Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 60 EersteEerste 12341252 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 595

Onderwerp: Everglades

  1. Top | #11
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    2

    Standaard

    Hi Mattrob / eblix

    Heel erg bedankt voor je reactie.Ik zit ook te denken om een hotel in Napels te nemen en dan vanuit daar naar de everglades te gaan.
    Is de everglades een dag vulende 'taak'?heb nm hier en daar gelezen dat het heel tegenvalt en dat je het in een uur of 2 wel gezien heb.Weet niet of jullie deze info hebben hoor maar dacht ga het gewoon vragen
    Groetjes,Sandra

  2. Top | #12
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard

    Ligt eraan wat je wilt doen natuurlijk. Airboat ride kost je meestal ongeveer 1 uur (alles bij elkaar). Als je dan nog een show wil zien of je wilt een tramtoertje, of je wilt fietsen of ...... Wij zijn er altijd 4 -6 uur denk ik zo. Wij stoppen ook gewoon langs de weg om te gaan kijken (waar je natuurlijk speciale plekken hebt).
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  3. Top | #13
    Regelmatige Bezoeker Marcel's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    21

    Standaard Everglades

    Ik ben er wel eens geweest maar dat was erg lang geleden.
    Ben tot aan het einde van de weg geweest in Flamingo. Onderweg waren er diverse uitkijkposten en trails waar je over boardwalks kon lopen.

    Volgens mij ben ik bij het Royal Palms visitors center geweest en heb over de Anningha trail gelopen. Veel te zien aan beesten zoals wasberen, alligatoren, schildpadden en veel van die snoeken (gars) in het water.

    Onderweg naar Flamingo nog gestopt aan een van de picknickplaatsen waar de gieren rondom de tafeltjes aan het scharrelen waren en de aligatoren als boomstammen in het water dreven. Eentje kwam zelfs naar de kant toe (waarschijnlijk vaker gevoerd, link dus).

    Aan het einde kwamen we bij Flamingo, als je niet op een boottocht gaat of een kano pakt dan is het een tikkeltje saai. We hadden geen last van de mosquito's maar gezien het gaas voor de squad cars van de rangers was dat niet altijd zo. Van de swamp angels of no-see-ums kun je echt helemaal gek worden, die waren en toen dus niet (was in July).

  4. Top | #14
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Hallo
    Even ter aanvulling. Als je richting Flamingo gaat neem iets mee tegen de muggen, want voor je het weet ben je lek geprikt. Dit hangt wel af van het weer. Verder kun je de Tamiami trail afrijden. Onderweg bij Shark Valley krokodilen kijken ( op de fiets of met een trammetje)of onderweg een hapje krokodil eten, met de boot de een trip door de everglades of een krokodillen show zien. Meer dan genoeg te doen dus.
    Groeten
    Harm

  5. Top | #15
    Regelmatige Bezoeker Marcel's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    21

    Standaard

    In het nationaal park worden trouwens geen airboats toegelaten.
    Aan de randen van het park heb je wel van die attracties waar je met zo´n herrieschopper door de omgeving kunt razen. '




    Alligator binnen het nationaal park, nile mile pond


    Herrieschoppers

    Ik ben 1 keer op toer geweest waarbij aan het eind van de rit langzaam door een kanaaltje werdt gevaren. Daar kwam je dan de alligatoren tegen, waarschijnlijk regelmatig gevoerd met marshmellows
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-12-08 om 17:35. Reden: foto verkleind

  6. Top | #16
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Culemborg
    Berichten
    34

    Standaard

    HET adres en DE site:
    http://www.evsafaripark.com

  7. Top | #17
    Regelmatige Bezoeker Anita's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Herkingen
    Berichten
    23

    Standaard

    wij zijn met een trammetje bij Shark Valley door de Everglades gereden. Heel veel gezien, erg leuk!

    Tip: ga niet met zo'n airboat mee! Schijnt officieel zelfs helemaal niet te mogen, maar vooral : het is niet goed voor de dieren daar. Dat kun je ook wel een beetje nagaan natuurlijk. Het is ons toen zo verteld en wij hebben besloten het niet te doen. Ook zie je minder doordat die boot zo'n herrie maakt. De dieren gaan er toch voor weg natuurlijk.

    Shark Valley was erg leuk, zeker met zo'n trammetje. Die bestuurder weer precies waar je moet kijken en waar het e.e.a. te zien is!

    Anita

  8. Top | #18
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Toledo , Ohio
    Berichten
    43

    Standaard everglades

    Wij zijn een aantal keren met de airboat mee geweest. Altijd vanuit Coopertown aan de Tamiami trail. www.coopertownairboats.com.
    Dit is vanuit Miami voordat je bij de ingang van Shark Valley komt. De boten zijn vrij klein ,er komen dan geen bussen. Ik vond het de leukste tocht in de Everglades. Hebben meerdere boottochten gemaakt, maar gauw lang en saai . In Shark Valley is ook een wandelpad waar de krokodillen langs liggen . Ik geloof dat de treinrit 2 uur duurt. Het ligt er aan hoeveel tijd je hebt. Er is ook een prachtige weg naar links paralel met de trail waar je dwars door de Everglades rijdt.

  9. Top | #19
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-12-08 om 17:36. Reden: full quote eruit

  10. Top | #20
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard

    Hier nog een fiets liefhebber! Maar zorg wel, dat je genoeg water bij je hebt, wij hadden toch een dorst!

    http://community.webshots.com/photo/...57523604vSyVfR

    en http://community.webshots.com/photo/...57523074kXOJkF



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •