Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 24 van de 24

Onderwerp: Bok Tower & Gardens

  1. Top | #21
    Stamgast fransje's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Berichten
    212

    Standaard Re: Bok Tower & Gardens

    ahh, beiaardier dan, weer wat geleerd haha. En dat geheim was inderdaad geen echt geheim, vandaar mijn smiley. Hij vertelde het omdat hij, vrijwel gelijk na zijn live concert, fris en fruitig beneden stond zonder buiten adem te zijn. Op dat moment waren wij in gesprek met een stokoude ge-emigreerde Nederlander die er in de buurt woonde en letterlijk in tranen was omdat hij ons nederlands hoorde praten. Sinds zijn ouders overleden waren had hij dat niet meer gehoord. Hij vertelde dit "geheim". Maar de beiaardier zelf vertelde dat de lift eruit zag als uit een enge film.

  2. Top | #22
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Bok Tower & Gardens

    Vandaag zelf maar eens een kijkje gaan nemen. Vandaag de dag staat de Bok Tower And Gardens, samen met Legoland, al vanaf Interstate 4 aangegeven - men vindt het kennelijk een voldoende belangrijk landmark om op zo'n afstand al aan te geven. Wij komen van de andere kant, en namen na Avon Park 'Scenic Highway' SR 17 erheen. Getting there is half the fun - ook vanuit Orlando een aanrader.

    De toren is een erg mooi stukje architectuur, een kruising tussen neo-gotiek en jaren-30 art deco. De openingen in de toren die het klokkenspel hoorbaar moeten maken, zijn versierd met schitterend mozaiek met afbeeldingen uit het bijbels paradijs, o.a. Adam en Eva. Het carillon behoort tot de beste ter wereld.



    Nou zijn wij in Nederland en België opgegroeid met carillons, maar voor Amerikaanse bezoekers klinkt het klokkenspel uit de toren wel heel bijzonder. Om 13:00 en 15:00 houdt de Vlaamse beiaardier Geert D'Hollander een concert dat dagelijks wisselt. Op de zondag dat wij er waren was het deels klassiek (o.a. Bach) en "improvisations on seasonal themes", m.a.w. kerstmuziek. De beiaardier hoort tot de beste ter wereld; hij heeft o.a. de klokkentorens van Antwerpen en Leuven bespeeld. Tijden het concert zaten grote aantallen bezoekers op de vele bankjes rond te toren om te luisteren.

    Wie de toren van binnen wil bezichtigen, moet echter groot-donateur worden en wachten op een uitnodiging.

    Ik vond de tuinen erg fraai. Er is een stuk dat de wilde natuur van de Floridamoerassen moet verbeelden, dat vond ik duidelijk het minste, maar in het park kun je je vergapen aan de meest exotische planten, inclusief een aantal soorten vleesetende planten, waterplanten en vele soorten palmen. Verder zie je overal schildpadden. Op een mooie dag (en dat was het vandaag) kun je het prima een paar uur uithouden in deze tuinen.



    Wie bij de ingang te kennen geeft dat ze ook het huis van de familie Bok willen bezoeken, krijgt daarvoor een apart ticket. Het kerstseizoen was al volop losgebarsten, zo twee dagen na Thanksgiving, dus was het hele huis in kerstsfeer, volgens de gids 'dressed up for Chrismas eve of 1944', een verhaal dat niet echt blijkt te kloppen omdat de heer Bok gewoonlijk pas na de jaarwisseling naar zijn buiten in Florida kwam. Het menu somt allerlei lekkernijen op die met de rantsoenering die ook in Amerika van kracht was, wel voor veel geld op de zwarte markt moeten zijn ingekocht, en overal staan (plastic) hapjes. 'It's make believe time', verklaarde een gids de weelde toen ik er naar vroeg. De kerstbomen zijn rijk versierd en volgehangen met elektrische lichtjes - nog een klein anachronisme dat we de decorateurs maar moeten vergeven. Onder de boom speelgoed voor de kinderen.

    De villa, uit de jaren dertig, moet bijzonder luxe geweest zijn voor de tijd, met drie badkamers bij de vele slaapkamers, iets wat je eerder zou zoeken bij de McMansions van de gated communities van tegenwoordig. De loggia - een familiekamer met aan twee zijden grote openslaande deuren die je op mooie winterdagen open kunt zetten - zou vandaag de dag op de plattegrond van het bouwbedrijf gestaan hebben als 'Florida Room'.



    Voor wie meer Florida zoekt dan Disneyparken en stranden - dit is een Aanrader met een grote A.

  3. Top | #23
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Bok Tower & Gardens

    Helemaal mee eens! Ook wij zijn hier geweest, zelfs 2 maal en vonden het een prachtige plek. We hebben hier mooie herinneringen aan. Wij hebben de beiaardier ook live meegemaakt (muziek was toen niet helemaal zuiver). Als ik me goed herinner kregen we bij de ingang korting met ons ANWB pasje.
    Laatst gewijzigd door elstars; 28-11-16 om 22:09.

  4. Top | #24
    Florida Groupie Sunshine State's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    586

    Standaard Re: Bok Tower & Gardens

    Yep Bok Tower is prachtig!!
    Voor een idee kijk je eens op blog...

    Hier : http://www.oldersom.nl/blog/dag-22-bok-tower-gardens/

    en hier : http://www.oldersom.nl/blog/dag-14-bok-tower-gardens/

    Bok Tower is prachtig aangelegd!!
    Florida Vacation Oktober 2022 http://www.oldersom.nl




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •