Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 72

Onderwerp: Naples

  1. Top | #21
    Regelmatige Bezoeker mac's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Berichten
    21

    Standaard Re: fort meyers of naples?

    15 jaar geleden hebben wij een aantal dagen in Fort Meijers overnacht en
    nu zijn we net terug van Florida w.o. we 10 dagen in Naples zijn geweest.
    Beiden vond ik erg leuk. Ligt trouwens maar een half uur rijden van elkaar vandaan. In Naples heb je hele mooie stranden op diverse lokaties. ook vind je er diverse shopmogelijkheden. Fith avenue is inderdaad wel van de dure winkeltjes. Bij de Watersideshops vindt je exclusive merken. Maar in Tin City heb je weer de gewone souvenirshops. In Naples mis je een boulevard om op te slenteren. In Fort Meijers kun je bij de pier wat meer vertier vinden.
    Ik heb mij in beide plaatsen uitstekend vermaakt.=;

  2. Top | #22
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    29

    Standaard Goede restaurants Naples en omgeving

    Er is al veel te lezen over Miami, Orlando en Keys, maar nog niet zoveel over Naples (excuses als ik er naast gekeken heb). Het is een rustig mooi badplaatsje in de buurt van de Everglades waar we op dit moment zitten.

    Net hebben we gegeten bij de Kona Grill. We wilden deze toch even op het forum plaatsen, omdat het echt heel lekker was. Het is een sjiek restaurant, waar ook betaalbare gerechten zijn.

  3. Top | #23
    Stamgast Anthonie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Elst UTR
    Berichten
    237

    Standaard Re: Goede restaurants Naples en omgeving

    Hoi

    Weet je waar je heerlijk spareribs kan eten? Bij Michelbob's Ribs Restaurant.Hier komen we al vanaf 1991, en het bilijft ontzettend goed.
    Kijk maar eens hier.

    Anthonie
    Laatst gewijzigd door Michael66; 14-03-09 om 04:52. Reden: full quote eruit
    Deep South 2023... Facebook photo blog


  4. Top | #24
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Goede restaurants Naples en omgeving

    Een ander (niet sjiek) restaurant is the Silverspoon Cafe daar hebben ze prima gerechten tegen een betaalbare prijs. In Naples vindt je ze in de Waterside Shops at Pelican Bay 5375 Tamiami Trail North Naples, FL 34108 941-591-2123
    Kaartje

  5. Top | #25
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    24

    Standaard Re: Goede restaurants Naples en omgeving

    Wij zitten momenteel in Naples, en hebben gisteren bij het Hotel Gulfcoast Inn, bij restaurant Club Sushi, werkelijk de lekkerste Sushi ooit op!

  6. Top | #26
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Berichten
    81

    Standaard Re: Goede restaurants Naples en omgeving

    het restaurant Virginia heeft ook heerlijk eten!

  7. Top | #27
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    20

    Standaard

    Wij gaan in mei een week naar Naples!!!
    Mijn vraag is wat moet ik daar zeker doen en wie weet daar leuke eet gelegenheden....

    Afgelopen mei 2007 zijn we er ook 2 dagen geweest....was lekker rustig en je kunt er zeer goed vissen...(grote hobby)
    Nu gaan we eerst naar Yew York en dan ff naar Key West en een weekje vissen in Naples....
    Dus Jaap Weet jij nog een leuke plekjes!!!!!!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 21-04-16 om 11:43. Reden: 1+1

  8. Top | #28
    Stamgast jaap's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    149

    Standaard Re: Napels

    Leuke plekjes om te vissen? Vissen nooit gedaan en ook niet van plan. Kijk wel altijd op de pier van Napels wat de hengelaars gevangen hebben er zijn er altijd genoeg.

    http://www.bonitanews.com/beaches/keewaydin_island/

    Daar wordt altijd reclame voor gemaakt, maar nooit zelf geweest.

  9. Top | #29

    Standaard Naples en omgeving

    Na avonden van internetten en capitoolgids lezen zijn we (4 volwassenen en 2 kinderen van 1 en 3 jaar) gekomen tot de het volgend reisschema:

    23 april Orlando t/m 30 april Orlando - Rijden naar Naples/Naples verkennen
    01 mei Naples - Nog niks gepland
    02 mei Naples - Everglades verkennen
    03 mei Naples - Dagje strand
    04 mei t/m 8 mei Keys (het wordt Key West/Big Pine of Marathon, moeten we nog boeken)
    09 mei Vertrek vanuit Miami 15:30 uur

    Ik heb een aantal vragen over het Naples gedeelte.
    We hebben dus 3,5 dagen in Naples gepland (misschien te veel?).
    1)Hebben we genoeg aan een halve dag (30 april) om het dorpje Naples te verkennen?
    2)We willen een dagje naar het strand. Waar kunnen we dat het beste doen? Er moeten wel wat voorzieningen omheen liggen zoals een restaurant/wc e.d. Of is Sanibel een betere optie om een dagje strand te doen? We hebben nl. gelezen dat Sanibel ook prachtige stranden heeft.
    3)We hebben ook gekozen om een dagje de Everglades te verkennen. Het is al een uur rijden naar Gulf Coast Visitor Center vanuit Naples en dat vinden we meer dan genoeg. Maar hier zijn geen wandelpaden, maar kanotochten of boottochten die je kan doen.
    Heeft hier iemand suggesties? Hou er rekening mee dat we met 2 kleine kinderen (1 en 3 jaar) zijn.
    4)We hebben nog een dag gepland in Naples. Heeft iemand nog suggesties om iets in die omgeving te doen??
    5)We willen ook een alligatorfarm bezoeken in Florida City? Dit doen we op weg van Naples naar Marathon/Big Pine Key of Key West of kunnen we dit beter doen vanaf b.v. Marathon. Of zijn er betere alligatorfarms in de buurt van Naples of Keys?
    6)Als we van Naples naar de Keys rijden, rijden we langs diverse bezienswaardigheden van de Everglades (Ochopee, Burns Area, Monument Lake, Big Cypress, 94 area, Shark Valley en Chekika. Zijn er punten waar we moeten stoppen?
    7)We willen ook nog een airboat tocht maken. Waar kunnen we dat het beste doen? Bij de Gulf Coast Area of moeten we dat een keer doen vanuit de Keys?

    We wilden zo min mogelijk slaapplekken hebben i.v.m. de kinderen, vandaar alleen Orlando, Naples,de Keys en Miami en niet nog b.v. FLorida City.

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

  10. Top | #30

    Standaard

    Wel, we zijn vorige week in Naples en Frt Meyers gepasseerd voor in totaal 5 dagen (3 dagen Naples; 2 dagen Meyers).

    Naples is de rijkeluisjesstad bij uitstek. Hier zitten alle rijke mannen; en ze laten het graag merken. Ik vond er niet veel aan. Veel uiterlijk vertoon, daar kwam het op neer. We zijn terug gereden naar de Everglades om daar de Shark Valley te doen. Dit is alligators bekijken per fiets. Heel leuk; goed georganiseerd, en je ziet er heel veel. We hebben ook een Airboat gedaan; en dat is zeker leuk; maar je ziet gewoon geen alligatoren. We hebben er 1 gezien. En dat was volgens mij ne commerciële.

    Waarom? Omdat die Airboats teveel lawaai maken; en die beesten hebben volgens mij ook zoiets van, laat maar... Met de fiets hebben we er op 3 meter benaderd, en prachtige foto's geschoten. Ik denk dat we er wel een 100 gezien hebben in totaal, van klein tot groot. En diverse vogels; vissen... Link naar Shark Valley: http://www.nps.gov/archive/ever/visit/tramroad.htm
    Het huren van de fietsen kost $ 6,5 per uur. Je kan een mandje vragen voor je tas. Pak zeker genoeg water mee, want je zweet er goed van. We hebben stevig doorgetrapt; en regelmatig gestopt, ook bij het panoramisch zicht vanuit de toren, en op 2 uurtjes hebben we de tocht gedaan (2 volwassenen). Er zijn in totaal 68 fietsen, dus als ze allemaal verhuurd zijn; kan het zijn dat je een half uurtje moet wachten. Shark Valley ligt op de 41 (Tamiami Trail) ongeveer 1,5 uur van Naples).
    Naast Shark Valley ligt een zogenaamd Indianen dorp; maar dat is puur commerce. Indianen leven zo al lang niet meer, die hebben ook allemaal stroom; kabeltv en stromend water.

    In Naples zijn we ook gaan zeilen op een catamaran, en we hebben daar de SunSet tour gedaan. Eerst rustig door het kanaal richting de zee; waar er met een beetje geluk wilde dolfijnen meezwemmen, en je enkele van de overdreven geprijsde huizen van de mensen daar langs achter kan bekijken. De bemanning is heel vriendelijk. Link: http://www.sweetliberty.com/ Kostte ongeveer $50 voor ons 2-tjes.
    In Naples zijn er een paar plaatsen waar je lekker kan eten. Voor de rest zijn er de standaard winkeltjes.
    We zijn op zoek geweest naar het Historic center, maar hebben het niet gevonden. Ik denk dat we nog te veel naar Europese Historische dingen zochten. Och ja; het bestaat hier nog niet zo lang
    In Frt Meyers zijn we per ongeluk rechtstreeks op het Edison / Ford huis gereden (geen paniek; we mistten net), en hebben daar de volledige toer genomen.
    Het noemt trouwens "Edison and Ford Winter Estate"
    Mooi; knap; goed geregeld.
    Daarna terug gereden naar Frt Meyers Beach. Daar ons hotel opgezocht; en dan naar Sanibel Island gereden. Je betaald hiervoor $6 tol (enkel richting het eiland; terug rijden is gratis). Als je over de brug bent; kom je aan een rotonde; en daar ga je best links.
    De mooiste stranden zijn Turner Beach en Bowman's Beach. Je vindt deze bijna aan Captiva Island. Dus heel Sanibel afrijden. Maar wel heel goed georganiseerd. Goede parking; en een prachtige wandeling richting het strand.
    Verder hebben we in Frt Meyers Beach heerlijk gegeten in het stadje zelf. Er zijn daar een paar grappige restaurantjes; en oa het ding; waar je boven op een terras zit (er hangt zelfs een legende vast aan het gebouw); was leuk. Verder hebben we niet veel gezien in Frt. Meyers. De tijd was op. Een vriend vertelde me dat je op het strand van Meyers Beach je schildpadden kon vinden en hun broedplaatsen; maar daar zijn we jammer genoeg niet geraakt.

    dat is ongeveer onze ervaring nu met die 2 plaatsen.

    Ik zie dat je ook vragen stelt ivm de Everglades. We hebben de airboot tour gedaan bij de Buffalo Tigers. Dit was ons aangeraden door mensen van Miami zelf. Link: http://www.buffalotigersairboattours.com/ De gids heeft veel uitleg gegeven, en we zijn ook naar een eilandje geweest waar er enkele wasbeertjes zaten; die je zelfs eten mag geven. Heel leuk en leerrijk. We zijn daar naartoe gereden vanuit Miami, en hebben er ongeveer 40 minuten over gedaan, denk ik.

    We zijn ook een dag naar Key West geweest; waar we heerlijk gegeten hebben in een Europees denkend vis-restaurantje, genaamd "Seven Fish", http://www.7fish.com/; Heerlijk eten; goede bediening; en goede prijzen. En ver weg van de toeristische rotzooi. De dag erna zijn we in het Dolphin Research Center gaan zwemmen met de dolfijnen. Was heel leuk; leek alleen heel kort. http://www.dolphins.org Daarna zijn we ineen stuk doorgereden over de 75 richting Naples. Het was te laat om de 41 te nemen en de Shark Valley toer te doen.

    En ons laatste goede advies van vandaag. Koop een "Capitool Reisgidsen over Florida". Hier vind je heeeeeeeeeel veel info in, over ALLE onderwerpen. Super gids
    Neem goede oorstopjes mee. Helpen in het vliegtuig tegen het continue gebrom van de motoren; je slaapt er beter mee en het helpt tegen het onmenselijke lawaai van de airboats.
    Die dingen hebben geen uitlaatdemper (denk ik); en dan nog een grote propeller die je vooruit stuurt... Veel lawaai dus, en niet alleen voor kleine kinders...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylly Bekijk Berichten
    Als je een tochtje maakt met zon airboat, krijg je oorbescherming. Gelukkig wel, want het is wel een herrie zeg.
    De gehoorbescherming die je vaak krijgt, zijn propjes watten. Dat biedt minder bescherming dan degelijke kneedbare tjoepkes die je voor weinig geld in elke drogisterij kan kopen. En die kan je vaker gebruiken; ook als bijvoorbeeld je man snurkt.

    P.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 21-04-16 om 11:48. Reden: 1+1



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •