Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 14 van de 60 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste
Resultaten 131 tot 140 van de 595

Onderwerp: Everglades

  1. Top | #131
    Regelmatige Bezoeker michachael's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    29

    Standaard Re: Welk Everglades park?

    iemand een idee hoeveel een "exclusive" tour kost? (privé dus)

    hoelang is aangeraden? 2u lijkt me bv. veel te lang!


    thx!

  2. Top | #132
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2007
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    47

    Standaard To Everglade or not to Everglade

    Hallo,

    Over 3 weekies is het zover dan gaan we lekker 3 weekies naar Florida, 2 weken Orlando, en 1 week Rotonda (zie reisschema). Nu vraag ik me af of het de moeite waard is om de laatste week nog een dag naar de everglades te gaan, het is toch al gauw denk ik 2 a 3 uur rijden. Het beeld dat ik bij de everglades heb, is een groot moeras ( een soor weiland ) waar je dan met een airboat heel hard over heen vaart, en als je geluk hebt zie je een aligotor. En anders moet je naar een aligator farm om er eentje te zien.
    Wat zouden jullie doen, vinden JULLIE de everglades de moeite waard??

    Ik hoor graag van jullie.

    Gr Wim

  3. Top | #133
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: To everglade or not to everglade

    Ik zelf wel. en ik denk wel meer mensen van Het Forum. Maar er zijn er ook die er niks aan vinden. Het is Eigenlijk, wat verwacht je ervan. Als je nu Shark Valley pakt, dan kan je er fietsen en met de tram doorheen. En een stukje verder kan je met de Airboot (Dit is al een ervaring op zich). Het is een uniek stuk natuur dat je eigenlijk een keer zeker gezien moet hebben (dat is mijn menig). Het is een leuke dagtrip.
    Grz
    Ton
    Laatst gewijzigd door Dr. Phlox; 06-06-08 om 09:35. Reden: City = Valley
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  4. Top | #134
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    191

    Standaard Re: To everglade or not to everglade

    Ben net geweest en vond het zeer de moeite waard. Niet met een Airboat maar heb de Anhinga Trail(die overigens maar een halve mijl is) gelopen en de Gumbo Limbo trail. Heel veel alligators gezien en schildpadden en nog zo wat.

  5. Top | #135
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: To everglade or not to everglade

    Hallo
    Om van Rotonda naar de ingang van Everglades NP ( 351 km ) te rijden om er een stukje trail te lopen is wat te veel van het goede. De trails zijn prachtig maar je zit een hele tijd in de auto voor een paar korte wandelingen. Shark Valley ( 256 km ) is een betere optie. Prachtig uitzicht over de Everglades en zeker van een groot aantal krokodillen en schildpadden. Je kunt de uitkijk toren (15 ML vv)die er staat te voet bereikenen maar deze is ook per fiets of tram te berijken. Onderweg kun je langs de Tamiami trail per airboot een trip maken. onderweg kun je het kleinste postkantoor van amerika bezoeken. Bij Everglades City kun je per boot een trip maken langs de Ten Thousand Islandsen een bezoek brengen aan Big Cypress National Preserve Visitor Center.
    Harm

  6. Top | #136
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: To everglade or not to everglade

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wimk Bekijk Berichten
    Wat zouden jullie doen, vinden JULLIE de everglades de moeite waard??
    Ik behoor tot de relatief kleine groep die er niet zoveel (eigenlijk niets) aan vindt om door de Everglades te toeren. We hebben twee keer een tocht door de Everglades gemaakt en de vonk sloeg niet over. Veel gras...=;. In de reisverslagen van de medeforummers, die ik met plezier en met belangstelling lees, zie ik prachtige natuurfoto's en lees ik mooie verhalen, maar wij slaan dit gedeelte zelf over en hebben toch altijd veel plezier in Florida. We Neverglade.... Volgens mij zit er maar een ding voor je op: gewoon toch eens een keer proberen.



  7. Top | #137
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: To everglade or not to everglade

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Ik behoor tot de relatief kleine groep die er niet zoveel (eigenlijk niets) aan vindt om door de Everglades te toeren.
    Je bent in ieder geval niet de enige. Wij hebben de tocht door de Everglades gedaan in 1998, en voor ons hoeft het niet meer. De tocht met de airboat was gaaf, maar dat kun je in de omgeving van Orlando ook doen. En alligators kun je in Gatorland Orlando ook zien.

    En wandelen door de natuur ... da's niet mijn favoriete bezigheid.

    Wat mij betreft: Neverglade!

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #138
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: To everglade or not to everglade

    Airboat is gaaf. De rest vond ik ook redelijk saai. Persoonlijk vind ik Myakka State Park dan nog leuker..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #139
    Stamgast marcelis10's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    tilburg
    Berichten
    234

    Standaard Re: To everglade or not to everglade

    Nu we dus een nachtje Key west geboekt hebben en dus maar 1 nachtje Key Largo zit ik te twijfelen wat te doen. Vanuit Key Largo door de Everglades naar Naples. Evt. een airboatritje maken of ???? Of een tochtje vanuit Key Largo met een glasbodemboot en dan door naar Naples. De berichten over de Everglades zijn wisselend. Ik zelf ben er al ooit geweest en eerlijk gezegd viel het mij een beetje tegen. Maar waarschijnlijk hebben wij niet het goede gedeelte gedaan. De tocht met de glasbodemboot moet heel mooi zijn. Iemand ervaring of ideeen hierover?

    Groetjes Monique

  10. Top | #140
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Vlakbij Schiphol
    Berichten
    157

    Standaard Re: To everglade or not to everglade

    Ik heb beide gedaan. Glasbodem en Everglades.
    De glasbodem vanuit een Statepark (ben even de naam kwijt. Het is ook een camping). Zeer mooi.
    De everglades vond ik toch wel een ervaring en wel over de naturr gehoord en gezien incl krokodillen. Gaan dit jaar zeker weer een tochtje maken. Ben nog wel aan het zoeken met wie/waar in de Everglades. We rijden er toch geheel langs om van Ft Meyers in Miami te komen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •