Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 54 van de 54 EersteEerste ... 444525354
Resultaten 531 tot 539 van de 539

Onderwerp: Everglades

1. Top | #531
    Vaste Bezoeker mijnie's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2015

Standaard Re: Everglades

Ik vond de Crew trails fan-tas-tisch! echt, geweldig! wij hebben de bird rookery gelopen en ik ga hierheen terug zonder mijn man. Die kon vorig jaar maar 45 Minuten lopen ivm zijn rug, dus naar mijn mening flink te kort.
    Ik heb gators op een paar meter gezien, de meest indrukwekkende roofvogels, slangen, nog Meer vogels, eekhoorns, raccoons. Echt top!

Gebruik muggenspray, trek je wandelschoenen aan, neem water en een camera mee en ga voorbij de boardwalk. Als je eenmaal van de boardwalk af bent is dit echt geen stukje glades waar je dat aangelegde pretpark gevoel hebt.

› Zie ook: Everglades

2016 Canada & Florida- 2015 Florida -2014: Hawaii & Las Vegas
    2013: Texas 2012: Oostkust 2011: NYC

2. Top | #532

Hoeveel kilometer moet je wandelen voordat je bij het ongerepte wildlife stuk bent?

3. Top | #533
    Ingeschreven
    Mar 2015

Wij zagen al heel veel vogels vanaf het moment dat we uit de Auto stapten. Ik denk dat als je een beetje doorloopt, je met een goede 10 Minuten van de boardwalk af bent.

Mijn ouders zijn gisteren uit Florida terug gekomen en pap had al na 3 Minuten een White tail deer met 2 jongen gespot, verder veel roofvogels, slangen en nadat hij van de boardwalk af was heel wat gators, raccoons enz.

4. Top | #534
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mijnie Bekijk Berichten
    Wij zagen al heel veel vogels vanaf het moment dat we uit de Auto stapten. Ik denk dat als je een beetje doorloopt, je met een goede 10 Minuten van de boardwalk af bent.

Mijn ouders zijn gisteren uit Florida terug gekomen en pap had al na 3 Minuten een White tail deer met 2 jongen gespot, verder veel roofvogels, slangen en nadat hij van de boardwalk af was heel wat gators, raccoons enz.
    En waar en welk statepark is dit ?
    Just back from Florida & already planned the next trip, how cool is that

5. Top | #535

6. Top | #536
    Ingeschreven
    Mar 2015

deze:

https://www.crewtrust.org/2013/06/26...y-swamp-trail/

Marsh en Cypress Domes wil ik in december gaan lopen.

7. Top | #537

Welke kant is het mooiste gedeelte van de Everglades?? De state HWY 9336 richting Flamingo Visitor Center of de 41 richting Chokoloskee??

8. Top | #538
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2006

De weg richting Flamingo Visitor Center heeft verschillende korte stops waar je een korte wandeling kan maken. Dat zou mijn keuze zijn...

9. Top | #539
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Rijswijk - Nederland... en Sebring, Florida

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mar2809 Bekijk Berichten
    Welke kant is het mooiste gedeelte van de Everglades??
    Globaal kun je in de Everglades een aantal landschappen onderscheiden. De eerste drie vind je ook in het Nationaal Park de Everglades, en de eerste vier tevens in diverse andere natuurbeschermingsgebieden (state parks, regional parks, state forests).

- de mangroven vind je aan de kust rondom. Het is het gebied waar zoet in zout water overgaat, met lage bosjes op hoge wortels, en de openingen ertussen worden als vaarroutes gebruikt. Het is het domein van krabben, (zeldzame) zoutwaterkrokodillen en heel veel vogelsoorten.
    - De 'river of grass' is het open gedeelte en vind je het meest in het oostelijk deel van de Everglades. Open gebied, grasachtige natte prairies, heel veel alligators en ontelbare vogelsoorten. In gedeelten van dit gebied kun je met de airboot varen. Shark Valley met zijn fietsroutes en tramtourtjes horen hier ook bij.
    - De hammocks of oermoerasbossen zijn het best bewaard gebleven in het midden en westelijk deel. Hier vind je de moerascypres in donkere halfnatte gebieden. Ook hier veel alligators en vogelsoorten. Een van de grootste aaneengesloten stukken die je kunt bewonderen is Loop Road. Hammocks komen echter verspreid in zuid- en centraal Florida vaker voor, zij het niet met zo'n rijke flora en fauna.
    - Dan is er een heel gedeelte dat je natuurherstelgebieden zou kunnen noemen. Het gaat dan o.a. om Fakahatchee Strand ten westen van SR 29 waar een unieke begroeiing is ontstaan nadat in het midden van de vorige eeuw de hardhoutwinning is beëindigd; het is het gebied met de grootste soortendiversiteit in planten. Het aansluitende Picayune State Forest is een gebied waar de ontginning (t.b.v. woningbouw, maar nooit gerealiseerd) en het teruggeven aan de natuur veel later is begonnen en waar het natuurherstel nog in een eerste stadium is. Deze gebieden zijn opvallend genoeg de plaatsen waar je de grootste kans hebt om de zeldzame Floridapanter te zien.
    - En tenslotte valt het enorme landbouwgebied- en watermanagementgebied ten zuiden van het Okeechobeemeer ook onder de Everglades (niet onder het nationaal park), maar de natuurwaarde van dit gebied met suikerrietplantages en gigantische waterbergingsprojecten is beperkt.

Persoonlijk, maar dat is mijn smaak, ik ben gevallen voor de moerasbossen en dan vooral rondom Loop Road, en dat is dus geen van de twee gebieden die je noemt. Ik vind de grasprairies wat kaal en de mangroven minder indrukwekkend. Fakahatchee Strand and Picayune vond ik vooral interessant om te zien hoe natuur zich kan herstellen en hoe groot de schaal is geweest waarop in het verleden de natuur is vernietigd.

De schade van de orkaan aan het bos opruimen en zo...

Forum Rechten