Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 60 1231151 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 595

Onderwerp: Everglades

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker monique2331's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    34

    Standaard Everglades

    Ik ben geweest in november bij die everglades
    Ik vond het wat tegen vallen vooral wat je op tv ervan ziet
    Het varen duurt een kwartier a 20 minuten
    En het varen is niet zo snel als je verwacht
    Het leuke vond ik dat de man die die boot bestuurde een aligator naar de boot lokte en een stok naar de aligator stak en dat ie er naar hapte ik heb daar een mooie foto van genomen
    Je moet je wel goed insmeren met muggenspray anders wordt je lek geprikt.
    De show was wel interesant en de foto heb ik niet gedaan maar is natuurlijk wel leuk als herinnering
    Er is een restaurantje waar je aligatorvlees kan eten. Je moet niet buiten zitten eten want dan wordt je aangevallen door vogels die hetgene wat je eet zo uit je handen pikken
    En een winkeltje met wat souveniers
    Het kan in een ochtendje en in juli is dat wel aan te bevelen. S' middags is het veel te heet
    Nou probeer het dan kan je het zelf ervaren.

    groetjes monique bonte

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker Tosca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Breda
    Berichten
    98

    Standaard

    Hey bedankt voor je info.
    Zeer zeker de tip van muggenspray (klinkt wel onbenullig) maar vond ik erg goed, had ik nou nooit aangedacht.

    Ik heb gelezen dat er ook Snake shows zijn, heb je deze niet gezien ? :wink:

  3. Top | #3
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Zorg wel dat je muggenspray hebt met deet. Dat is het actieve bestandsdeel wat echt goed werkt!

  4. Top | #4
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard

    Zijn die muggen echt zo erg ? Ik ben al meerdere keren/periodes in Florida geweest (en de Everglades), de laatste keer in de zomer (juli), maar ik ben echt nog nooit ook maar 1 keer gestoken. Ook niet op de Airboat :shock: !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  5. Top | #5
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Het is erg leuk zo'n airboat trip (zie site). Wij hadden totaal geen last van muggen. Waarschijnlijk is het een periode van het jaar dat de muggen erg actief zijn. Overigens kan je bij de souvenir winkel (van Gator Park) muggenspray kopen. Dierenshow is super, en met een kleine krok op de foto gegaan, superrrrrr... :wink:

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    101

    Standaard In mijn achtertuin

    http://www.nps.gov/ever/visit/tramroad.htm

    Dit is de beste Everglades ervaring Ever...
    en aan de overkant is er een Airboat
    Ik heb ze geteld er zijn meer dan honderd aligatoren, je kunt de fiets pakken (zij ook) of een tram, en drie uur van key west. Hoe kan je dat slaan. Groeten

  7. Top | #7
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard

    Wij hebben dit ook gedaan, met twee kinderen van 8 jaar. Ze vonden het leuk, maar niet overdreven. Wij zijn ook voor de zekerheid met de tram gegaan, ik durfde het ook niet aan. Je ziet er onderweg wel een aantal, maar meestal kleintjes en niet overdreven veel of zo. Verder zie je veel verschillende vogels e.d.

    De kinderen vonden de reis naar de Observation Center wel iets te lang duren. Er gebeurt niet heel veel spannends onderweg (of je moet misschien geluk hebben). Op het laatste stukje lopen naar de Observation Center lagen er bij ons twee redelijk grote krokodillen over het looppad. Lekker in het zonnetje. Niemand durfde er haast langs, maar de bestuurder zei, gewoon doorlopen en hem niet aanraken. Makkelijk gezegd. Maar goed, iedereen er toch met een boog van een meter omheen en dat ging goed. Op een gegeven moment ging een van die krokodillen een blazend geluid maken ! Iedereen schrok zich rot ! Maar hij ging wat van het pad of in het gras liggen.

    Wel een spannende ervaring, en daar zie je vanaf de Toren in het water erachter aardig wat grote krokodillen liggen ! Leuke ervaring, maar niet super. Ik ga liever naar de Airboat ride van de FITS pas. Alligator show, op de foto met een alligator en het alligator park erachter met heel veel grote crocs !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    101

    Standaard

    Met de Everglades als mijn achtertuin, moet eerlijk zeggen dat shark valley de beste ervaring voor mij is. Ik heb er tientallen slangen, krokodillen red tail deer (hert met rode staart) gezien. Ben ook een aantal malen naar Flamingo, onder Miami geweest maar dat valt zeer tegen. Maar er zijn in mijn buurt ook een aantal geweldige eco attrakties die niet zo bekend zijn.

    Butterfly World
    Morikami Park
    Orchid Society
    Lion Country Safari
    Gumbo Limbo Park
    Sundy House

  9. Top | #9
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    189

    Standaard

    Volgens mij kan je dan het beste in Naples overnachten omdat Miami nogal druk is qua verkeer. Overigens hadden wij het na een boottocht wel bekeken in de Everglades. Het is maar net wat je er gaat doen.
    Het is een must see place en we hebben erg van de Everglades genoten.

    Suc6, René

    :arrow: http://www.nps.gov/ever/

    :arrow: http://www.nps.gov/ever/eco/

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    17

    Standaard

    Vanuit Miami is het goed te doen als je een dagje wilt gaan. Boottochtje en bijv. naar een visitors center waar ze een treinritje doen met rondleiding. Je hebt dan de Everglades in een notedop.

    Ik ben ook een keer van Miami naar het plaatsje Flamingo gegaan in de Everglades. Daar gewandeld, maar je kunt er ook kanoen geloof ik.
    Vervolgens doorgereden naar Naples...

    Maar volgens mij kun je op sommige plaatsen ook primitief overnachten.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •