Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 50 van de 60 EersteEerste ... 404849505152 ... LaatsteLaatste
Resultaten 491 tot 500 van de 595

Onderwerp: Everglades

  1. Top | #491
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2015
    Berichten
    56

    Standaard Re: Everglades

    Hey kenners! Ik wou wat opzoeken over het Big Cypress National preserve. Ik had ergens gelezen/gehoord dat je hier hikes kan doen (en vanalle andere activiteiten), maar alle links naar meer informatie op hun website doet het niet echt. Is iemand hier ooit al geweest? Ik heb volgende vragen:

    1. Ik zie dat er een Welcome center en een Oasis visitor center (20 mijl verderop). Wat is het verschil hiertussen (wat kan je bij het één doen, en bij het ander niet bv)
    2. Wat is er te doen in het Big Cypress National preserve? (activiteiten)
    3. Meer informatie altijd welkom!

    Tijdens ons vorig bezoek, zijn we enkel voor een airboat tour in Everglades City geweest en zijn we voor de rest maar gewoon door de Everglades gereden (van Naples naar Homestead).
    Volgend jaar wou ik een uitgebreider bezoek aan de glades brengen en zoek ik een overnachting te doen. Is Everglades City hier een goede lokatie voor?
    Onze planning tot nu toe:

    1. Captain Jack's Airboat
    2. Big Cypress National preserve (afhankelijk van de antwoorden hier)
    3. Everglades Trail
    4. Loop Road
    -> overnachting in Everglades City
    5. Shark Valley
    6. Buffalo Tigers Everglades Airboattours
    7. Robert is Here
    8. Anhinga trail

    Dit zijn ook zowat de enige dingen die ik ben tegengekomen op een (al dan niet korte) zoektocht. Er moeten ongetwijfeld nog dingen te zien/doen zijn in de Everglades, hebben jullie nog suggesties? Ik lees alvast verder door het forum.

    Heel vriendelijk bedankt!

  2. Top | #492
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Berichten
    31

    Standaard Re: Everglades

    Hi allemaal,

    nog even geduld en wij vertrekken richting florida, we hebben een middag in ons programma staan die we willen besteden aan de everglades, we verblijven in miami beach en vanuit daar willen we een tour doen met een air boat... nu heb ik een beetje gezocht op internet maar er zijn geloof ik wel 10 verschillende airboat bedrijven die dit allemaal aanbieden.. Hierdoor zie ik even door de bomen het bos niet meer! Hebben jullie tips welke tour we het beste kunnen nemen?

    Wij willen een goed en leuk beeld krijgen van de everglades, we zijn met 2 volwassenen

    Gr Laurens
    Laatst gewijzigd door laurens; 16-09-15 om 00:37.

  3. Top | #493
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2015
    Berichten
    56

    Standaard Re: Everglades

    Laurens,

    Wij hebben vorig jaar met Captain Jack's Airboat Tours een ritje gemaakt.
    Duurde ongeveer een uur, met 6 personen. Volgens mij kan je een beslissing maken op basis van hetvolgende:

    1. Welk type natuur wil je gaan bezoeken? De airboats vanuit Everglades City gaan vooral door mangroves bv, maar langs de Tamiami Trail zijn er verschillende aanbieders die vooral door grasland gaan.
    2. De prijzen liggen voor bijna alle airboat operatos +- rond hetzelfde bedrag. Wil je echter gewoon een ritje maken om eens te zien wat het is, dan zou ik in 1 van de alligator farms een bootje meepikken. Hier kan je voor +- 23 dollar toegang krijgen tot een kleine dierentuin (vooral gericht op reptielen) en mag je (in de prijs inbegrepen) een ritje maken in een airboat (dit duurt minder lang (20 minuten ofzoiets denk ik) en je zit vaak met 20 mensen op een boot).

    Dichter bij Miami heb je bijvoorbeeld de Buffalo Tigers Everglades Airboattours. Naar het schijnt weten zij veel te vertellen over de fauna en flora tijdens een rit. Dit is ook meer in het grasland dan in mangroves.

    Wat wij hebben gedaan is gewoon een hele hoop websites van aanbieders gelezen en gekeken hoeveel moeite ze er in steken, prijs, duur van de rit, aantal personen in een boot, of je uitleg krijgt of niet, ...

    Veel geluk, ik weet dat het niet simpel is.

  4. Top | #494
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Berichten
    31

    Standaard Re: Everglades

    Thanks voor de tip! ga nog eens goed kijken en zoeken wat we willen, volgens mij is die captain jack best een stukje rijden.. en t zelfde verhaal met everglades city ( vanuit ons hotel 2 uur rijden) Ik hoop dat dat ook dichterbij kan! Of adviseer je me dit juist wel te doen omdat dichterbij Miami t minder mooi/leuk is?

  5. Top | #495
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Everglades

    Persoonlijk vind ik die bij Everglades City veel mooier en vooral ook kleinschaliger. Die bij Miami zijn erg massaal en wij vonden er vrij weinig aan. Die bij Everglades City zijn echt kicken tussen de mangroves door.

  6. Top | #496
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Berichten
    31

    Standaard Re: Everglades

    Dus beter richting everglades city is de moeite meer dan waard? Kan je dat beter vanuit orlando of miami doen?

  7. Top | #497
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Everglades

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fa341009 Bekijk Berichten
    Hey kenners! Ik wou wat opzoeken over het Big Cypress National preserve
    Allereerst: je hebt een indrukwekkende planning, om de Everglades zeer uitgebreid te gaan bekijken. Daarin ook al een aantal dingen die onderdeel zijn van Big Cypress, zoals - een van de mooiste stukjes - Loop Road.

    Een relatief onbekend stuk is Fakahatchee Strand State Preserve "home of the panther" of "the Amazon of North America"; dat is het gedeelte ten westen van SR 29 tot aan de 'bewoonde wereld' de dure megawijk Golden Gate, vanaf I-75 tot de kruising met US 41. Ik heb Janes Scenic Drive gedaan. Fakahatchee Strand is een gebied dat ooit ontbost is voor hardhoutwinning, en dat zich sindsdien heeft hersteld tot een heel eigen, van de rest van de Everglades afwijkend maar zeer rijk stuk natuur, met o.a. wilde koningspalmen (de palmensoort waar ze heel Fort Meyers mee vol geplant hebben).

    "Janes" ligt op een voormalig spoorbaantje dat gebruikt werd om het hout af te voeren. Een aantal andere takken van die voormalige spoorbaan zijn nu hiking trails. Voor wie echt avontuurlijk is, je kunt ook een guided swamp wading tour boeken bij de ranger, kennelijk kun je dat veilig genoeg doen zonder door de slangen of alligators aangevallen te worden. Mij iets te avontuurlijk moet ik zeggen.

    Ook onderdeel van Fakahatchee is een boardwalk aan US 41 ten westen van de kruising met de 29.

    Ten westen daarvan het natuurherstelproject in het voormalige Golden Gate South - een stuk wijk die nooit bewoond is geraakt - en dat nu de naam Picayune Strand State Forest heeft gekregen. Het bezoekerscentrum (ben er zelf niet geweest) heeft ongetwijfeld heel veel informatie over dit indrukwekkende natuurherstelproject dat begon met de grootste landopkoopactie van Amerika - alle 17.000 eigenaren konden hun waardeloos perceel weer aan de staat verkopen.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 17-09-15 om 20:54. Reden: boardwalk en link naar guided swamp wading tour

  8. Top | #498
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2015
    Berichten
    56

    Standaard Re: Everglades

    Bedankt Koen!

    Heeft al een hele hoop geholpen, heb mijn planning helemaal aangepast.
    Toen ik nog wat verder aan het opzoeken was, kwam ik echter nog iets tegen waar ik een vraag over had:
    Het Big Cypress National Preserve heeft blijkbaar 2 centers:

    Big Cypress Swamp Welcome Center & Big Cypress Oasis Visitor Center (20 mijl verderop)

    Enig idee wat het verschil tussen beiden is? En welke activiteiten vanuit welk center gegeven worden? (die government websites zijn hier niet zo duidelijk in).

    Thanks!

  9. Top | #499
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Everglades

    Twee weken geleden nog even de "looproad"van de 41 gedaan.
    Ik weet niet (meer) hoe de weg in het verleden was maar het is nu zeer makkelijk te doen.
    De weg is in uitstekende conditie en schade aan je auto is niet waarschijnlijk.
    Wel de tijd nemen want er is onderweg genoeg te zien.

  10. Top | #500
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    België, in de winter Florida
    Berichten
    331

    Standaard Re: Everglades

    Het is en blijft een off road route, let dus op met een huurauto zonder de juiste verzekering is de eventuele schade voor eigen rekening. De conditie van de weg kan heel verschillend zijn per gedeelte, zelfs in het winter seizoen.
    Groetjes Henke.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •