Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 40 van de 60 EersteEerste ... 30383940414250 ... LaatsteLaatste
Resultaten 391 tot 400 van de 595

Onderwerp: Everglades

  1. Top | #391
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Everglades

    Je hebt één hoofdingang (waar ook het Main Visitor Center is) en die is te bereiken via Homestead/Florida City. Hier ligt een 60 km lange, geasfalteerde weg tot het eindpunt Flamingo Visitor Center. Onderweg zijn diverse uitkijkposten, wandelroutes aangelegd. Je moet deze weg wel weer helemaal terugrijden, wil je de Everglades verlaten.
    In het Noorden (van Miami richting Westkust) heb je Shark Valley. Oftewel ga je hier de Everglades bezichtigen met een tram (tour van 2-3 uur) oftewel verken je de Everglades per fiets. De route is ts de 20 en 25km. Je rijdt/fiets dan naar een observatietoren.
    Ook kun je nog, vlakbij de Westkust, in Everglades City, Gulf Coast Visitor Center, een impressie opdoen, maar dan voornamelijk via het water. hier verhuurt men kano's,...

    Betreft airboats, die vind je volop op de weg ts Miami en de Westkust.
    Bij Homestead, enkele miles voor je de Everglades betreedt, is er een Alligatorfarm waar zowel shows met deze dieren als airboatrides plaatsvinden.
    Laatst gewijzigd door belgske; 16-10-11 om 08:13.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  2. Top | #392
    Regelmatige Bezoeker Tessa35's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Berichten
    38

    Standaard Re: Everglades

    Bedankt voor de info! Erg fijn!

  3. Top | #393
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Berichten
    42

    Standaard Re: Everglades

    Omdat ik niet zo goed weet waar ik het precies kwijt moet, bij deze even een aanrader voor de Everglades. Ik lees regelmatig dat mensen vinden dat de Everglades iets is om alleen snel doorheen te rijden, maar we hebben het er zo fantastisch gehad dat ik toch even onze planning wilde tippen, voor wie er van houdt en er z'n voordeel mee wil doen zullen we maar zeggen.

    Wij kwamen vanuit Anna Maria Island en overnachtten in Everglades City. In Everglades City is op zich niet veel te doen, maar het voordeel van daar laat in de middag aankomen is dat je dan op een rustig moment een aantal boardwalks in de omgeving kunt bezoeken. Wij gingen onder andere een kijkje nemen bij de Turner River boardwalk. Als je daar een stukje het zandpad in rijdt, liggen er echt hordes alligators langs de weg. Verderop is ook nog een prachtige boardwalk door de mangrove, heel bijzonder zo aan het einde van de dag.

    De volgende dag hebben we gekayakt. Dat was dus echt een geweldige ervaring! De gids bracht ons 2-en en 1 andere dame naar een zijtak van de Turner River, vanwaar we eerst op een breed stuk en later door de dichte mangrove hebben gevaren. Het was soms wel ploeteren om vooruit te komen, maar daardoor zo ontzettend leuk. Baby-alligators langs de kant en prachtige vogels en zo stil! Echt een aanrader om te doen. Shark Valley vonden we daarna echt een tourist trap...

    Geslapen in Everglades City bij: http://www.iveyhouse.com/home.htm
    Kayak via: http://www.evergladesareatours.com/kayak_tours.htm (Mangrove tunnel tour)
    Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
    2011: New York & het diepe zuiden

  4. Top | #394
    Vaste Bezoeker 1972Marjolein's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Berichten
    78

    Standaard Re: Everglades

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jostravels Bekijk Berichten
    ....Shark Valley vonden we daarna echt een tourist trap...
    Grappig hoe meningen kunnen verschillen. Wij zijn vanuit Naples vorige week zondag naar Shark Valley gereden en hoewel het weer er somber uitzag (thunderstorm voor de middag voorspelt), hebben we na de ranger te hebben geconsulteerd, besloten de loop te gaan fietsen. Het was geweldig, helemaal geen tourist trap. Sterker nog, lekker rustig, misschien nog 4 andere fietsers gezien en de trolley hebben we 1x voorbij zien komen. Voor de rest rust en genoeg alligators (ook baby's én hun ouder) en vogels te spotten langs het pad. Het uitzicht vanaf de uitkijktoren was schitterend, veel roofvogels zien vliegen en in de rivier onder de uitkijktoren een heleboel schildpadden zien zwemmen. Wij vonden het beslist de moeite waard!!

    [/url]

  5. Top | #395
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Berichten
    42

    Standaard Re: Everglades

    Ja, als je gaat fietsen kan ik me goed voorstellen dat het er prettig en rustig is. Maar als je met het trammetje gaat, is het toch wel vrij massaal. En dat doen de meeste mensen. Misschien heb ik me dus verkeerd uitgedrukt.
    Ik bedoel ook niet dat mensen niet naar Shark Valley moeten gaan, maar dat degenen die dat niet zo leuk vonden ook andere opties hebben.
    Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
    2011: New York & het diepe zuiden

  6. Top | #396
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Berichten
    46

    Standaard Re: Everglades

    Hoi,

    kan iemand mij vertellen wat je ongeveer pp betaalt voor zo'n airboat trip in het hoogseizoen (aug)??? En moet je dat van te voren reserveren of kan dat terplekke?

    alvast bedankt!

  7. Top | #397
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Everglades

    dat varieert... hoe lang wil je, een half uur... een uur?
    hoe groot is de airboat...
    ga je privé, dan ga je met een kleine airboat en ben je al snel $45 kwijt.
    Als je even google gebruikt en 'everglades' en 'airboat' invult, dan kom je al veel aanbieders tegen. Ga eens op die sites kijken. Meestal verkrijg je via hun sites nog een kortingscoupon
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  8. Top | #398
    Stamgast natascha666's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Locatie
    Zeeuws-Vlaanderen
    Berichten
    209

    Standaard Re: Everglades

    Wij zijn bij http://www.evergladessafaripark.com/ geweest deze november.

    Bij hun kun je volgens mij niet reserveren maar de prijs was wel mooi; 20 dollar pp (met coupon vn de site, anders is het 23) Zaten met zn 10/12 op een boot en tijdens de tour ook geen andere airboaten gezien zodat je niet het idee had dat je in een typische attractie zit....

    Mooi park (croco park en trail aanwezig) en een leuke tour ook, zeker wel 3 kwartier geduurd, leerzaam ook en veel crocos gezien
    Leuke souvenirs shop en een restaurantje aanwezig. Ligt op ongeveer een uur rijden vanaf miami.

    Ik zou wel op tijd arriveren dan kun je zeker mee zonder te wachten en ook dat de temperatuur dan nog lekker is.


  9. Top | #399
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Everglades

    Wij zijn daar afgelopen oktober ook geweest. In 2007 zijn we bij Everglades Island Boattour (bij Everglades City) geweest en die vonden wij vele malen beter. Ook een kleiner bootje, zodat je niet met heel veel man op een boot zit. In 2007 waren we de enige, maar de boot zelf is voor max zo'n 6 personen. Afgelopen oktober zaten we met zo'n 20 man op een boot...

    Ook konden we bij Everglades Island Boattour een kleine aligator - gratis - vasthouden. Bij Safaripark kost dit een dollar of 3. Bij deze laatste zijn we niet door de mangrove zelf geweest, alleen over het water en gras. Bij Everglades Island gingen we door dicht begroeide mangrove en dát was het leukste van de gehele boottour! En dat op hoge snelheid. Super gaaf! Dat heb ik énorm gemist bij Safaripark

    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  10. Top | #400
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Berichten
    46

    Standaard Re: Everglades

    sorry, maarre ik snap het even niet hoor, wat is het verschil tussen everglades safaripark en everglades city??? Ligt het naast elkaar ofzo? Zo'n tocht met zn vieren op zo'n kleinere boot lijkt me sowieso leuker. Zou je dat dan wel moeten reserveren eigenlijk? En zo'n tram tour, is dat iets? Fietsen midden in de zomer gaat ons iets te ver, maar willen wel een beetje natuur en croco's zien natuurlijk.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •