Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 60 EersteEerste ... 456781656 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 595

Onderwerp: Everglades

  1. Top | #51
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    En Gatorland in/bij Orlando? Ben daar vorig jaar geweest en heb me goed vermaakt! Wel vraagtekens bij de diervriendelijkheid van sommige shows.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #52
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    107

    Standaard

    De Tamiami trail is een weg die doorheen de Everglades van Miami naar Naples loopt, maar verwacht ook hier geen supergrote autosnelweg ...

  3. Top | #53
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard

    Naast de tamiami trail (de 41) is er de 75 die ook dwars door de everglades gaat. Veel te zien is er niet ook de tamiami trail is niet spectaculair. Wel zijn er aan de tamiami trail zoals gezegd een aantal plaatsen waar je airboot rides kunt maken en natuurlijk is shark valley een must. De afstand is 0ngeveer 160 km afhankelijk van waar je start en eindigt. Je rijdt er dan ongeveer 2 uur over.

  4. Top | #54
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard

    Wij hebben in mei ook de Tamiami Trail gereden en vonden het toen erg jammer dat er geen leuke muziek op de radio te vinden was...... Kortom, de weg op zichzelf was supersaai, maar het was voor ons de manier om van Miami naar de andere kust te rijden en onderweg het Visitors' Centre aan te doen. Overigens vond ik de wegen in Florida sowieso tamelijk saai, omdat het landschap op zich niet erg indrukwekkend is. Gelukkig zijn er meer dan genoeg andere dingen die dat allemaal compenseren!

    Bai,

    Maartje

  5. Top | #55
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Nederland :-(
    Berichten
    11

    Standaard

    wat je in ieder geval tegenkomt in de Everglades zijn muskieten
    Ik zal nooit de keer vergeten dat we onderweg waren naar Miami, en in de Everglades op een parkeerplaats stopten en even de benen gingen strekken.
    In een mum van tijd hadden die beestjes de benen van mijn vrouw gevonden! :evil:
    Maar ja, je moet er wat voor over hebben. Het is gewoon een mooi gebied

  6. Top | #56

    Standaard

    Wij dachten in een of ander moeras terecht te komen hahaha
    Het is dus een niet al te brede, saaie weg waar je onderweg af en toe kunt stoppen om zo'n rit met zo'n propellorboot te maken...wat kost dat eigenlijk? en hoe lang duurt zo'n tochtje?

    Nou thanx mensen! we zijn weer wat florida-wijzer :wink:
    Florida here we come ;-)

  7. Top | #57
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard

    Klopt bijna helemaal, jouw samenvatting! Je kunt nl. ook naar het Visitor's Centre, onderweg, en daar op de fiets, lopend, of als je net zo bang bent als wij met de open bus een rondrit maken langs de krokodillen! Omdat we niet altijd even enthousiaste verhalen over die propellorboten hoorden (o.a. dus veel herrie) hebben we hiervoor gekozen, en achteraf gezien bleek het één van de leukste ervaringen van onze Florida-reis te zijn geweest! Wat ons betreft dus een echte aanrader, zie evt. ook ons reisverslag.

    Bai,

    Maartje

  8. Top | #58
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard

    Hallo Christophe,

    Ik heb op dit forum al eerder informatie gegeven over een airboat ride, voor het gemak hieronder nog een keer.

    Wij hebben destijds een bezoek gebracht aan het Everglades Safari Park. We hebben toen een Eco Adventure Tour gemaakt. Eerst hebben we een tocht door de Everglades gemaakt met een airboat. Het is de beste manier om de “wildlife” van de Everglades te zien. Je ziet tijdens zo’n tocht o.a. en hoe kan het ook anders alligators, vogels, schildpadden en vele muggen. Dus neem een goede spray mee! Daarna hebben we de Alligator & Wildlife Nature Show gezien. Na de show kan je met “Snappy, de alligator” op de foto; lekker toeristisch! Er is in het park ook een Alligator Island, waar je zo’n 100 alligators verblijven. Als je dan nog niet genoeg hebt gezien dan is er nog de Jungle walking Trail. Hier kan je wandelen en vele reptielen, vogels an andere flora en fauna ontdekken.

    Het adres van dit park is:
    26700 SW 8th Street (Tamiami Trail)

    Prijzen:
    $20,00 voor volwassenen
    $10,00 voor kinderen

    Ze zijn elke dag geopend van 09:00 uur tot 17:00 uur.

    Hun website:
    http://www.evsafaripark.com

    Dit is niet het enige park dat “airboat rides” aanbiedt, maar het is wel de enige waar wij ervaring mee hebben. Ik vond het een prettig park!

  9. Top | #59
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Culemborg
    Berichten
    34

    Standaard

    Eveneens in dit park hebben wij vorig jaar in juli de airboatride gemaakt. Geen krokodil gezien. Wel één schildpad. Reden? Het was wrsch ook voor krokodillen te heet... In het omheinde deel, waar ong. 100 kroko's zich zouden hebben moeten bevinden, heb ik er 3 gezien.... Ze lagen alledrie totaal voor pampus. De "show" vond ik eerlijk gezegd een aanfluiting.
    Wat ik je wel zou aanraden: langs de "aanrijdroute" (dat Tri...enz.) heb je diverse spotplaatsen. Helaas zie je die misschien te laat.. Zo niet: is parkeergelegenheid en vaak platforms (met omheining..) van waaruit je ook kunt "spotten". Hier heb je meer kans krokodillen in het wild te zien dan tijdens zo'n ride. MAAR de ride, kroko's of niet, is toch spectaculair! Succes!
    Ju

  10. Top | #60
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Toledo , Ohio
    Berichten
    43

    Standaard

    Wij hebben het verschillende malen in Coopertown gedaan.
    www.coopertownairboats.com. Ze hebben daar geen krokodillenshow, maar verder is het niet zo toeristisch of commercieel. Ik heb er nooit een tourbus gezien.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •