Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 21 van de 60 EersteEerste ... 11192021222331 ... LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 210 van de 595

Onderwerp: Everglades

  1. Top | #201
    Vaste Bezoeker svenehans's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    86

    Standaard Re: Everglades

    Thanx allemaal voor de reacties. Mijn reactie heeft dan weer even op zich laten wachten, maar had wat problemen met inloggen (dankzij Daniël weer opgelost ).
    Washington DC - April 2006
    New York City & Washington DC - mei 2007
    Orlando Fl - sept/okt 2008 en dec 2009
    Colorado, Utah, Arizona and New Mexico - mei 2010

  2. Top | #202
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    75

    Standaard Re: Everglades

    Hallo allemaal,

    na ongeveer alle 19 pagina's (en vele reisverslagen) te hebben doorgespit over de Everglades, is me nog niet alles duidelijk..ops:
    Ik kom her en der namen van bedrijven tegen waar we een Airboatride kunnen doen. Wij rijden in oktober van Miami naar eeh... in ieder geval richting Naples e.d. Onderweg willen we dus zo'n rit maken. We hoeven niet naar een alligatorfarm (hebben we in Cuba al gezien..) Ik snap dat ik op internet een lijst kan uitdraaien met de adressen, maar waar moet of kan ik het beste op letten?
    Ik weet nog niet of we vanuit Nederland al tickets willen bestellen, omdat we dan ook volgens mij een vaste dag af moeten spreken. En aangezien we wel kijken waar we uitkomen...

  3. Top | #203
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    75

    Standaard Re: Everglades

    Heeft er nog iemand tips?
    Of zijn jullie allemaal hard in je geheugen aan het graven ?
    :wink:

  4. Top | #204
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    90

    Standaard Re: Everglades

    Beste Simone en Ton,

    Wij zijn net terug vanuit Florida, ik had al eens "via, via" gehoord dat het "interessant" is om de Loop Road te nemen. (jullie zullen waarschijnlijk van de andere kant komen, dus onderstaand verhaal is voor jullie "andersom")
    Als je vanuit Naples richting Miami over de 41 rijd, kan je bij "Monroe Station" rechtsafslaan (dit is een paar kilometers nadat je het kleinste postkantoortje van de USA gepasseerd bent), er staat een bord "Loop Road" maar let op het is een onverharde weg, normaal gesproken zou je deze weg dus nooit en te nimmer oprijden. Aan het eind van deze weg kom je nog door een heel klein plaatsje "Pinecrest", je vraagt je af wat de bewoners bezielt om daar te gaan wonen. (TOEVOEGING 25/06/2009: het blijkt dus dat hier een huis, hotel en bordeel van Al Capone gestaan heeft, helaas kom ik daar nu pas achter zie bijgaande link http://www.flickr.com/photos/mainmanwalkin/2070113555/ (mocht deze link niet meer werken, google dan even op "Pinecrest" )
    Aan de andere kant is het ook weer een reden om daar nog een keer naar toe te gaan )
    In ieder geval, wij reden dus de Loop Road op en zagen naar zo'n kleine kilometer gereden te hebben (en nog geen aligator gezien) een man midden op de weg staan, mijn echtgenote zij nog "we nemen geen lifters mee", maar nieuwsgierig als ik ben deed ik toch mijn raampje naar beneden om te vragen wat hij wilde.

    Wat bleek, deze man was verantwoordelijk voor het onderhoud van deze onverharde weg (niets anders als egaliseren en kuilen opvullen) en hij zei letterlijk tegen ons "weten jullie wel dat jullie zojuist langs de grootste aligator gereden zijn die ik hier in de afgelopen 5 jaar gezien heb"?

    NU de tip , Als je bij Monroe Station rechtsaf slaat zie je aan de linker kant veel "grasland" en aan de rechterkant zie je allemaal bossages, maar achter die bossages ligt een soort riviertje, de aligators komen vanuit het grasland en steken de weg (Loop Road) over om bij dat water te komen, waar we dus op moesten letten, zo zei deze zeer behulpvaardige man, was op openingen tussen deze bosjes, die worden door de alligators gebruikt om bij het water te komen. We zijn dus een stukje met deze man teruggelopen en ja hoor, daar achter de bosjes lag een aligator van zo'n 4 meter, echt een joekel.
    De daaropvolgende kilometers zijn we regelmatig gestopt als we weer zo'n opening zagen en hebben echt letterlijk tientallen alligators te zien, bij iedere opening was het wel raak.
    Nu moet ik wel zeggen dat wij in het "droge" seizoen waren en er dus overal weinig water was behalve dus bij dit riviertje en dat zochten al die alligators dus op en je bent nog niet echt in de Everglades, deze weg loopt door Big Cypres National Preserve, maar hé een aligator is een aligator maakt niet uit waar je ze ziet.

    ALs deze man ons er niet op gewezen had, dan hadden wij ook kilometers gereden zonder "iets" te zien, een hele goeie tip dus en ik hoop dat de nodige Forumleden hier nog wat aan hebben in de toekomst. Er is overigens nog veel meer te zien als je geluk hebt, wij hebben in ieder geval ook veel gieren en andere vogels gezien, ik heb ook gehoord dat daar wel eens een Florida Panther gespot is.

    Houd er wel rekening dat de weg onverhard is, dat je niet harder dan zo'n 15 mijl kunt rijden en dat die weg dus 18 mijl lang is, je bent dus ruim een uur onderweg, aan het eind (zoals wij dus gereden zijn) kom je uiteindelijk bij "Shark Valley" uit, waar je het treintje naar de uitkijktoren kunt nemen en/of fietsen kunt huren.

    Bijgaand een link naar een foto van de Loop Road:
    http://www.flickr.com/photos/mainmanwalkin/3094647168/#

    Wat mij betreft was het dus meer dan de moeite waard en zo vonden ook onze medereizigers, ondanks dat we hier bijna 1 1/2 uur over gedaan hebben.

    Veel plezier aan allen die deze route nog eens gaan nemen

  5. Top | #205
    Stamgast arno's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    wormerveer+davenport
    Berichten
    151

    Standaard Re: Everglades

    hebben de weg in 2008 ook gereden. kwaman behalfe alligators ook nog een slangetje van een meter of 3 tegen,wat herten en veel konijnen.

  6. Top | #206
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Ede GLD
    Berichten
    117

    Standaard Re: Everglades

    @bertvlug

    Kijk dat zijn nog een leuke insider tips. Ga deze weg zeker volgen.
    Mochten er nog meer van dit soort leuke (niet zo standaard) uitstapjes bekend zijn, hou ik me aanbevolen. :-)
    Volgend bezoekje Jun/Jul 2014
    Vorige keren: Nov. 2013, Nov. 2012, Jun. 2012, Sep. 2010, Apr. 2010, Okt 2009, Apr. 2009, Sep. 2008 en Apr. 2004

  7. Top | #207
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Berichten
    18

    Standaard Re: Everglades

    Hoi,

    Wij zijn in mei ook op de Alligator farm geweest.
    Was wel de moeite waard, vooral voor mijn zoon van 7 maar verwacht geen grote dierentuin.....
    Je ziet er hoe ze alli's fokken en er zijn ook 2 voorstellingen....1 met slangen en 1 met de Alligator, bij beide mag je ze vast houden en wordt er veel verteld.
    De airboat ride was een ervaring, die je gewoon gedaan moet hebben. Er zijn er op meerdere locaties waar je zo'n tocht kan doen maar meestal is dat niet in combi met voorstelling.
    Trek er 2 uur voor uit en dichterbij kan je niet komen bij die beesten....

  8. Top | #208
    Regelmatige Bezoeker stephanie84's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    48

    Standaard Re: Everglades

    hoi,

    ik heb een vraagje wij hebben voor volgend jaar mei al weer geboekt, en als ik het goed onthouden heb zitten we in kissimee maar mijn vraag is: is het daar vandaan erg ver om naar de everglades te gaan of wel te doen maakt me niet uit als we een uurtje of 2 in de auto moeten zitten.

    groetjes

  9. Top | #209
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Everglades

    Is zo'n 250 mijl enkele reis, dus dan moet je wel 2 uur heel hard rijden.

    Tussen haakjes, zoiets is via een routeplanner als Google maps of earth bijv. heel gemakkelijk te berekenen.;-)

    Knaapje

  10. Top | #210
    Regelmatige Bezoeker stephanie84's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    48

    Standaard Re: Everglades

    ok dank je wel ga ff kijken.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •