Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 58 van de 60 EersteEerste ... 8485657585960 LaatsteLaatste
Resultaten 571 tot 580 van de 595

Onderwerp: Everglades

  1. Top | #571
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Everglades

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mar2809 Bekijk Berichten
    Welke kant is het mooiste gedeelte van de Everglades??
    Globaal kun je in de Everglades een aantal landschappen onderscheiden. De eerste drie vind je ook in het Nationaal Park de Everglades, en de eerste vier tevens in diverse andere natuurbeschermingsgebieden (state parks, regional parks, state forests).

    - de mangroven vind je aan de kust rondom. Het is het gebied waar zoet in zout water overgaat, met lage bosjes op hoge wortels, en de openingen ertussen worden als vaarroutes gebruikt. Het is het domein van krabben, (zeldzame) zoutwaterkrokodillen en heel veel vogelsoorten.
    - De 'river of grass' is het open gedeelte en vind je het meest in het oostelijk deel van de Everglades. Open gebied, grasachtige natte prairies, heel veel alligators en ontelbare vogelsoorten. In gedeelten van dit gebied kun je met de airboot varen. Shark Valley met zijn fietsroutes en tramtourtjes horen hier ook bij.
    - De hammocks of oermoerasbossen zijn het best bewaard gebleven in het midden en westelijk deel. Hier vind je de moerascypres in donkere halfnatte gebieden. Ook hier veel alligators en vogelsoorten. Een van de grootste aaneengesloten stukken die je kunt bewonderen is Loop Road. Hammocks komen echter verspreid in zuid- en centraal Florida vaker voor, zij het niet met zo'n rijke flora en fauna.
    - Dan is er een heel gedeelte dat je natuurherstelgebieden zou kunnen noemen. Het gaat dan o.a. om Fakahatchee Strand ten westen van SR 29 waar een unieke begroeiing is ontstaan nadat in het midden van de vorige eeuw de hardhoutwinning is beëindigd; het is het gebied met de grootste soortendiversiteit in planten. Het aansluitende Picayune State Forest is een gebied waar de ontginning (t.b.v. woningbouw, maar nooit gerealiseerd) en het teruggeven aan de natuur veel later is begonnen en waar het natuurherstel nog in een eerste stadium is. Deze gebieden zijn opvallend genoeg de plaatsen waar je de grootste kans hebt om de zeldzame Floridapanter te zien.
    - En tenslotte valt het enorme landbouwgebied- en watermanagementgebied ten zuiden van het Okeechobeemeer ook onder de Everglades (niet onder het nationaal park), maar de natuurwaarde van dit gebied met suikerrietplantages en gigantische waterbergingsprojecten is beperkt.

    Persoonlijk, maar dat is mijn smaak, ik ben gevallen voor de moerasbossen en dan vooral rondom Loop Road, en dat is dus geen van de twee gebieden die je noemt. Ik vind de grasprairies wat kaal en de mangroven minder indrukwekkend. Fakahatchee Strand and Picayune vond ik vooral interessant om te zien hoe natuur zich kan herstellen en hoe groot de schaal is geweest waarop in het verleden de natuur is vernietigd.

  2. Top | #572
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Ervaringen in: de Everglades

    Even een vraag. Wij willen tijdens de rit van Sarasota naar Homestead een stop maken in the Everglades. Ik zat te denken aan de Shark Valley entrance. Mijn man en ik houden niet van fietsen Haha. Eigenlijk willen we een klein stuk wandelen en genieten van de natuur. Is Shark valley aan te raden? Of is er een betere ingang onderweg naar Homestead? Ik wil vooral alligators zien. In 2007 hebben we in Shark valley een korte fietstocht gemaakt. Ik kan me er niet veel meer van herinneren. Ik was toen vooral erg bang voor alligators, was ook de eerste keer Florida
    Ik ben benieuwd naar jullie tips.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  3. Top | #573
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Ervaringen in: de Everglades

    Je kunt in Shark Valley ook een tramtour maken. Maar uiteraard ook wandelen.
    Persoonlijk vind ik dan het gedeelte bij Homestead leuker, daar heb je trails over de boardwalk, bv. de Anhinga trail. Daar hebben wij altijd wel alligators gezien.
    Verderop op de weg naar Flamingo zijn nog meer mooie trails maar die zijn meer door het bos.

  4. Top | #574
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Ervaringen in: de Everglades

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fitzroy Bekijk Berichten
    Je kunt in Shark Valley ook een tramtour maken. Maar uiteraard ook wandelen.
    Persoonlijk vind ik dan het gedeelte bij Homestead leuker, daar heb je trails over de boardwalk, bv. de Anhinga trail. Daar hebben wij altijd wel alligators gezien.
    Verderop op de weg naar Flamingo zijn nog meer mooie trails maar die zijn meer door het bos.
    Dat zou ook best goed uitkomen. We kunnen onderweg stoppen in Big Cypress preserve. Daar zijn we eerder geweest en hebben toen ook veel alligators gezien.
    En dan rijden we naar Homestead om daar de everglades te bezoeken.
    bedankt voor de tip!
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  5. Top | #575
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Ervaringen in: de Everglades

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stephie Bekijk Berichten
    Ik wil vooral alligators zien.
    Als je veel alligators wil zien, moet je in de droge tijd komen. Dan zitten ze noodgedwongen op een kluitje omdat de grote waterpartijen er niet meer zijn.

  6. Top | #576
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Ervaringen in: de Everglades

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenkamphuys Bekijk Berichten
    Als je veel alligators wil zien, moet je in de droge tijd komen. Dan zitten ze noodgedwongen op een kluitje omdat de grote waterpartijen er niet meer zijn.
    Wij gaan altijd eind mei/ begin juni. Dan begint ook het orkaanseizoen. Maar met droge tijd bedoel je meer de periode tussen november en april?
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  7. Top | #577
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Ervaringen in: de Everglades

    De looproad is sowieso aan te raden, seizoen of niet. Wij hebben hem vorig jaar juni twee keer gereden. De eerste keer stikte het van de alligators, de tweede keer lagen er maar een stuk of 5. Maar het is (zoals eerder aangegeven) een waar genot om alle vogels, vissen en andere dieren (enorme krekels!) daar te spotten.

    Opmerking over wat hier eerder is geschreven over het rijden van onverharde wegen met een huurauto. De looproad (net als vele andere gravel wegen in bv het zuid westen van de US) heeft gewoon een officieel wegnummer (US94), dus voor de verzekering geldt het niet als off-road. Er bestaat wel een kans dat je, als je pech krijgt, zelf een band oud moet verwisselen, maar dat je onverzekerd bent is niet juist.
    Off-road (zoals gedefinieerd in de voorwaarden van je verzekering) is totaal iets anders: het rijden van paden/tracks die niet officieel bestaan...
    If it ain't Dutch it ain't much

  8. Top | #578
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Ervaringen in: de Everglades

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stephie Bekijk Berichten
    eind mei/ begin juni. Dan begint ook het orkaanseizoen. Maar met droge tijd bedoel je meer de periode tussen november en april?
    Vorig jaar begon het pas half juni te regenen. Rond te tijd dat jullie gaan kan er misschien intussen een bui zijn gevallen maar de waterstanden zijn nog aan de lage kant. Prima om alligators te spotten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terpies Bekijk Berichten
    heeft gewoon een officieel wegnummer, dus voor de verzekering geldt het niet als off-road. (US94)
    Interessante twist aan een al jaren lopende discussie. Het is overigens CR 94 (county road) niet US 94. Op de tomtom stond-ie als Co. Highway 94. Een beetje groot woord voor een zandpad, highway.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 30-03-18 om 20:34.

  9. Top | #579
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Ervaringen in: de Everglades

    Koen@ ja klopt, vorig jaar viel ons de droogte erg op. Wij vonden Myakka State park een stuk minder fraai ogen dan voorgaande jaren, erg jammer.
    Terpies@ bedankt voor de tip, ik ga eens wat info opzoeken
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  10. Top | #580
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Locatie
    Rotterdam, Netherlands
    Berichten
    20

    Standaard everglades in de zomer

    Hoi allemaal

    Ik ga met mijn gezin in augustus 2019 naar Florida. We zouden dan een dag of twee de Everglades willen bezoeken en het liefst daar een fietstocht maken.
    Nou lees ik in de Lonely Planet dat in de zomer de Everglades niet te doen is vanwege serieus veel muggen.
    Hoe is jullie ervaringen hiermee.
    Ik vind een beetje Deet smeren heus niet erg maar ik moet wel een hand voor ogen kunnen zien zeg maar :-)

    groeten Claudia



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •