Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 27 van de 60 EersteEerste ... 17252627282937 ... LaatsteLaatste
Resultaten 261 tot 270 van de 595

Onderwerp: Everglades

  1. Top | #261
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    201

    Standaard Re: Everglades

    dank je wel!

    Heb je daar van te voren gereserveerd of kan je er gewoon zo naar toe?
    Ik denk ook zeker dat we naar Gator park gaan!

  2. Top | #262
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: Everglades

    We zijn er gewoon zo naar toe gegaan. Ieder uur hebben ze 1 of 2 nieuwe ritten tot sluitingstijd. Shows ook. Wij waren bij Gator Park pas laat in de middag zo rond 14.30 uur en konden gelijk mee. Op hun website kun je trouwens nog een kortingsbon printen voor een paar dollar korting.

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  3. Top | #263
    Florida Groupie carmen1988's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    267

    Standaard Re: Everglades

    @pumi1000 Zou je mij kunnen vertellen hoelang de airbout tour duurde van het Everglades Safari Park??

  4. Top | #264
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: [Nieuws] Evergades op VN-lijst bedreigd erfgoed

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    De belangrijkste oorzaak voor de achteruitgang van het gebied is de bouw van woningen en de toename van akkerbouw in de regio
    Niet genoemd: de verzilting (zouter worden van het gebied). De Everglades zijn de 'river of grass': het water van grote delen van Florida stroomde er in uit dat liep dan zo door het moeras de zee in. Als er minder water het gebied in stroomt rukt de zee op. Grote stukken die ooit gras waren, zijn nu mangroven.

    De waterhuishouding van zuidelijk Florida is sterk gereguleerd. Neerslagtekorten in de droge tijd worden opgevangen door water uit grote natuurlijke reservoirs als Lake Okeechobee te gebruiken voor menselijke activiteiten, waaronder landbouw. Een paar jaar geleden heeft de overheid daarom in een miljardendeal de complete suikerrietteelt en -industrie ten zuiden van Lake Okeechobee uitgekocht. In een langjarig project wordt hier ruimte gemaakt voor verbetering van Florida's waterhuishouding. Behalve een onduidelijke grootschalige graafactie ergens langs US 27 halverwege South Bay en Miami zie ik nog niet veel gebeuren: de suikerrietplantages staan er gewoon nog en de Okeelanta suikerfabriek rookt er nog als vanouds.

  5. Top | #265
    Vaste Bezoeker Mirrick's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    51

    Standaard Re: Everglades

    Wij zijn in 2008 naar de Alligator Farm geweest in de Everglades. Daar zat ook een trip met Airboat bij, wij zaten voorin, die man deed allemaal 360ties. Wij kleddernat en zonnebril foetsie, maar wel lachen, gieren & brullen haha.
    \\/Florida was meer dan geweldig!!!\\/

  6. Top | #266
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    Londerzeel, BELGIUM
    Berichten
    94

    Standaard Re: Everglades

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattrob Bekijk Berichten
    Zijn die muggen echt zo erg ?
    Ooh ja... Vorig jaar 29 dikke muggensteken op 1,5u in een kano'tje op Caladesi Island... Mijn rug voelde aan als een landkaart van de Alpen...
    :grin:

  7. Top | #267
    Florida Groupie carmen1988's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    267

    Standaard Re: Everglades

    Heyz,

    Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de jungle trail van het Everglades Safari park? Naar een paar keer de Everglades te hebben bezocht lijkt het me ook leuk om een wandeling te doen. Is de jungle trail leuke route?? Weet niet precies wat ik me er van moet voorstellen?

    Greetz

  8. Top | #268
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: Everglades

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carmen1988 Bekijk Berichten
    @pumi1000 Zou je mij kunnen vertellen hoelang de airbout tour duurde van het Everglades Safari Park??
    Bij Aligator Park 25-30 minuten ongeveer. Bij die andere iets langer 40 minuten, maar ik vond het bij Aligator Park leuker (met ronddraaien enzo )

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  9. Top | #269
    Florida Groupie carmen1988's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    267

    Standaard Re: Everglades

    Ok Thanks

    Ik ben in Oktober naar het Aligator park geweest. Maar ik vond dit park echt niks en de airboat tour vond ik ook niet goed tegen over andere parken waar gewees ben. Dat ronddraaien was inerdaad wel leuk maar was een veel te korte tour naar mijn mening. Maar goed ben blij dat jullie wel een goede ervaring hadden.

    Heb je ook de jungle trail gelopen in Everglades safari park??

    Greetz

  10. Top | #270
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: Everglades

    @carmen

    Wij hebben ook een stikje gelopen in Everglades Safari Park, dat is over zo'n houten brug. Beide parken vond ik leuk en het klopt de tour bij Aligator Park had iets langer mogen duren, maar ik vond de gids het leuker brengen.

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •