Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 24 van de 60 EersteEerste ... 14222324252634 ... LaatsteLaatste
Resultaten 231 tot 240 van de 595

Onderwerp: Everglades

  1. Top | #231

    Standaard Re: Everglades

    Je kan een bezoek goed combineren met de everglades zelf.De everglades nemen een goede ochtend in beslag en daarna heb je tijd genoeg voor de farm.De airboot tours zijn heel erg leuk.Moet je vooral doen.
    Ik heb nog een goede tip.Koop goede insectenspray.Niet hier kopen,maar daar.Neem van mij aan,je hebt ditecht nodig.
    Veel plezier.ina

  2. Top | #232
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Everglades

    Ik vind zelf de airboat tours nogal tegenvallen. Die dingen maken een onwaarschijnlijk lawaai dat garant staat voor onderduikende alligators en wegvliegende vogels. In het hart van het natuurgebied zijn ze terecht verboden. Je schrijft dat je liever niet gaat kanoën, maar een stil bootje is wel de manier om de boel te verkennen. Ik begreep dat rondom Flamingo ook wandel- en fietsroutes zijn en dat je er fietsen kunt huren. In Reizen Magazine las ik dat de verhuurster de waarschuwing meegaf om op de gebaande paden te blijven, 'cause you know what the gators call the tourists... meals on wheels'.
    Als het enige tijd droog is geweest kun je ook de loop road bij US 41 nemen (In dit topic al diverse keren aandacht aan besteed, bijv deze post; maar hou er rekening mee dat verhuurmaatschappijen eigenlijk niet toestaan om off-road te rijden) of de tram tour bij Shark Valley (ook hier kun je trouwens fietsen huren of wandelen).
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 16-12-09 om 21:20.

  3. Top | #233
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Re: Everglades

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenkamphuys Bekijk Berichten
    Ik vind zelf de airboat tours nogal tegenvallen. Die dingen maken een onwaarschijnlijk lawaai dat garant staat voor onderduikende alligators en wegvliegende vogels. In het hart van het natuurgebied zijn ze terecht verboden
    Tegenvallen is natuurlijk persoonlijk.
    Wj hebben het al meerdere malen gedaan.
    Vind het toch wel apart in zo'n airboot.
    Je zweeft zowat over het water, snelle draaibewegingen en gaat ontzettend hard.

    Tuurlijk heb je gelijk dat door het oorverdovende lawaai vanalles wegduikt.
    Maar de keren dat wij het gedaan hebben, maken ze alleen lawaai als ze hard gaan.
    Dit dus op de grote open vlakten.
    Daar waar de bestuurders van de airboten vermoeden dat er gators zitten, gaan ze langsaam en hoor je de airboot niet.

    Een ander niet onbelangrijk detail is het jaar getijde.
    Ga je in bv februari tot april, dan is de waterstand laag. waardoor de gators niet goed kunnen wegduiken in het water.
    Dan moeten ze zich voornamelijk verstoppen in het riet.
    Ga je midden in de zomer dan staat het water een stuk hoger, en dan zie je bijna niets.... :-k

    Greetz,
    Pascal
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  4. Top | #234
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Everglades

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pascalbrouwers Bekijk Berichten
    Tegenvallen is natuurlijk persoonlijk.
    Wj hebben het al meerdere malen gedaan.
    Vind het toch wel apart in zo'n airboot.
    Je zweeft zowat over het water, snelle draaibewegingen en gaat ontzettend hard.
    Airboat doe je ook niet om rustig door te natuur te kabbelen.
    Onderstaand filmpje vat het wel goed samen:

    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #235
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Loop Road

    Deze keer hebben we de loop road genomen, alles wat hier al in het forum gezegd was is niets teveel - ik vond het geweldig.
    We namen de afslag bij Monroe Station (redelijk aangegeven en met enig prullen is de kruising ook in de tomtom te vinden, zoek op plaats Ochopee, Loop Road kruising Tamiami Trl E).

    Na een stukje hotsebotsen over een erbarmelijk zandweg kom je een waarschuwingsbord tegen: rough road - last chance to turn en een bord local traffic only. Het laatste bord genegeerd, maar het wegdek kan dus nog veel erger en inderdaad waar de weg flink versmalde werden de kuilen dieper en de plassen waren al snel zo breed als de weg zelf. Het had al meer dan een week niet geregend, maar toch, mijn Ford Taurus, een nogal laag-bij-de-grondse sedan, stond regelmatig met de bodemplaat in het water. Ook de uitlaat heeft regelmatig onzacht contact gemaakt met wat voor wegdek moest doorgaan. Onze gemiddelde snelheid, ook doordat we veelvuldig zijn gestopt, was hooguit 5 mijl per uur, gevolg is dat we 3 uur over de route hebben gedaan.

    Daar krijg je dan wel wat voor. Echt: geen airboat legt zo dichtbij en zo 'intiem' de zwamp bloot. Om de zoveel meter is er een verhoging in de weg voor een zgn. culvert (een buis onder de weg). Dat is de ultieme spotplek want daar is de begroeiing wat minder dicht en zie je de alligatoren drijven tussen de moerasbomen. We zijn regelmatig uitgestapt, wel eerst even kijken of er niet nog zo'n vriendelijke jongen aan de kant van de weg lag, wat een keer wel het geval was. Autodeur binnen handbereik want tot tweemaal toe leken de bijtgrage beesten serieuze interesse in de smakelijke toeristen te krijgen en kwamen ze op ons af om kennis te maken. Nice to meet you maar we moesten maar weer eens verder rijden. Ook twee jonkies van 40 cm die aandoenlijk tegen elkaar aan lagen gezien. Plus allerlei soorten vogels, diverse reigerachtigen (ben geen ornitholoog), erg indrukwekkende grote vogels, gieren en een soort die leek op een gier maar dan wit is (zie foto).

    De stilte is er overweldigend. Welgeteld drie auto's gezien, waarvan twee tegenliggers waren en er een (ver) voor ons uit reed, en een tweetal fietsers. Overduidelijk allemaal toeristen.

    Na het plaatsje Pinecrest is de weg verhard (maar ook in slechte staat) en daar had een fikse bosbrand gewoed, erg zonde van zo'n mooi gebied.

    Een paar plaatjes, klik op de foto voor vergroting.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 15-01-10 om 07:30.

  6. Top | #236
    Vaste Bezoeker patgooss's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    104

    Standaard Re: Everglades

    Lijkt me heel gaaf om het van zo dichtbij te zien. Wij zijn er toen over de normale wegen doorheen gereden en onderweg gestopt om te kijken. Volgende keer ook maar eens iets meer "landinwaards"gaan. Maar dan wel met een SUV.


  7. Top | #237
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Everglades

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door patgooss Bekijk Berichten
    Maar dan wel met een SUV.
    Vergeet niet de kleine lettertjes van je verzekering te lezen voor je de rimboe intrekt. Al huur je een tank bij Alamo; zodra je van de verharde weg gaat, ben je niet meer verzekerd. Iedereen is natuurlijk vrij om het risico te nemen.



  8. Top | #238
    Vaste Bezoeker patgooss's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    104

    Standaard Re: Everglades

    Zou een mooie stunt zijn: bellen naar Alamo dat je ergens in de glades vaststaat, een aligator ligt al op de loer, kunnen jullie mij komen halen???


  9. Top | #239
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Re: Everglades

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Vergeet niet de kleine lettertjes van je verzekering te lezen voor je de rimboe intrekt. Al huur je een tank bij Alamo; zodra je van de verharde weg gaat, ben je niet meer verzekerd. Iedereen is natuurlijk vrij om het risico te nemen.
    Als je naar de alligatorfarm rijdt, is het maar een kort stuk op onverharde weg.
    De kans dat je daar iets gebeurd is dus vrij klein...
    Maar goed Teleton heeft natuurlijk wel een punt.


    greetz,
    pascal
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  10. Top | #240

    Standaard Bezoek Everglades

    Hallo

    We willen een bezoek brengen aan de everglades incl een boottocht. Kan iemand mij vertellen waar ik dan het beste naar toe kan gaan?

    Mod.; ik heb je bericht verplaatst naar een gelijkluidend topic, waar ook al een heleboel informatie over de Everglades staat.
    Doe er je voordeel mee
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 15-01-10 om 10:18.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •