Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 31 van de 31

Onderwerp: [Reisverslag] A3: De diep sous, Floorida & femmelie vizit, juli 2012

  1. Top | #31
    Florida Groupie A3's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Heesch
    Berichten
    544

    Standaard Re: Reisverslag A3: DE DIEP SOUS, FLOORIDA & FEMMELIE VIZIT, juli 2012

    EPILOOG 2012 Geen beziens- maar belevenswaardigheden

    Onze ‘formule’ werkt nog steeds; eerst rondreizen in een deel van de VS dat we nog niet kennen, en aansluitend een week relaxen ‘thuis’ in Florida. Op deze manier hebben we in de loop der jaren de hoogtepunten van inmiddels zo’n 26 staten weten te combineren met onze eerste ‘liefde’, Florida. Dit jaar hebben we op onze reis liefst vijf staten aan het totaal toe mogen voegen: Tennsessee, Mississippi, Arkansas, Louisiana en Alabama. Waren deze staten de moeite waard: volmondig ja. Was het het mooiste wat we ooit gezien hebben: nee. Als je voor wonderen der natuur of natuurschoon naar de VS gaat, zouden deze vijf staten niet bepaald ons eerste voorkeur zijn. En ook niet de tweede trouwens. Het landschap is namelijk vrij eentonig, en het echte natuurschoon dat we op deze reis gezien hebben kenden we al (Smokey Mountains in North Carolina en vanzelfsprekend Florida). Het is ook in deze twee gebieden dat we toch weer aardig wat wildlife gezien hebben deze trip; een close encounter met een zwarte beer, omver gezwommen door otters en natuurlijk de vele alligators en schildpadden. Over het ongelukkige voorval met de puss caterpillar ga ik het hier niet meer hebben…..



    Toch bieden de vijf genoemde staten genoeg om een vakantie aan te wijden; de unieke zaken zijn in deze staten niet zo zeer bezienswaardigheden, als wel belevenswaardigheden. Bovenal natuurlijk de muziek (country, soul, blues, jazz én rock) , maar ook de algehele sfeer van het gebied is absoluut de moeite waard. En als je mijn persoonlijke mening vraagt over bijvoorbeeld Memphis: ga er snel heen, want over een paar jaar is volgens mij alles compleet verloederd. Nu is dat nog maar voor de helft zo…… Een andere tip: ga niet in juli. De temperaturen lopen op tot waarden die echt het onaangename benaderen. In ons geval, er was immers sprake van een echte hittegolf, ging het die waarden zelfs te boven. Soms waren we gewoon echt blij dat we weer de auto in konden of een airconditioned gebouw. In Florida is het natuurlijk ook altijd warm, maar daar hebben we meestal het ‘luier’ deel van onze trip. En da’s toch wat anders dan rondreizen waarbij je (bijna) elke nacht weer op een andere plaats slaapt. Mocht je in elk geval die kant op gaan dan zou ik zeker bezoeken:
    · raften op de Nantahala river in North Carolina
    · tuben in Deep Creek
    · world’s largest treehouse in Crossville, Tennessee
    · Graceland, Sun Studio & National Museum Civil Rights (allen in Memphis)
    · The King Biscuit radio Show in Helena, Arkansas
    · Ground zero blues club in Clarksdale, Mississippi
    · Laura Plantation in Vacherie, Louisiana
    · Lamberts Café in Foley, Alabama

    MVG

    A3
    Laatst gewijzigd door A3; 03-09-12 om 21:41.
    Lees: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-baco%92s-2013

    States Visited: All! Muv Alaska & Hawai............



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •