Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Bekijk Poll Resultaten: Op stap met een baby

Stemmers
73. Je mag niet op deze poll stemmen
  • niet doen veel te jong

    8 10,96%
  • Zelf weten maar ik zou het niet doen

    23 31,51%
  • hartstikke leuk

    42 57,53%
Pagina 2 van de 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 78

Onderwerp: Op stap met een baby

  1. Top | #11
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6

    Standaard

    Hoe jonger hoe makkelijker om mee te nemen Probeer stoelen te reserveren in het vliegtuig zodat je bij een craddle zit. Dit kan echt, zeker als je met een baby reist! Ik gaf borstvoeding de eerste keer dus dat was makkelijk, daarna wel even uitgezocht hoe het zat met poedermelk. Wij namen de kinderwagen compleet mee, dus ook de bak erop, en de eigen maxi cosi voor in de auto. De kinderwagenbak was meteen zijn bed. De draagzak/-doek vond ik ook heel fijn. Als de baby dan huilt kan je het ronddragen en zo rustiger krijgen. Verder wat speeltjes meenemen maar niet te veel, rondkijken is interessant genoeg. Genoeg luiers voor in het vliegtuig en de eerste paar dagen. Wij namen voor hem een aparte tas mee het vliegtuig in met reservekleertjes, luiers, fruit en wat speeltjes. Alvast veel plezier! Het is echt erg leuk. Ik kon de opmerking "waarom is Zeeland niet goed genoeg, wat heeft hij daar nou aan " op een gegeven moment niet meer horen, ik weet niet of jullie dat ook vaak horen? :roll: Alvast héél veel plezier. En natuurlijk lekker kleertjes kopen 8)

  2. Top | #12
    Vaste Bezoeker Lauya's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Berichten
    51

    Standaard Re: Op stap met een baby van 6 maanden.

    Hallo!

    Vorig jaar zijn wij heerlijk met zijn tweetjes Florida gaan ontdekken, en we zijn helemaal verkocht.
    Reden genoeg om dit jaar weer te gaan, ware het niet dat er over ongeveer 3 weken een gezinsuitbreiding plaats zal gaan vinden :-)
    Eventjes geen verre vakanties dit jaar, maar we hebben nu een plannetje gemaakt om volgend jaar rond dze tijd weer naar Florida te gaan.
    Mijn vraag; zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n kleintje op reis in Florida? Verbeleven jullie in een hotel? Of hebben jullie een accomodatie gehuurd?
    De vorige keer hebben we via priceline onze hotels geboekt, en hebben we 3 weken rondgereisd. We vonden de Gulfcoast overigens heerlijk, dus waarschijnlijk zullen we kiezen voor een weekje daar en een weekje in de buurt van Fort Lauderdale. Iemand leuke tips of ervaringen? Thanks!

  3. Top | #13
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Op stap met een baby van 6 maanden.

    Allereerst gefeliciteerd met de aanstaande gezinsuitbreiding.

    Wij hebben in de laatste 2 jaar 3 keer met onze nu 3 jarige zoon rond gereisd. De eerste week deden rondtrekken maar daarna een villa met zwembad in de buurt van Orlando of Bradenton. Op 1 plaats blijven geeft wat meer rust al maakt het voor onze zoon weinig uit. Afgelopen oktober hebben we het gezin uitgebreidt met een dochter. Zij gaat komende september voor het eerst naar Florida. We hebben nu heel bewust gekozen om de gehele vakantie op 1 plaats te blijven. Eerst maar eens kijken hoe ze op alles reageert.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  4. Top | #14
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Locatie
    Mol, België
    Berichten
    38

    Standaard Re: Op stap met een baby van 6 maanden.

    Hallo Lauya

    Eerst en vooral: proficiat!

    Ik ben nog nooit in Florida geweest (daar komt snel verandering in), maar heb wel al in het zuiden van de VS rondgereisd met een baby van 8 maanden. Dat ging supermakkelijk!

    Onze zoon paste nog in de MaxiCosi autostoel. Die namen we mee van thuis en gebruikten we in de huurauto. We hadden een vliegtuigstoel voor hem gereserveerd voor de zekerheid, maar met 6 maanden passen de baby's nog in een bassinet op het vliegtuig, dus dat is niet echt nodig. We hadden ook een plooibuggy mee.

    We logeerden in hotels. Ofwel sliep G in een babybed (meestal) ofwel tussen ons in. Hij was na 1 à 2 nachten aangepast aan het nieuwe uur. Wat soms vervelend was, was dat de housekeeping middagdutjes kwam verstoren, maar dat was snel opgelost met een deurhanger aan de knop van de deur.

    Poedermelk hadden we van thuis mee, samen met een miniwaterkoker om een thermosflesje te vullen met warm water. Zo hadden we altijd zelf warm water bij en moesten we nooit zoeken naar een magnetron. Papjes kochten we gewoon ginder (van Gerber). Ons zoontje bleek erg te lijken op het babietje dat op deze potjes stond. Regelmatig hoorden we: "Look there! The Gerber baby!" Echt grappig...

    Verder waren alle voorzieningen super in orde. Luiertafels op de meeste plekken, zowel bij de vrouwen als bij de mannenwc's. Dat is in België net iets anders.

    De Amerikanen zijn gek van baby's. Ze spreken je snel aan en da's echt leuk.

    Veel plezier!

    Katrien

  5. Top | #15
    Vaste Bezoeker frankz's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    104

    Standaard Re: Op stap met een baby van 6 maanden.

    Hallo Lauya.
    van harte met de gezinsuitbreiding.
    Toen onze jongste drie maande was ging zij voor het eerst naar Florida. Sindsdien is er nu al weer 5 keer geweest en ze is nu 6.Wij kiezer er altijd voor om een villa te huren. Je kan natuurlijk gaan rondreizen, maar een vaste thuisbasis is toch ook wel erg lekker. Als de kleine een keer niet lekker heeft geslapen of wat dan ook dan vinden wij het heerlijk dat je thuis kan blijven maar niet in een kleine kamer zit. Je kan zelf ook lekker uitrusten bij het zwembad als de kleine een middag slaapje doet.
    succes en geniet er van.

  6. Top | #16
    Florida Groupie aggie's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    limburg
    Berichten
    298

    Standaard Re: Op stap met een baby van 6 maanden.

    Wij zijn met een baby van net 5 weken voor een jaar naar Houston gegaan, geen enkel probleem. Je word inderdaad overal aangesproken en ook geholpen, nergens problemen om flesjes of hapjes op te warmen. Je kunt je baby ook overal op de dames toiletten verschonen, van die fijne opklaptafeltjes, die ook goed schoon gemaakt worden.
    Ik zou zeggen, doen!

  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker lvfl's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Berichten
    78

    Standaard Re: Op stap met een baby van 6 maanden.

    Leuk idee om de vakantie op te splitsen tussen 2 plaatsen! Niet echt een rondreis, maar toch eens afwisseling.
    Wij hebben onze zonen pas op 14 maanden voor het eerst meegenomen, maar had ook gerust vroeger gekund.
    Met de oudste zijn we zo'n 10 dagen naar Fort Myers geweest, in de Outrigger. De Gulfcoast is inderdaad heerlijk! Superrelaxed... Strand, shoppen, wandelen, Sanibel en Captiva ...
    Eerste keer dat ook de jongste erbij was enkel Orlando gedaan. Pretparktijd! Ook relaxed, maar op iets actievere manier Toen geen hotel, maar een villa. Dan kan je heel gemakkelijk het kleintje laten slapen en zelf wat genieten van het zonnetje en zwembad.
    We zijn dus eigenlijk steeds op één plaats gebleven. Vooral omdat het zo gemakkelijk is.
    Wat jullie ook kiezen, plezier verzekerd als je naar Florida gaat
    Have fun!

  8. Top | #18
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Locatie
    's-Gravenzande, Netherlands
    Berichten
    14

    Standaard Re: Op stap met een baby van 6 maanden.

    Goedenavond...prettig om wat berichten te lezen van reizen met kinderen. Wij gaan in september met ons zoontje van 10 maanden. Inmiddels 1 week geboekt in een condo www.pointeestero.nl aan Frt Myers beach op aanraden van een forumlid. 2e week nog een onderkomen aan het zoeken het liefst een condo aan het strand bijvoorbeeld ergens op de keys. Maar inzake het vliegen,wij vliegen met BA, in de eerdere berichten zie ik dat een kinderstoel is aangeraden om mee te nemen. Is dit nog steeds zo? Ondanks dat we geen extra stoel hebben geboekt. Overigens wel 2 stoelen naast elkaar met flink wat beenruimte. De meeste berichten zijn volgens mij uit 2006, is er in 2013 een andere zienswijze op gekomen?

  9. Top | #19
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Op stap met een baby van 6 maanden.

    Het is best lang met een kleintje op schoot maar als jullie elkaar afwisselen moet het zeker goed gaan
    Laatst gewijzigd door angelique100; 17-07-13 om 20:51.
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  10. Top | #20
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2014
    Berichten
    42

    Standaard Re: Op stap met een baby van 6 maanden.

    Hoewel wij geen kinderen hebben, heb ik hier na terug te zijn van onze reis naar Florida wel een mening over. Wij zaten op de heenvlucht naar Orlando naast een jong gezien. Papa, mama, dochter van een jaar of 6 en nog een dochter van ik denk net 1 of 1,5 jaar oud. Die laatste heeft serieus onze rust tijdens de gehele vlucht verstoord. Het heeft van de 9 uur durende vlucht zeker 6 uur gehuild (misschien voelde het zo, maar het huilde om de haverklap). Het kindje had duidelijk last van de geluiden en druk in het vliegtuig. Ook wou het zich graag voortbewegen, wat jonge kinderen nou eenmaal graag doen, maar die kon door hier en daar turbulentie niet en moest dus op schoot blijven. Ook dan weer huilen. Ik werd er serieus helemaal gek van! Het krijste echt alles bij elkaar. Uiteraard kan het kindje hier niks aan doen, maar ik snap als ouders niet waar je aan begint! En ze vertelden doodleuk dat ze in maart ook al naar Florida waren geweest. Mijn advies is lekker de eerste paar jaar niet langer dan 3/4 uur in een vliegtuig met een kindje. Dan kan het wennen en tegen die tijd dat het wat ouder is kan je ook uitleggen wat vliegen betekend en waar het op kan rekenen. Zo'n peuter heeft geen idee wat hem of haar overkomt en kan alleen maar huilen om aan te geven dat hij of zij het helemaal niet leuk vindt.....



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •