Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19

Onderwerp: Luchtziekte

  1. Top | #11
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: vliegziekte

    probeer ieder uur iets te eten wil ook soms helpen

  2. Top | #12
    Stamgast fransje's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Berichten
    212

    Standaard Re: vliegziekte

    Ik heb jaren geleden eens achter een knul van ongeveer 15 jaar in het vliegtuig gezeten, die had er ook mega veel last van. De hele reis verschrikkelijk overgeven en heel erge oorpijn. Zijn moeder vertelde toen, omdat ze commentaar kreeg van mensen voor haar, dat hijzelf toch zo graag elk jaar naar Florida wilde dat hij het er voor over had om onderweg zo beroerd te zijn. En inderdaad, wat Frankz zelf ook al zegt: het was telkens gelijk over: zodra het vliegtuig stil stond al.

  3. Top | #13
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: vliegziekte

    een bezoekje aan de huisarts doet wonderen... er zijn hele goede medicijnen voor hoor...
    Maar....
    Wél al 3 á 4 uur voor de start innemen, korter van te voren of zelfs tijdens de vlucht helpt het niet meer...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  4. Top | #14
    Stamgast charly's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    limburg
    Berichten
    218

    Standaard Re: vliegziekte

    hoi Franz, zelf heb ik (als sinds ik jong ben) last van reisziekte (inmiddels ben ik midden 40). In mijn jeugd was het elke vliegreis raak en was ik ook vaak de hele vlucht ziek. Gelukkig ben ik er in de loop der jaren redelijk overheen gegroeid. Maar nog heb ik keren dat het mis gaat. Ik hoef geen 15 keer over te geven, maar wel tot mijn maag helemaal leeg is (en soms verder). Ook bij mij is het over zodra ik op de grond sta. Wat bij mij in het verleden heeft gewerkt zijn Cinnarizine tabletten, gekregen via de huisarts. Ook gebruik ik altijd de polsbandjes tegen luchtziekte. Zoals gezegd, soms helpt het en soms helaas niet. Maar ook voor mij geldt dat ik het er voor over heb voor een vakantie. In ieder geval veel sterkte voor je dochter, het is heel vervelend!
    Onze blogs: 2010:www.familygoesflorida2010.blogspot.com/ 2012:http://familygoesflorida2.blogspot.com/ 2013:http://familygoesflorida2013.wordpress.com/ 2014:http://familygoesflorida2014.wordpress.com/ 2016: https://familygoesflorida2016.wordpress.com
    1987 California, 2011 Noord-Oost USA en Canada, 2015 Midwest,1993/2010/2012/2013/2014/2016 Florida

  5. Top | #15
    Stamgast cant51's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    214

    Standaard Re: Luchtziekte

    Misschien kan er iemand als ze naar de USA gaan Bonine voor je meenemen, google is op deze naam, zelf gebruikt voor lucht/zeeziekte en ik moet zeggen, voor mij werkte het super terwijl ieder ander middel in Nederland ook niets uithaalde, tabletten zijn gewoon te koop bij CVS/Walgreens zijn niet erg duur, je wordt er ook niet slaperig van wat ik zelf een groot voordeel vond.

  6. Top | #16
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Luchtziekte

    De werkzame stof van Bonine is Meclozine en in Nederland ook verkrijgbaar. Voor sommige vrouwen misschien bekend: het zit ook in Emasafene (middel dat vaak voorgeschreven wordt bij zwangerschapsmisselijkheid). Het is een antihistaminicum dat wel zwak sederend werkt maar ook een sterke anti-braak werking heeft. In bv primatour zit een ander histaminicum (cinnarazine).

  7. Top | #17
    Stamgast cant51's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    214

    Standaard Re: Luchtziekte

    Mushu, had eerlijk gezegd geen idee wat de werkzame stof is in Bonine (niet zo'n bijsluiter lezer :-) ), maar het werkt voor mij prima, terwijl Primatour voor mij niets anders doet dan suf worden, ben het ooit op advies van een piloot gaan gebruiken.

  8. Top | #18
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Luchtziekte

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cant51 Bekijk Berichten
    Mushu, had eerlijk gezegd geen idee wat de werkzame stof is in Bonine (niet zo'n bijsluiter lezer :-) ), maar het werkt voor mij prima, terwijl Primatour voor mij niets anders doet dan suf worden, ben het ooit op advies van een piloot gaan gebruiken.
    Primatour bevat ook een andere werkzame stof (wel een antihistaminicum) dus kan zeker verschil in werking geven. Ik geloof dat de ene stof ook bekend staat om langere werkzaamheid dan de andere. En het menselijk lichaam is bijzonder en verschillend dus ieder persoon kan weer anders op iets reageren. Ik dacht dat het wel handig was om te weten dat je het in Nederland ook kan krijgen maar ik denk dat het hier wel op recept moet. Ik had als kind altijd erg last van wagenziekte (nooit gevlogen als kind dus weet niet of ik daar ook last van had) maar daar ben ik gelukkig over heen gegroeid. Was een ramp zowel voor mij als de anderen in de auto die in de kotslucht moesten zitten . Ben nog wel gevoelig voor bepaalde attracties (theekopjes bv), narcose of soms opeens in de auto of op een (kleine) boot. Eten helpt dan echt niet, krijg ik er niet in en komt er gelijk weer uit. Maar ik vind het wel bijzonder dat de misselijkheid bij sommige gelijk stopt als het vliegtuig aan de grond staat of als ze uitgestapt zijn. Ik kan soms uren of dagen nog na-misselijk zijn, heel irritant. Misschien dat luchtziekte toch weer op een andere manier veroorzaakt wordt of (en dat is waarschijnlijker) is mijn evenwichtsorgaan gewoon een beetje raar . Ik hoop in ieder geval dat de mensen die last van luchtziekte hebben een goeie tip hier tussen vinden want anders lijkt zo'n vliegreis nog veel langer te duren!

  9. Top | #19
    Vaste Bezoeker frankz's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    104

    Standaard Re: Luchtziekte

    bedankt allemaal voor de tips, gaan hier zeker mee aan de slag en dan waarschijnlijk in eerste instantie de huisarts.
    wel een idee om op de terugweg ook eens wat Bonine mee te nemen.
    nogmaals dank.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •