Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 54 van de 60 EersteEerste ... 4445253545556 ... LaatsteLaatste
Resultaten 531 tot 540 van de 595

Onderwerp: Everglades

  1. Top | #531
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Ervaringen in: de Everglades

    Teleton, bedankt voor je toelichting.
    Vind je het goed als ik je hele verhaal kopieer naar het AllesAmerikaforum zonder je naam te noemen om hier over nog eens wat meer zienswijzen te lezen?
    Er zijn daar nl. ontzettend veel mensen die in het ZW op onverharde wegen rijden en ik vraag me af of iedereen zo ver denkt. Ik iig niet.

  2. Top | #532
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Ervaringen in: de Everglades

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fitzroy Bekijk Berichten
    Vind je het goed als ik je hele verhaal kopieer naar het AllesAmerikaforum zonder je naam te noemen om hier over nog eens wat meer zienswijzen te lezen?
    Er zijn daar nl. ontzettend veel mensen die in het ZW op onverharde wegen rijden en ik vraag me af of iedereen zo ver denkt. Ik iig niet.
    Ik vind dat prima, al denk ik dat de forumleiding het nog leuker vindt wanneer je dit topic linkt. In het westenkom je nog veel meer dirt roads tegen en die zijn vaak ook wel een tikkeltje lastiger te berijden dan de Loop Road. In de tijd dat wij daar zelf reisden werd er door de reisorganisatie tijdens de briefing ook gewaarschuwd. Wij Nederlanders hebben immers de neiging om regeltjes prettig en overzichtelijk te vinden, behalve wanneer ze ons niet schikken. Ik heb geen plannen meer om zo'n reis te maken maar heb uit nieuwsgierigheid even gegoogeld en zie dat er nog steeds veel meningen over zijn. Maar ik zie ook dat de voorwaarden van de verhuurders ongewijzigd zijn.

    Dertig jaar geleden al bezochten wij op onze reizen familie die op Vancouver Island halverwege een berg woonden. Het huis was alleen te bereiken via een dirt road. Ik denk dat er nog wel 20 villa's op die berg stonden. Als echte Nederlanders tuften wij met onze huurauto natuurlijk gewoon die berg op. Zelfs nadat de familie ons de ins en outs van de gevolgen had verteld, zagen wij het probleem eigenlijk niet zo. Wat kan er nu gebeuren als je stapvoets de berg opkruipt?De familie kon zoveel domheid niet begrijpen. Pas nadat we hoorden dat de plaatselijke politie er met regelmaat controleerde en ook daadwerkelijk tegen overtreding optrad, besloten we op hun klemmend advies de auto toch maar onder aan de berg te laten staan.

    Ik wil er nog wel graag bij aantekenen dat het mij er niet om gaat wat ik er van denk, maar dat het maar beter duidelijk kan zijn wat de gevolgen kunnen zijn van het rijden op een dirt road. Ik vind het namelijk volstrekt begrijpelijk dat "wij" het allemaal niet zo somber inzien.

    Dezelfde "discussie" vind je waarschijnlijk ook nog wel terug in oudere topics over Daytona Beach. Want ook het strand is geen verharde weg, dus ben je niet verzekerd wanneer je er op rijdt. Ook in die discussie hoorde je veel argumenten zoals "iedereen doet het" en "wat kan er nu op het strand gebeuren?" Mij staat bij dat er toen uit cijfers bleek dat er jaarlijks een aanzienlijk aantal ongelukken met lichamelijke schade gebeurde en dat er zelfs met regelmaat doden vielen. Daar sta je als argeloze Hollander natuurlijk niet bij stil als je op een zonnige dag eindelijk met je Fully Loaded Ford Explorer het strand op rijdt........



  3. Top | #533
    Vaste Bezoeker frankz's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    104

    Standaard airboatride everglades, maar welke??

    jaren (ongeveer 15 jaar) geleden zijn we een keer de Everglades opgegaan met een airboat en toen zaten we echt tussen de mangrove bomen en kwamen we wasbeertjes tegen. Nu zijn we vorig jaar ook weer de Everglades op gegaan,maar toen hebben we geen boom gezien, ook wel mooi maar toch anders. Het was meer alsof je met de aitboat over een grasveld heen ging. Weet iemand waar, of de naam, van zo'n toch door de mangroves.
    wederom bedankt

  4. Top | #534
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: airboatride everglades, maar welke??

    Ik heb dezelfde ervaring. Ook zo'n 15-20 jaar geleden in Florida geweest en een airboat tour gedaan waarbij we voor een groot deel door de mangroves gingen. Er waren daar ook wilde varkens die zwommen dan naar de overkant. Alle andere airboat tours die ik daarna heb gedaan waren met veel minder of helemaal geen bomen. Ik weet echt niet meer bij welke maatschappij we die airboat tour gedaan hadden en of die ook nog bestaat (het fotoboek van die reis is niet in mijn bezit). Wat ik wel weet is dat we die tour gedaan hebben toen we van Naples naar Shark Valley reden. Er worden veel tours aangeboden meer ad westkant van de Everglades (Everglades City) dus daar zal het wel ergens geweest zijn. Misschien dat dat gebied meer mangrove heeft.
    Ook heb ik een aantal jaar geleden een airboat tour gedaan bij Midway Airboat Rides in Christmas (ergens tussen Orlando en Kennedy Spacecenter in). Dat is totaal niet in de buurt van de Everglades natuurlijk maar we zijn toen wel een stukje door het bos gegaan.
    Ik zal het fotoboek van die reis van lang geleden eens opzoeken en kijken waar we toen precies geweest zijn. Vond die airboat ride door de mangrove de leukste en mooiste. Maar dat kan ook zijn omdat het mijn eerste was

  5. Top | #535
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2016
    Berichten
    97

    Standaard Re: airboatride everglades, maar welke??

    Wij hebben in 2015 een tocht gemaakt vanuit Everglades City dwars door de mangroves. Niet heel veel wildlife gezien maar wel ontzettend genoten van deze tocht door de smalle moerassen en mangroves. Wij hebben toen geboekt via http://www.captainjacksairboattours.com. Dat is ons erg goed bevallen.

  6. Top | #536
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: airboatride everglades, maar welke??

    Mangroves vind je (uiteraard) aan zee. Meest bereikbare plekken zijn Everglades City (westkust) en Flamingo (vanuit Miami/Homestead). Volgens mij kun je vanuit Flamingo geen airboat tours doen.

    Er zijn in de Everglades globaal drie landschappen: de river of grass (waar bomen inderdaad zeldzaam zijn), de hammocks (moerasbossen) en de mangroven. In de gebieden met moerasbossen zul je meestal geen airboat tours vinden, omdat voor die scheurschuiten geen ruimte is. Die gebieden zijn dan wel weer prima met de kano te doen of een gemotoriseerd fluisterbootje. Of via de weg (Loop Road).

    Heel erg veel meer in het Everglades-topic, dat inmiddels zo lang is dat je het beste van achter naar voren kunt lezen.

  7. Top | #537
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: airboatride everglades, maar welke??

    Wij hebben in 2014 en vorig jaar een tour gemaakt via Captain Jack (zie link hierboven) Wij vonden het beide keren leuk om te doen. Je gaat ook een flink stuk door de Mangrovebossen.
    Vanaf Naples is Captain Jack goed te bereiken.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  8. Top | #538
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Berichten
    127

    Standaard Re: airboatride everglades, maar welke??

    Wij hebben ook de tour met captain Jack gedaan. Erg leuk en idd wasbeertjes gezien!

  9. Top | #539
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: airboatride everglades, maar welke??

    Wij hebben een tour gedaan met Everglades city Airboattours. 2 jaar geleden was dat het hoogst gewaardeerd op TA. Heel kleinschalig en iedereen (max 5 per boot) krijgt een koptelefoon met microfoon zodat er ook volop gelegenheid is om tijdens de tocht vragen te stellen. Veel minder massaal dan Captain Jack. We hebben veel wildlife gezien waaronder manatees. Echt een aanrader!

  10. Top | #540
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: airboatride everglades, maar welke??

    Ik ben ook al even vlug aan het kijken.

    We hebben in een ander land al eens door mangroves gevaren. Hoewel dit nauturlijk in Florida niet hetzelfde zal zijn, wil ik graag weten wat je nog méér ziet, behalve mangroves wasbeertjes. Ik vind het behoorlijk prijzig nog, zeker voor ca. 30-60 minuten en dan wil ik wel het idee hebben dat het het waard is zeg maar.
    Of zijn er andere leuke manieren (niet fietsend) om de Everglades te verkennen?

    Die captain Jack is wel een bekendere aanbieder volgens mij, maar welke van de twee tours is dan het leukste?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •