Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 51 van de 60 EersteEerste ... 414950515253 ... LaatsteLaatste
Resultaten 501 tot 510 van de 595

Onderwerp: Everglades

  1. Top | #501
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Everglades

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riverwood Bekijk Berichten
    ...Het is en blijft een off road route, let dus op met een huurauto zonder de juiste verzekering is de eventuele schade voor eigen rekening...
    Volgens mij wordt dit bij huurauto's door geen enkele verzekering gedekt...
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  2. Top | #502
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Everglades

    Nee, alleen als je bij Jeepverhuurbedrijven huurt. Maar je wilt niet weten hoeveel mensen de dirt roads doen in ZW USA met een gewone SUV. Je neemt een risico maar dat us best goed in te schatten.

  3. Top | #503
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Everglades

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans1949 Bekijk Berichten
    De weg is in uitstekende conditie en schade aan je auto is niet waarschijnlijk.
    Heel blij om te horen, want toen ik ging, dat was voor de opknapbeurt, was het bar en boos. Tijd om nog eens te gaan...

  4. Top | #504
    Vaste Bezoeker gayka's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Berichten
    59

    Standaard Re: Everglades

    Frans1949 wat bedoel je met
    "looproad"van de 41 gedaan.
    waar is dit ongeveer (of precies) ik/wij ga(an) volgend jaar voor de 2e keer naar Florida, en dit zijn de dingen die we graag willen doen. Thx

  5. Top | #505
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Ervaringen in: de Everglades

    Loop Road - easy way in

    Ik ben de Everglades gaan beschouwen als het mooiste stukje natuur in Amerika. OK, de Grand Canyon is spectaculair. Monument Valley iconisch. Death Valley imposant (vooral de hitte). Niagara Falls gigantisch. De Everglades zijn zo mooi omdat ze zichzelf niet gelijk prijsgeven. Je krijgt niets te zien als je rondscheurt op een airboat. Je moet er zelf in, erin doordringen om de stille schoonheid ervan te ervaren. De Everglades zijn voor mij misschien nog meer een gevoel dan een natuurgebied.

    Ik ben geen vogeltjeskijker, geen natuurfreak en geen wandelaar - het laatste ook al niet omdat mijn artrose maakt dat een wandeling van meer dan 10 minuten een aardig pijnlijke aangelegenheid wordt. Ik moest het dus 'the American way' doen, dat is grotendeels vanuit de auto en dat kan op Loop Road. Het was december, mooi weer en het had meer dan een week niet geregend, dus dacht ik, het moet te doen zijn zonder SUV maar met mijn redelijk lage Ford Taurus. Het werd echter hotsebotsen over een verschrikkelijke zandweg, slalommen tussen plassen zo breed als de weg zelf en soms moest ik er doorheen, zo diep dat de bodem van de auto in het water stond. Ik was gewaarschuwd met een bordje "Rough Road" met daaronder "last chance to return"; al snap ik niet waarom je verderop niet had kunnen keren.

    Het grootse deel van Loop Road loopt parallel aan US 41, dus dwars op de stroomrichting van het Evergladeswater. Om de natuurlijke stroom niet tegen te houden liggen er buizen (culverts genaamd) onder de weg; om de pak 'm beet 30 of 40 meter. De weg gaat door een bos met moerascypressen, zo dicht dat je amper iets ziet, behalve dan bij die buizen, want daar zijn minikreekjes ontstaan en daar liggen ze. Alligators, alligators en nog meer alligators. Meestal onverschillig en humeurig zoals alligators altijd zijn, soms kwamen ze even aanzwemmen om een kijkje te nemen. In alle maten - van baby's tot jongens van zeker 4 meter.

    Als toerist sta je relatief hoog dus veilig voor gators die hun honger zouden willen stillen met toeristenvlees. Maar ze lagen ook langs de weg, dus altijd even oppassen als je de auto uitstapt. Uiteindelijk hebben we er zoveel gezien, dat we er moe van werden; op het laatst stopten we er niet meer voor. Daar kwam bij dat het erbarmelijke wegdek maakte dat we uren en uren onderweg waren. We zijn welgeteld drie tegenliggers tegengekomen, allemaal toeristen, en een keer ingehaald door een terreinwagen die duidelijk geschikter was voor de weg.

    Het zijn niet alleen alligators. Allerlei soorten reigerachtigen, uilen, en andere vogels en vogeltjes waar ik geen classificatie bij kan geven. En het water zal tjokvol vissen, die met complete doodsverachting tussen de alligators door zwommen; in dit luilekkerland hoef je als alligator maar een hap opzij te nemen voor een vers visje. Ik heb dat ook zien gebeuren.

    Ik kan niet goed omschrijven waarom dit stuk natuur mij zo geraakt heeft; maar ik heb nooit zoiets moois gezien - en dan vooral het moerasbos. Ik kan alleen iedereen aanraden om de Everglades van dichterbij te bekijken dan vanaf de airboat. Door heel de Everglades zijn hiking trails en op allerlei plekken kun je een kano - alligatorproof naar het schijnt. Of je kunt zoals wij, Loop Road nemen. De weg is recentelijk flink opgeknapt en daarmee is het een 'easy way in' geworden. Ik ga een volgende keer weer eens kijken.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 10-12-15 om 19:54.

  6. Top | #506
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

  7. Top | #507
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Everglades

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gayka Bekijk Berichten
    Frans1949 wat bedoel je met waar is dit ongeveer (of precies) ik/wij ga(an) volgend jaar voor de 2e keer naar Florida, en dit zijn de dingen die we graag willen doen. Thx

    Gayka, Koenkamphuys heeft je al genoeg info gegeven waar je de weg kan vinden.
    En ik heb van te voren uitvoerig overlegd met een park-ranger in het visitor centre.
    Die vertelde mij dat het uiterst onwaarschijnlijk is dat je rijdend over de weg schade oploopt.
    De weg is, althans nu, in prima staat.
    Ik ben er met mijn eigen wagen overheen gereden maar ik zou het beslist ook durven met een huurwagen.
    Maar dat komt misschien omdat ik niet zo bang ben uitgevallen.

  8. Top | #508
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Berichten
    184

    Standaard Re: Everglades

    wij hebben de looproad ook gereden van de zomer en dat was wel een van de hoogtepunten . de alligators naast de weg en auto en bijna geen andere toeristen . hij is inderdaad heel goed te doen . geen gaten of niets , het is een egale grintweg geworden .

  9. Top | #509
    Vaste Bezoeker gayka's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Berichten
    59

    Standaard Re: Everglades

    koenkamphuys & Frans1949 thx voor jullie reacties

  10. Top | #510
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2015
    Berichten
    56

    Standaard Re: Everglades

    Beste Everglades kenners, ik zou me graag willen informeren over slough slogging (guided hikes door de Everglades - soms tot knie-diep in het water/modder). Weet er iemand waar we in de Everglades aan (al dan niet guided) slough slogging kunnen doen, wat de ervaringen hier rond waren, ...

    Ik heb al gelezen op de officiele websites dat het mogelijk is (maar ook maar in bepaalde periodes), maar uiteindelijk staat er nooit veel informatie bij.

    Alvast bedankt voor de antwoorden en tijd!

    Groetjes, Matthias



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •