Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 13 van de 60 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 595

Onderwerp: Everglades

  1. Top | #121

    Standaard Re: Welk Everglades park?

    Wij zijn vorig jaar in Everglades Safari Park geweest.
    Erg vriendelijk, mooie boten. Zaten wel vast in het moeras met die airboat. Heeft 45 minuten geduurd voordat we er met een andere boot weer uit waren. Wel een avontuur. Ter compensatie mochten de kids een alligator vasthouden, gratis...

  2. Top | #122
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    25

    Standaard Re: Everglades

    De "mooiste" weg is de Tamiami Trail (41), voor de Alligator Alley (75) dien je tol (iets van $2.50) te betalen.

  3. Top | #123
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard Re: Dagje Everglades

    Hoi Mirjam,

    Wij zijn vorige week naar de Everglades geweest en hebben een fiets gehuurd bij het Shark Valley Visitor Center (de ingang van het park aan de US 41). Je kunt daarvandaan een rondje fietsen en de alligators liggen dan vlak langs het pad. Ook is er veel ander wild te zien, zoals schildpadden, reigers, de wood stork en meer. Heel erg aan te raden (alleen kan begin mei al flink heet zijn, dus neem genoeg water mee, de fietsen kunnen met een mandje worden gehuurd).
    Hier mijn verslag van die dag en hier staan foto's van o.a. het wild, dat we daar zagen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-12-08 om 16:48. Reden: full quote eruit

  4. Top | #124
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: Everglades

    Is Coopertown aan de 41 hetzefde als Shark Valley. Kan namelijk geen adres vinden, maar op de kaart van Googel staat wel Coopertown.
    Grz
    Ton
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  5. Top | #125
    Vaste Bezoeker ienelien's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    in het westland
    Berichten
    80

    Standaard Re: Everglades

    Als ik me goed kan herinneren van vorig jaar zit Coopertown vrijwel "om de hoek" als je de 41 vanuit de Keys oprijdt. Shark Valley zit verderop. Dit jaar willen we fietsend door Shark Valley heen gaan (als manlief zijn angst heeft overwonnen, want die vindt dat tot nu toe nog niks).
    Ien

  6. Top | #126
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Berichten
    23

    Standaard Re: Everglades

    Wij hebben vorige week een tochtje gedaan bij Sawgrass Park, net boven Weston aan de "27". Je betaalt 20$ (coupons via hun website).
    De "boot"tocht duurde exact een half uur en bestond uit 5 minuutjes varen, 20 minuten ter plaatse blijven liggen ter hoogte van een alligator (de gids vertelt daar over de Everglades en de alligators en beantwoordt vragen) en 5 minuutjes om terug te komen. Daarna kun je enkele alligators, slangen en schildpadden bekijken achter het hoofdgebouw.
    Scheuren over het gras was er niet bij, de boot bleef netjes over het open gedeelte (water dus) :cry:

  7. Top | #127

    Standaard Re: Everglades

    Hallo allemaal!

    Wij rijden in juni van Key Largo naar Naples toe. Tijdens die route willen we graag de Everglades bezoeken. Na het lezen van al jullie berichtjes had ik het plan om eerst te gaan fietsen in Shark Valley en daarna door te rijden naar Everglades City voor een Airboat tour. Is dit te combineren op een dag?

    Hoeveel veschilt de natuur (omgeving) van Shark Valley met die van Everglades City? Ik las dat Everglades Safari ook erg leuk schijnt te zijn maar het licht dichterbij Shark Valley, dus de omgeving is daar misschien vrij hetzelfde. Ik las dat de natuur daar voornamelijk uit grasvlaktes bestaat terwijl Everglades City meer moeras-achtig is met mangroven. Ik denk dat als ik Shark Valley met Everglades City combineer dat ik dan een breder beeld krijg van de Everglades, is dat zo? Zijn er mensen die deze twee plaatsen hebben bezocht?

    Groetjes, Gijs

  8. Top | #128

    Standaard Re: Everglades

    Hoi Gijs,

    Wij zijn op dit moment in Florida en heb een vergelijkbare dag gemaakt als in de vraag die jij stelt.

    Wij begonnen in Fort Myers en onze 1ste stop was een airboat-tocht in Everglades City. Een echte aanrader, supertof. Dwars door de mangrove. Niet heel veel alligators, maar dat kwam door de tijd van het jaar.

    Onze 2de stop was Shark Valley. Wij namen de tramtour die ik werkelijk IEDEREEN aan kan raden. Het is een lange weg, heel erg warm, geen enkel boom/schaduw. Dus de fietsers die wij zagen waren overhit, verbrand en wij waren zoooo blij dat we in de tram zaten. En wat bleek? We kregen een 2 uur durende TOUR. Met een gids die van alles vertelde over de ecosystemen (heel interressant !) die overal dieren wist te vinden, zelfs ergens een alligator-skelet tevoorschijn haalde, vertelde over de planten/kruiden en begroeiing.Hij leerde ons ook van alles over de alligators. Het was zo interressant dat wij echt 2 uur hebben genoten. We hebben ook echt wat geleerd.

    Echt zo tof dat ik niet begrijp dat iedereen dat fietsen zo aanprijst. Misschien hebben deze mensen de tour nog nooit gedaan, anyway smaken verschillen. De fietsers zijn ook 3/4 uur onderweg, de tramtour 2 uur.

    Maar goed...uiteindelijk geeindigd op Key Largo.

    Een prima dag, goed te doen.Je krijgt (zeker met de tramtour) een heel goed beeld van de Everglades. Ik vond het de tofste dag van mijn vakantie!

    groeten Bonnie

  9. Top | #129
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard Re: Everglades

    De reden, dat ik het fietsen aanprijs (en ik heb jaren geleden ook de tramtour gedaan) is dat je dan echt midden in de natuur bent. Een paar meter van een alligator staan zonder enige barriere voelt heel erg speciaal. En je kunt stoppen, waar je wilt, en de vogels, schildpadden en ander wild goed bekijken zonder dat iemand daar doorheen loopt te kletsen. Begrijp me goed, ik snap, dat de tramtour ook interessant is, dat vond ik ook, maar op de fiets ben je echt in de natuur. Het is maar wat je voorkeur heeft .

  10. Top | #130

    Standaard Re: Everglades

    Ja dat is ook wel weer zo. Maar dat hadden wij alweer gehad toen we wandelingen deden langs de autorote richting Flamingo. Alleen zijn met de alligators is inderdaad wel erg tof, vooral bij de Anghina Trail, erg tof!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •