Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 60 EersteEerste ... 234561454 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 595

Onderwerp: Everglades

  1. Top | #31
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Inderdaad is de afstand wel erg groot voor een dagtochtje. Misschien kun je het beter combineren met een ander uitje en een overnachting boeken. Zelf ga ik deze zomer weer drie weken in een villa in Kissimmee, en ga voor 2 nachten tussendoor naar St. Pete Beach om daar een aantal dingen te doen (Honkbal!!). Da's dan 2 nachten "dubbel" betalen, maar dat is dan maar zo.

    Overigens raad ik je absoluut aan om de een airboatride in de verglades te doen. Heb ik in 1998 gedaan, na een week Orlando met allerlei Disney-rides. Toen ik uit de airboat stapte vroeg de bestuurder hoe het was geweest, en het enige dat ik uit kon kramen was: "This beats Disney!!"

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #32
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Berichten
    21

    Standaard Naar de Everglades vanuit ...

    hallo,
    ik zou graag op de weg van miami naar sarasota halt houden bij de everglades om aldaar een airboat ride te maken.
    jullie kunnen me ongetwijfeld vertellen welke route ik best neem. en welke parkingang best past.dankjewel
    groetjes

  3. Top | #33
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Als je even naar www.mapquest.com surft, kan je daar een route plannen.
    (Kies voor de optie "get directions").

    Op highway 41 kan je één van de vele airboat aanbieders kiezen.

    Kijk ook nog ff op http://www.nps.gov/ever/ voor meer info over de Everglades. :idea:

    Suc6, René

  4. Top | #34
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard

    Officieel duurt de trip van Orlando over de Florida Turnpike naar Miami 3 uur en 24 minuten, en eergisteren hebben we er inclusief koffiestop 4 uur over gedaan, en nergens de speedlimit overtreden. Vanuit Miami zijn we (eerder al) naar Shark Valley gereden, maar dat duurde ook nog wel een paar uur. We hebben daar het trammetje genomen en bergen alligators en andere dieren gezien. Ons leek zo'n airboat zo'n hoop herrie om je heen, maar misschien valt dat mee. Fietsen huren zou ik bij een tweede bezoek ook wel durven.

    Vandaag mochten de kids op school vertellen over hun vakantie. Ze hadden allebei het leukste verteld, en dat was geen Disney Park of zo, maar hun ervaringen met de dolfijnen en de alligators, that sure beats everything.

    Al met al geen dagtripje!

    Bai,

    Maartje

  5. Top | #35
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard

    Wij vonden Shark Valley prachtig, hebben daar een tramritje gedaan, maar je kon daar ook in de buurt overal airboat rides doen. De weg ligt voor de hand: het Tamiami Trail, een dodelijk saaie loodrechte weg naar een kanaal, oppassen dat je niet in slaap valt!

    Bai,

    Maartje

    PS wij hebben heel veel lol gehad van hele goeie (en gratis!), recente AAA kaarten, die je met je ANWB pasje gratis bij hun kantoren kunt ophalen. De kaarten die we hadden geleend van vrienden die vorig jaar in Florida waren geweest bleken al op diverse plaatsen verouderd.

  6. Top | #36
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2005
    Locatie
    Driel (bij Arnhem)
    Berichten
    20

    Standaard Everglades

    Hierbij wat kiekjes genomen dit jaar april-mei van de Everglades tijdens ons verblijf in Florida.

    http://img266.echo.cx/img266/9496/al...lleyi755sp.jpg

    De I75 tussen Naples en Miami. Ook wel Alligator Alley genoemd. Vroegen kon je de auto langs de weg stoppen om de gators in de vaarten aan beide kanten te zien liggen. Tegenwoordig is alles netjes met hekken afgesloten. Dit om nog meer ongelukken op de I75 tegen te gaan.
    Je kunt op de rustplaatsen uitgebreid met de gators zwemmen...

    http://img90.echo.cx/img90/3734/evergladescity2hk.jpg

    Everglades City ... where time stood still.

    http://img90.echo.cx/img90/6706/hammock0nc.jpg

    In het Miccosukee Indian Reservate kun je met een airboat naar een echte hammock.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-04-11 om 06:28. Reden: te grote foto's

  7. Top | #37
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    86

    Standaard

    Airboats en alligators kun je meestal op dezelfde plaatsen meemaken. Flamingo's zou ik zo snel niet weten...
    De everglades zijn inderdaad erg groot en de mogelijkheden om ze beleven zijn ook enorm. Onderling verschil tussen de plaatsen waar dit kan lijkt me dan ook niet zo groot. Ik heb even een google search gedaan, en de eerste paar links zijn wel de moeite waard om naar te kijken. http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...erglades&meta= Als je echt voor de airboat en de alligator gaat is die op everglades.com misschien wel leuk.

    Zelf heb ik ook een keer een airboat en alligator dag gedaan, maar waar ik ging doen ze niet meer aan alligatortje aaien meer, dus daar heb je ook niet veel aan, sorry.

  8. Top | #38
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard

    Hoi Patrick,

    Hier is al eerder een topic over geweest. Voor jou gemak zal ik mijn reactie van toen hier nog een keer plaatsen.

    Wij hebben destijds een bezoek gebracht aan het Everglades Safari Park. We hebben toen een Eco Adventure Tour gemaakt. Eerst hebben we een tocht door de Everglades gemaakt met een airboat. Het is de beste manier om de “wildlife” van de Everglades te zien. Je ziet tijdens zo’n tocht o.a. en hoe kan het ook anders alligators, vogels, schildpadden en vele muggen. Dus neem een goede spray mee! Daarna hebben we de Alligator & Wildlife Nature Show gezien. Na de show kan je met “Snappy, de alligator” op de foto; lekker toeristisch! Er is in het park ook een Alligator Island, waar je zo’n 100 alligators verblijven. Als je dan nog niet genoeg hebt gezien dan is er nog de Jungle walking Trail. Hier kan je wandelen en vele reptielen, vogels an andere flora en fauna ontdekken.

    Het adres van dit park is:
    26700 SW 8th Street (Tamiami Trail)

    Prijzen:
    $20,00 voor volwassenen
    $10,00 voor kinderen

    Ze zijn elke dag geopend van 09:00 uur tot 17:00 uur.

    Hun website:
    http://www.evsafaripark.com

    Dit is niet het enige park dat “airboat rides” aanbiedt, maar het is wel de enige waar wij ervaring mee hebben.

  9. Top | #39
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard

    Als je via de Tamiami trail (US41) rijdt kan het niet missen. De borden met daarop 'Everglades SafariPark' zijn namelijk erg dominant aanwezig.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-12-08 om 17:37. Reden: full quote eruit

  10. Top | #40
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    46

    Standaard

    Wij zijn naar Everglades City gegaan. We hebben daar met een airboot door de mangrove gescheurd. Persoonlijk vond ik dat leuker dan over de grasvlakte. Via de 41 kom je inderdaad genoeg airboot tours tegen. Als je nog nooit in de Everglades geweest bent zeker ook eens een kijkje gaan nemen in Shark Valley. Daar krijg je toch wel een erg goede indruk van het gebied en je ziet er zeker weten een hoop dieren



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •