Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 60 EersteEerste 123451353 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 595

Onderwerp: Everglades

  1. Top | #21
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    101

    Standaard


  2. Top | #22
    Newbie
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    maassluis
    Berichten
    10

    Standaard Everglades

    Hallo allemaal,

    Ik heb al veel over de everglades op dit forum gelezen, lijkt me echt super!!!
    Alleen zou ik toch wat meer duidelijkheid willen krijgen waar je nu precies moet zijn voor zo'n boottochtje en zo'n aligatorshowachtig iets?
    Wij komen vanuit Orlando en gaan dan in een paar dagen afzakken naar KeyWest. Weet iemand een aanrader waar we het best terrecht kunnen?
    Ik weet dat er al veel over gesproken is hier, maar nog 1 keer voor alle duidelijkheid welke weg etc. en eventueel naam van de aanbieders!
    Bedankt alvast, gr Ingrid

  3. Top | #23
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: everglades

    Hoi Ingrid, het hangt er een beetje vanaf hoeveel tijd je hebt.
    Als je niet zoveel tijd hebt, is er een leuke alligatorfarm, met boottochten en shows bijna langs de weg naar de Keys. (www.everglades.com)
    Hier ben je 2 a 3 uur kwijt, en krijg je een goede indruk.
    Heb je meer tijd, en wil je meer zien, dan zou ik eens bij www.brochureworld.org gaan neuzen wat voor mogelijkheden er zijn.
    Als je echt in een dag van Orlando naar Key West wil rijden en ook nog de Everglades wil bezoeken, mag je wel heel vroeg vertrekken, anders red je het niet.
    je verkijkt je op de route naar de Keys, minstens 4 uur vanaf de Interstate behalve als het echt stil is.
    Succes, Eric
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-12-08 om 17:36. Reden: full quote eruit

  4. Top | #24
    Vaste Bezoeker Saskia's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    landsmeer
    Berichten
    80

    Standaard Everglades: naar flamingo of richting shark valley?

    Hallo,

    We gaan begin mei naar de everglades. Nu dacht ik eerst de weg naar Flamingo te doen en daarna of een dag later de tamiami trail met onderweg DE fietstocht. Heeft iemand dit al eens gedaan? raden jullie allebei de routes aan of zeg je: doe lekker alleen de een en laat de ander (en dan welke) lekker zitten? en............ hoe zit het 1-2 mei met de muggen????
    alvast bedankt en groetjes van Saskia

  5. Top | #25
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    Hoi Saskia,

    de route naar Flamingo, en het plaatsje zelf heeft op mij geen grote indruk achtergelaten. Ik heb er wel een leuke pet gekocht..
    Wel mooi vond ik de boardwalks onderweg, zoals de Pa-hay Okee overlook. Leuk en je steekt er nog wat op van de rangers die er rondlopen.

    De Shark Valley tram kan ik me nog goed herinneren, dat was leuk. Een hele rit in een treintje, op weg naar een uitkijktoren. Smeer je wel goed in met zonnebrandolie, en misschien ook met muggenspul. Fietsen in die buurt zegt me overigens niets, maar misschien is dat iets van de laatste jaren.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  6. Top | #26
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Hallo Saskia
    Beide routes zijn prima. Onderweg naar Flamingo kun je op een aantal plaatsenwandelingen maken. Wij zijn er verleden jaar geweest en werden lek geprikt. Geen deet meegenomen. Dit jaar zijn we er op 4 mei en gaan op div plekken een wandeling maken. Shark valley is wat meer spektakel. Je kan met een trammetje en je kan er fietsen huren. De afstand naar de uitkijk toren is heen en terug 15 ML. Vanaf de toren heb je een wijds uitzicht over de everglades. Voor een paar plaatjes
    Zie mijn hompage scrol naar 4 mei en klik op de foto’s voor een vergroting.

    http://home.hccnet.nl/h.de.weert/index1.html
    Harm

  7. Top | #27
    Vaste Bezoeker Saskia's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    landsmeer
    Berichten
    80

    Standaard

    . Dit jaar zijn we er op 4 mei en gaan op div plekken een wandeling maken.

    Dan zijn we je net 4 dagen voor!
    Dat fietsen had ik al op je site gezien en daardoor besloten het ook te gaan doen. We komen de 29ste aan s'middags in Miami en ik wilde eigenlijk de volgende dag meteen op de fiets stappen ( als we tenminste niet helemaal gammel zijn van een dag wachten,vliegen enz)

    Groetjes Saskia

  8. Top | #28
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Hallo Saskia
    Ik weet niet hoe de indeling van je reis is maar als je eerst de key’s gaat bezoeken en daarna richting Naples gaat is het handiger om eerst Flamingo te doen en daarna Shark Valley. De fietsen zijn degelijke Amerikaanse fietsen zonder versnelling. Wel moet je rekening houden met de vraag om een rijbewijs o.i.d. als borg achter te laten. Meld ze maar vast dat we er aan komen. Veel plezier en pas op voor de krokodillen onderweg.
    Groeten
    Harm

  9. Top | #29
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    5

    Standaard Everglades vanuit orlando

    Deze zomer gaan wij naar Orlando en we verblijven er in Kissimmee. Wij zouden graag eens naar de Everglades gaan (om een tochtje te maken met een propellerboot). Is dit te doen om voor één dag met de huurauto naar de everglades te gaan en vanuit welke stad/streek kunnen we best vetrekken om zo'n tocht met een boot te maken? (zijn er bv ook ingangen ten noorden van de everglades? ... kwestie van niet helemaal rondom het park te moeten rijden?)

  10. Top | #30
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    Het is een heel eind rijden van Kissimmee naar de Everglades. De retourtrip plus paar uurtjes airboat ride lijkt me niet haalbaar voor 1 dag.
    Persoonlijk zou ik adviseren om in de buurt van de Everglades een overnachting te boeken. Ik doe een greep: Miami, Homestead, Everglades City.
    Homestead is niet ver van de officiele ingang van het park. (ik ken er maar 1, misschien zijn er meer).

    Er zijn overigens nogal wat airboat rides mogelijk in Kissimmee en omgeving zelf (Boggy creek airboat rides, u-drive airboats enz.) Geen everglades, maar toch..

    succes
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •