Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 59 van de 60 EersteEerste ... 94957585960 LaatsteLaatste
Resultaten 581 tot 590 van de 595

Onderwerp: Everglades

  1. Top | #581
    Stamgast cant51's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    214

    Standaard Re: everglades in de zomer

    Met een beetje Deet smeren ga je het daar niet redden vrees ik ��, echt muggen zijn er veel , niet zo vreemd zeer waterrijk en een hoge luchtvochtigheid in de zomer recept voor heel veel muggen, ik heb er eens een trail gelopen heel goed ingesmmerd met Deet, gekocht in de USA merk Off, echt lek gestoken zoveel dat ik er 2 dagen vervelend van ben geweest.

    Nu hoeft dat natuurlijk niet bij iedereen te gebeuren en ben ik er waarschijnlijk meer gevoelig voor maar dat je gestoken wordt dat is zeker ��

  2. Top | #582
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: everglades in de zomer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Claudia Isonline Bekijk Berichten
    Hoi allemaal

    Ik ga met mijn gezin in augustus 2019 naar Florida. We zouden dan een dag of twee de Everglades willen bezoeken en het liefst daar een fietstocht maken.
    Nou lees ik in de Lonely Planet dat in de zomer de Everglades niet te doen is vanwege serieus veel muggen.
    Hoe is jullie ervaringen hiermee.
    Ik vind een beetje Deet smeren heus niet erg maar ik moet wel een hand voor ogen kunnen zien zeg maar :-)

    groeten Claudia
    Nog afgezien van het feit dat het in augustus in de Everglades bloedverziekend heet kan zijn op de fiets, google even op "noseeums", ultra kleine muggen die je bijten waar ze je maar bijten kunnen en dat soms met zwermen tegelijk. Smeren met Deet helpt een beetje maar niet helemaal. Op de fiets zie je veel meer, maar uiteindelijk zal je ook meer voelen.

  3. Top | #583
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Locatie
    Rotterdam, Netherlands
    Berichten
    20

    Standaard Re: everglades in de zomer

    Bedankt voor jullie reactie. Bloedverziekend heet vind ik niet zo erg. Dit jaar nog een fietstocht gedaan door Bangkok, was ook geen probleem.
    Maar die ultra kleine mugjes dus wel. Ik ga jullie advies volgen. Dank daarvoor!

  4. Top | #584
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: everglades in de zomer

    Koop sowieso als je OFF gaat kopen de groene i.p.v. de oranje variant. Wij hebben met de groene versie (dat is de deep woods/swamp version) veel minder last van muggenbeten dan met de oranje (die we thuis gebruiken).
    If it ain't Dutch it ain't much

  5. Top | #585
    Stamgast cant51's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    214

    Standaard Re: everglades in de zomer

    Klopt dat de groene beter is dan de oranje, groene had ik ook gebruikt maar ben toch behoorlijk gestoken daar vooral door de "noseeum" ik bleek er behoorlijk gevoelig voor
    Kreeg er grote "water blazen" van en kon de rest van de vakantie aan de antihistamine.

    Wij waren al een behoorlijk aantal keren in Florida geweest maar eigelijk alleen aan de kust voor we naar de Everglades gingen en aan de kust nooit last gehad van deze beestjes, nou dit tripje was voor mij de eerste en de laatste keer 2 dagen echt beroerd geweest, volgens de arts waar ik ben geweest komt het veel voor in de zomer dat mensen die de Everglades ingaan, ondanks goed inspuiten met Off, toch veelvuldig worden gestoken volgens zijn zeggen lijken de beestjes imuum te worden voor al dat spul ik heb geen idee of dat zo is, maar als je "lekker" ben weten ze je de vinden :-) (mijn man was overigens ook wel gestoken maar had er veel minder last van).

  6. Top | #586
    Florida Groupie Lannie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    402

    Standaard Re: everglades in de zomer

    Wij waren vorig jaar met z'n vieren in juli in de Everglades. Ondanks de oranje spuitbus OFF, die ons geadviseerd werd voor de Everglades, was ik de enige die een paar goed geprikt werd. Niet op mijn lichaam waar ik mezelf had ingespoten, maar op mijn lip (. Bij de drogist hadden we hiervoor afterbite (met histaminica) gekocht en dit hielp ontzettend goed. Daarnaast is onze ervaring dat als het heet is in de zomer weinig wildlife te zien is in de Everglades, omdat het te dan te warm is.

  7. Top | #587
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: everglades in de zomer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lannie Bekijk Berichten
    Daarnaast is onze ervaring dat als het heet is in de zomer weinig wildlife te zien is in de Everglades, omdat het te dan te warm is.
    Voor wat betreft de alligators en andere waterdieren is de grote hoeveelheid beschikbaar water de belangrijkste factor dat je ze minder ziet. Ze zijn dan verspreid, terwijl ze in de droge tijd bijeen kruipen in de watergangen die niet opdrogen.

  8. Top | #588
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2018
    Berichten
    18

    Standaard Re: Everglades

    Over enkele weken rijden wij door de Everglades en willen wij graag een Airboat tour doen. Veel informatie over proberen op te zoeken en ik was er helemaal aan uit, Everglades City Airboat Tours moes het worden. Helaas komen wij net op de zondag door de Everglades en dan is deze gesloten... Heeft iemand op deze locatie in de Everglades nog andere tips, moet ik gewoon kiezen voor Captain Jack? Zie hier namelijk enkele verhalen zoals "commericeel"" enz van voorbij komen.

  9. Top | #589
    Vaste Bezoeker Esther43's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Locatie
    NL, Noord- Brabant
    Berichten
    118

    Standaard Re: Everglades

    Wij hebben inmiddels diverse tours gedaan op diverse plaatsen in de Everglades. Commercieel zijn ze allemaal. Bij de een zit bv nog een dierentuintje en of gatorfarm. Dat is maar net wat je zoekt. Wij vinden de wat kleinere boten leuker en verder vind ik het slagen van de tour erg afhankelijk van de captain en..... het weer. We hebben wel eens midden in een thunderstorm op een klein eilandje halverwege de tour staan schuilen. Dat was niet echt een prettige ervaring, de bliksemschichten kwamen voor mijn gevoel overal vandaan. In de periode dat jullie gaan heb je daar minder kans op volgens mij. Wij zijn meestal genoodzaakt om in de zomer te gaan, dan heb je meestal een flinke bui/ onweer rond een uur of 15.00 uur.

  10. Top | #590
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2018
    Berichten
    18

    Standaard Re: Everglades

    Mijn voorkeur gaat ook naar de wat kleinere boten, heb je hier enkele voorbeelden van?
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 13-04-19 om 16:54. Reden: quote verwijderd



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •