Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 15 van de 60 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 150 van de 595

Onderwerp: Everglades

  1. Top | #141
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    47

    Standaard Re: To everglade or not to everglade

    Bedankt mensen voor alle respone, ik sla dit keer over. Wie weet in de toekomst dat ik het wel een keer ga doen.

  2. Top | #142
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: To everglade or not to everglade

    Ik vond de Everglades te ver weg (tja, je bent Nederland gewend he, waar een uurtje rijden al veel is) en we hadden niet heel veel tijd, dus besloten om naar Boggy Creek Airboats te gaan. Ligt aan Lake Tohopekaliga (uit m'n hoofd ) 45 minuten rijden op een binnendoorweg vanuit Kissimmee.

    Daar op een airboat gesprongen en lekker over dat grote meer wezen blazen, 2 alligators gezien, een bald eagle, een hoop andere vogels enz. was leuk en aangezien de Everglades me weinig lijkt, leek me dit voldoende en een stuk dichterbij.

    Verder ben ik ook niet echt een natuurmens, ja met een motor door een mooi bosweggetje is nog wel leuk. Maar uren wandelen? No way! =;

  3. Top | #143
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Berichten
    20

    Standaard Re: To everglade or not to everglade

    Zonde dat je het overslaat. Net geweest. Het is inderdaad veel gras. Maar met de tram en Missosaukkee-gids op de tram mateloos interessant om iets te leren over de wildlife in de Glades.

  4. Top | #144
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    17

    Standaard Nog een vraag over de Everglades

    Wij zitten de derde week van onze vakantie in een villa in Rotonda. Nu wilden wij graag vanuit Rotonda een bezoek brengen aan de Everglades. Gewoon een "leuk" dagtripje, dachten wij. Met de tomtom ben ik nu de adressen aan het toevoegen en kom ik er tot mijn grote schrik achter dat het Everglades Safari park wel 3 uur rijden is vanaf Rotonda! Dat is dus niet echt meer een dagtripje te noemen. Zo te lezen zijn er voldoende ervaren everglade gangers. Welk park is nu het handigt en dan ook het leukst om te bezoeken vanaf Rotonda? We gaan met twee kinderen van 7 en 5, dus een airboattrip lijkt ons erg leuk. Een show waar je de krokodillen ook kunt voeren is natuurlijk ook erg gaaf! Ook een tramtocht is zeker een optie. Alleen het wandelen of fietsen zien wij niet zo zitten. Wie kan ons helpen aan tips en adviezen?

    Enorm bedankt, Leonie

  5. Top | #145
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Berichten
    20

    Standaard Re: Nog een vraag over de Everglades

    De tramtocht met gids in Sharkvalley is een must. Dit is de beste manier om wat nuttige informatie over wildlife mee te nemen naar huis. Een tocht op draagvleugelboot hebben wij uit oogpunt van milieu overgeslagen. Lopen of fietsen moet je vergeten vanwege de enorme hitte op de vlakte. Of je moet wel redelijk geoefend en goed voorbereid zijn. Succes.

  6. Top | #146
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: Nog een vraag over de Everglades

    Volgens mij is de afstand tussen Shark Valley en het Everglades Safari park te verwaarlozen. Deze liggen beide op dezelfde weg.
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  7. Top | #147
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    19

    Standaard Ecosafari Everglades

    Heeft iemand ervaring met de ecosafari door de Everglades vanuit Naples?

    http://www.ecosafari.com/default.cfm

    Het is een uitgebreide tour voor $ 140

    Een aardig bedrag, dus vandaar dat we graag horen van mensen die de tour hebben meegemaakt.

  8. Top | #148
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    40

    Standaard Re: Everglades

    Wij hebben afgelopen week bij Captain Doug de everglades boottocht gemaakt. Ongeveer 30 minuten op de boot geweest en veel alligators gezien.
    De tocht ging door eerst door de mangrove bossen en daarna een stukje op de open watertjes. Ook nog even lekker hard gevaren en de kapitein liet wat "trucjes" zien met de boot. Altijd leuk natuurlijk!
    Prijs: 37,50 usd voor volw, 22,50 voor kinderen. En we hadden een coupon waarmee we totaal usd 10 korting kregen.

  9. Top | #149
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Krimpen aan den IJssel
    Berichten
    20

    Standaard Re: Everglades

    Ook wij hebben bij "Captain Doug" een air-boat tour gedaan. We waren er in de mei-vakantie. Vanwege het vroege tijdstip - 10.00 uur - hadden we de boot en bestuurder dus voor ons 3-en. Een hele leuke tour voor een nette prijs, ik meen dat wij een uur hadden. En ook de korting-coupon USD 10,- gebruikt. Er was net iets teveel wind voor muggen, zijn door de mangroves gevaren, op plekken stil gelegen en uitleg gehad, gewoon leuk, "captain Doug" kan ik aanbevelen!
    Groet'n Anja

  10. Top | #150
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Aalst, België
    Berichten
    43

    Standaard Re: Everglades

    Op weg van Key Largo naar Fort Myers zou ik graag een bezoek brengen aan de Everglades. Ik twijfel nog tussen Everglades Safari Park en Everglades Alligator Farm.
    De site van het Everglades Safari park boeit me wel, de shows lijken me wel indrukwekkend. De uren van shows staan ook duidelijk vermeld, wat het plannen beter mogelijk maakt. Een minpunt is dan weer dat de tochten met de airboat wat minder zijn (volgens wat ik las op dit forum) Wie weet hoe het zit met shows in het Everglades Safari Park? Het wandelen in de natuur boeit me minder, ik ga meer voor de shows en airboat tour. Wie weet de uren van de shows in het Everglades safari park?
    Het Everglades Safari Park ligt ook op de Tamiami Trail, is deze de moeite waard om te zien? Kan je soms een dier(tje) tegenkomen? Of is deze de moeite niet waard als je al een park hebt bezocht en neem ik beter de kortere 75?
    Als ik het Everglades Safari Park zou nemen, zou het wel een ideale tussenstop zijn, dan heb ik 1 uur gereden naar het Park en moet ik nog ongeveer 2 uur rijden naar Fort Meyers. Als ik het andere park zou nemen, eerst een stop na een half uur, maar dan nog 3u....
    Ik heb nog steeds twijfels, hopelijk kunnen jullie me helpen, als de shows meevallen in eht Everglades Safari Park, neem ik dit park (en dan toch verder rijden via de Tamiami Trail dus)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •