Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 53 van de 60 EersteEerste ... 3435152535455 ... LaatsteLaatste
Resultaten 521 tot 530 van de 595

Onderwerp: Everglades

  1. Top | #521
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Ervaringen in: de Everglades

    Ik heb Kaya al geantwoord in een prive bericht maar voor mede forum leden plaats ik het ook maar hier.

    Ik heb die loop vorig jaar gereden. Het is een "dirt road" maar in zeer goede staat.
    Het is ook eenvoudig te rijden.
    Hoelang je erover doet is natuurlijk persoonlijk want het ligt eraan hoe vaak je stil gaat staan.
    Maar ik zal het volgende meegeven.
    Als je de loop rustig rijdt is het in (gravend in mijn gedachten) te doen in 45 minuten.
    Dus als je er 2 of 3 uur voor uit trekt moet dat m.i. ruim voldoende zijn.


    Als je eerst informatie vraagt in het visitor centrum kunnen zij de laatste info geven
    Sebring, close to nothing, convenient to everything. :-)

  2. Top | #522
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2016
    Berichten
    46

    Standaard Re: Ervaringen in: de Everglades

    Bedankt hoor Frans! Hier heb ik zeker iets aan en hopelijk anderen na mij ook!

  3. Top | #523
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Ervaringen in: de Everglades

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kaya Bekijk Berichten

    Wij huren via Alamo een midsize SUV voor onze reis in april. Is die loop road doenbaar met zo'n wagen in april? Ik hoor dat je eigenlijk niet verzekerd bent voor die rit... zijn er nog andere opties waar we minder risico mee nemen?

    Alvast heel erg bedankt voor alle tips!
    De discussie spitst zich nu toe op de haalbaarheid. Je hebt gehoord dat je 'éigenlijk' niet verzekerd bent. Dat klinkt net alsof dat niet zo erg is. Heb je je wel gerealiseerd wat de gevolgen kunnen zijn van onverzekerd rijden in een huurauto met een buitenlands rijbewijs?



  4. Top | #524
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Ervaringen in: de Everglades

    Wat zijn die gevolgen dan, Teleton?
    Zijn er ernstiger gevolgen dan zelf voor de schade opdraaien?
    Wij hebben al zo vaak off road gereden in het ZW met een SUV dat wij onze hand echt niet omdraaien voor de Loop Road.

  5. Top | #525
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Ervaringen in: de Everglades

    Fitzroy, ik heb de rit vorig jaar gereden en het wegdek was in uitmuntende staat.
    Zelfs beter dan menig verharde weg.
    Persoonlijk zou ik het met een huurwagen best aandurven.
    Laatst gewijzigd door Frans1949; 03-11-16 om 03:45. Reden: typo
    Sebring, close to nothing, convenient to everything. :-)

  6. Top | #526
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Ervaringen in: de Everglades

    Wij hebben hem ook gereden afgelopen voorjaar. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat de Loop Road niets voorstelt in verhouding tot de onverharde wegen in het ZW (Utah/Arizona) waar ik soms echt wel mijn hart vast houd maar die we ook rijden met een huurwagen.

  7. Top | #527
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Ervaringen in: de Everglades

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fitzroy Bekijk Berichten
    Wij hebben hem ook gereden afgelopen voorjaar.
    Grappig, ik zei "vorig jaar".
    Maar daar bedoelde ik dus vorig seizoen mee.
    En dat was inderdaad dit voorjaar.
    Sebring, close to nothing, convenient to everything. :-)

  8. Top | #528

    Standaard Re: Ervaringen in: de Everglades

    Wij hebben hem eergisteren gereden. Kenden hem niet en waren wel nieuwsgierig geworden. Het begin was even moeilijk te vinden. Waren te vroeg afgeslagen shark valley. Na 25 dollar te hebben betaald een rondje gelopen door de natuur. 1 slangetje gezien in het water. 2 baby crocodiles gezien. De excursie met het treintje koste nog eens 25 dollar per persoon. Dus niet gedaan. Opnieuw op zoek gegaan naar de Loop en gevonden. Was de moeite waard. Veel vlinders gezien, allerlei kleuren. Veel vissen en 1 crocodile gezien. Veel diverse vogels en helaas een grote dode slang op de weg. De weg was een kiezelweg of split, gewoon te bereiden. Het laatste stuk was asfalt en daar bleek dat het water behoorlijk hoog stond. Stukken van de weg stonden onderwater zo,n 10 centimeter diep. 2 uur over de Loop gedaan.
    Succes, het is een aanrader.

  9. Top | #529
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2016
    Berichten
    46

    Standaard Re: Ervaringen in: de Everglades

    Bedankt voor alle reacties.

    Ik ging ervan uit dat we sinds de loop road 'verbeterd' was, nu wel verzekerd waren als we die weg namen? Het lijkt me wel erg mooi om eens te doen!

  10. Top | #530
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Ervaringen in: de Everglades

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kaya Bekijk Berichten
    Ik ging ervan uit dat we sinds de loop road 'verbeterd' was, nu wel verzekerd waren als we die weg namen?
    De loop Road is een onverharde weg. En het rijden op onverharde wegen is expliciet verboden door de verhuurder.

    En om wat dieper in te gaan op de vraag van Fitzroy
    Wat zijn die gevolgen dan, Teleton?
    Zijn er ernstiger gevolgen dan zelf voor de schade opdraaien?


    Om te beginnen hoop en verwacht ik dat mijn medeweggebruikers verzekerd zijn. Ik zou geen enkele reden kunnen verzinnen om legitiem onverzekerd rond te rijden. Ook niet wanneer ik denk dat de pakkans of de kans op schade gering is. Niet voor niets luidt het spreekwoord dat een ongeluk in een klein hoekje zit.

    Mij lijkt het zelf voor de schade opdraaien al een reden om van de rit af te zien. Wanneer het om een deukje of krasje gaat, lijkt dat natuurlijk gemakkelijk te overzien. Maar door gebruik te maken van een onverharde weg, overtreed je de wet. De verzekeringen vervallen en je bent strafbaar. Wanneer je gepakt wordt, betreft het een civil of zelfs een criminal offense, afhankelijk van de situatie. Bedenk bijvoorbeeld maar eens wat dat voor je aanvraag ESTA betekent.....

    Onverzekerd rijden is altijd strafbaar. Maar de boetes die er op staan, lijken niet zo hoog dus tsja...wat let ons? Je rijbewijs wordt ingevorderd en de auto kan in beslag worden genomen. Dus zelfs wanneer je geen schade aan de auto veroorzaakt, heb je al behoorlijke kosten. Bedenk maar eens dat de auto geborgen zal moeten worden. Er mag immers niet mee worden gereden! Wanneer de auto in beslag genomen wordt, komen alle kosten die daaruit voortvloeien voor jouw rekening. Reken maar dat de verhuurder je weet te vinden.

    Wanneer de auto niet in beslag genomen wordt maar je rijbewijs is wel ingevorderd, moet je maar zien hoe je de auto naar het afgesproken verhuurstation krijgt. Jij mag immers zelf niet meer rijden.

    Mocht je betrokken raken bij een ongeval waarbij je persoonlijk letsel oploopt, bedenk dan dat je ziektekostenverzekering wel van kracht blijft maar de aanvullende reisverzekering zijn dekking verliest.
    Uw verzekering dekt NOOIT schade, een uitkering voor een ongeval of kosten door opzet, ernstige nalatigheid of een illegale activiteit van een verzekerde.
    Mocht je door letsel dus wat langer in Florida moeten verblijven, is de kans groot dat die kosten niet gedekt zijn. Ze zijn immers het gevolg van ernstige nalatigheid en een illegale activiteit.

    Mochten er derden bij een ongeval betrokken zijn dan is je leed niet te overzien. Niet voor niets is de reclame slogan van een advocatenkantoor Call 411 after 911! Zelfs als het ongeval jouw schuld niet isval je toch onmiddelijk door de mand als overtreder. Dat kan je ook gewoon gebeuren bij pech op zo'n weg. Stel dat je auto door een technisch mankement stilvalt op een ongelukkige plek. Het eerste wat je gevraagd wordt is je rijbewijs en je autopapieren. En dan blijkt dat je onverzekerd rijdt.

    Nu regent het hier gelukkig geen meldingen van aanhoudingen en veroordelingen op de onverharde wegen. Geeft ons dat dan het recht om maar net te doen alsof onverzekerd rijden het risico waard is? Ieder mag dat voor zich uitmaken. Maar dan ook niet zeuren als je in de penarie komt te zitten.

    When you look at the potential legal, civil and criminal ramifications for getting caught driving without auto insurance, it just doesn’t make sense to go without auto insurance. The truth is, you can’t afford to be without it.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 03-11-16 om 12:56. Reden: quote toegevoegd





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •