebben dat geld toen voor een airboat ride besteed.
    De weg naar Flamingo is mooi maar Flamingo zelf vond ik tegen vallen. dat klopt alleen toen wij er waren was er een Manatee en een groot arendnest met kleine en de boottocht ging niet door! wat wij erg jammer
    vonden.Nadeel is ook dat je dezelfde weg weer terug moet. Is toch een eindje rijden. daar heb je gelijk in maar ja de heen weg is wel erg mooi, en zeker de moeite waard als je er toch tijd genoeg voor hebt. Althans dat vonden wij.....................
    Biscayne Nat Park heb ik nooit bezocht dus kan hier geen oordeel over vellen.wij ook niet!
    Maar zo heeft ieder zijn mening!!!
    Je moet het tenslotte toch zelf hebben gezien om een oordeel te geven wat je wel en niet de moeite waard vind/vond!

    Groetjes Monique
    Laatst gewijzigd door Njit; 08-03-07 om 15:47. Reden: Quote gefixed
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!

  10. Top | #80
    Regelmatige Bezoeker Raimond's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    15

    Standaard Re: kajakken in de everglades

    Heb al diverse mogelijkheden gevonden.
    http://www.evergladesadventures.com/

    Nee, zwemmen lijkt me ook geen goed idee.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •