Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Bekijk Poll Resultaten: Op stap met een baby

Stemmers
73. Je mag niet op deze poll stemmen
  • niet doen veel te jong

    8 10,96%
  • Zelf weten maar ik zou het niet doen

    23 31,51%
  • hartstikke leuk

    42 57,53%
Pagina 5 van de 8 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 78

Onderwerp: Op stap met een baby

  1. Top | #41
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Op stap met een baby van 6 maanden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laredo Bekijk Berichten
    Neem je de autostoel mee om neer te zetten op een geboekte stoel voor je zoontje van bijna 1? Of zet je de autostoel ergens los neer? Wij willen ook met onze zoon van dan anderhalf gaan vliegen maar twijfelen over een eigen stoel of op schoot. Eigen stoel is zoveel duurder....
    Tja, het leven is hard.

    Het zelf gekochte stoeltje dient altijd op een geboekte stoel te staan, anders heb je gewoon geen stoel.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  2. Top | #42
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Limburg, België
    Berichten
    101

    Standaard Re: Op stap met een baby van 6 maanden.

    Wij hebben een eigen stoel geboekt. Willen het risico toch niet nemen dat alles volzet is... En een autostoel lijkt me handig in het vliegtuig. Ok, niet praktisch om mee rond te lopen op de luchthaven maar autostoel in de buggy en zo lukt het ook wel :-)
    Daarom hebben we ook een rechtstreekse vlucht gekozen.

  3. Top | #43
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Op stap met een baby van 6 maanden.

    Als je een trolley hebt als handbagage, kan je een spanband meenemen.
    En de stoel aan de trolley binden, dan heb je er totaal geen last meer van.

  4. Top | #44
    Vaste Bezoeker oma van tijn's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    nijmegen
    Berichten
    96

    Standaard Re: Op stap met een baby van 6 maanden.

    jammer deze reacties... waarom zouden ouders (grootouders) met kleine kinderen niet zover mogen vliegen. Wij vliegen regelmatig met onze kleinkinderen soms zijn ze even verdrietig en huilen ze maar het zijn kleine kinderen. Wellicht is het misschien te overwegen dat ouders met kinderen voor in het vliegtuig mogen zitten als laatste erin en als eerste eruit. Maar als forum leden dan toch mopperen, ik kan mij enorm ergeren en dat is 100 keer meer aan mensen die in hun stoel gaan zitten meteen de stoel achteruit zetten en blijven zitten de hele vlucht.. kortom het is altijd een beetje geven en nemen en je gaat tenslotte op vakantie.....

  5. Top | #45
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Locatie
    Zweden
    Berichten
    66

    Standaard Re: Op stap met een baby van 6 maanden.

    Wij gaan in mei volgend jaar naar Orlando. Dan nemen we onze zoon ook mee die dan 1,5 jaar is. Hij heeft al verschillende keren gevlogen (de eerste keer was hij 4 maanden) tussen Stockholm en Brussel en daar is het nog nooit tot een geween, geschreeuw of wat-dan-ook gekomen. Ok, het is maar 2 uurtjes vliegen, maar met de nodige voeding en kijken uit het raampje kom je al een heel eind.
    Volgend jaar vliegen we van Stockholm naar Orlando met eens tussenstop in Reykjavik (met Icelandair) en daar hebben we Economy Extra geboekt. In totaal zijn we met 5 volwassenen, een 11 jarige en onze 1,5 jaar oude zoon. We hebben geen extra seat geboekt voor hem, maar we hebben 6 schoten waar hij op kan zitten. Dat is genoeg afwisseling voor hem. Ook gaan we de nodige boekjes en eten voorzien. Ook heb ik hier op het forum de tip gezien van een plakboekje, dus die gaan zeker mee in de handbagage.
    Vroeger, voor dat ik papa was, toen ik Florida ging met vrienden vond ik het ook nooit leuk dat er kinderen kort bij ons in het vliegtuig terecht kwamen. Helaas hebben veel mensen een vooroordeel over kinderen in het vliegtuig, maar geloof me, als ouders doe je er ALLES aan om de medepasagiers niet te storen want het is meestal erger voor de ouders dat je spruit zit te wenen als voor de medepasagiers, omdat je weet hoe dat die denken!
    Denk maar zo, het is maar alleen tijdens de vlucht dat je er 'last' van kan hebben. Van zodra je landt in Florida ben je ervan af en kan je van je vakantie genieten! Laat die paar uurtjes je vakantie niet vergallen.
    Als je écht niet tegen huilende babys of kinderen kan, dan moet je ook niet naar de pretparken gaan, want daar zijn er ook veel die in de wachtrijen aan het wenen zijn, of willen eten of wat dan ook...

  6. Top | #46
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2014
    Berichten
    42

    Standaard Re: Op stap met een baby van 6 maanden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door julieke Bekijk Berichten
    Euhm... Jammer deze reactie. Ik begrijp dat het allesbehalve leuk is om een kind in de buurt te hebben dat zo een lange vlucht huilt.

    Wij hebben dezelfde leeftijden hier. Zoon van 6 en ander zoontje van nu bijna 1 jaar.
    Wij gaan in april ook vliegen met de jongste voor de eerste keer. Ik hoop dat het goed gaat maar dat weet je nu eenmaal niet op voorhand.
    De autostoel gaat mee in het vliegtuig en we hopen dat het zo ook wat rustiger zal zijn voor hem. Ons oudste zoontje was op die leeftijd een zaligheid tijdens lange vluchten. Veel slapen, Ipadje enz... Dus ieder kind is anders. Ik vind niet dat je daarom moet thuis blijven...
    Wat ik mijn bericht probeer te zeggen is; Wat doe je je kind aan? Als volwassene is dik 9 uur in een vliegtuig al geen pretje laat staan voor een baby die geen idee heeft wat hem overkomt. En ja dan gaat het huilen, want alleen op die manier kan ie aangeven dat dit helemaal niet leuk is. En ja; dan hebben mensen in de omgeving er echt wel last van! En ik vindt dat als je besluit om je kind mee te nemen je heel zeker van moet zijn dat hij/zij geen overlast aan andere zal gaan bezorgen. Ook deze mensen hebben vakantie en dat begint voor mijn gevoel toch echt al in het vliegtuig. Ik snap serieus niet waarom je een kind op die leeftijd mee naar Florida neemt. Ten eerste veels te lang in een vliegtuig, ten tweede gaat het kind zich er helemaal niks meer van herinneren.

  7. Top | #47
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    248

    Standaard Re: Op stap met een baby van 6 maanden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dwouters85 Bekijk Berichten
    Ten eerste veels te lang in een vliegtuig, ten tweede gaat het kind zich er helemaal niks meer van herinneren.
    Ben ik het niet mee eens!! Het gaat er toch niet om dat je kind het moet kunnen herinneren?
    Wij (man en ik) werken het hele jaar door hard en gaan graag op vakantie. Wij maken uit waar we naartoe gaan en bepalen wat we gaan doen (zolang ze klein zijn en nog geen stem hebben :-)), het is tenslotte onze welverdiende jaarlijkse vakantie!! En als ze het niet kunnen herinneren: de meer dan 1000 foto's die we maakten kunnen ze later gewoon bekijken.
    Ik vind tig uur stilzitten, vastgesnoerd in een autostoeltje, in een auto zielig voor kinderen, in een vliegtuig zitten niet. Ze kunnen dan tenminste bewegen, filmpjes kijken, kleuren etc.
    En ja, als medepassagiers moet je er rekening mee houden dat er kinderen in een vliegtuig zitten of anders lekker alleen in je auto gaan zitten, dan heb je er zeker geen last van.
    Vakanties in Florida: 1998, 2010 en 2014
    Weblog vakanties met de kids: http://wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
    Vaste gastblogger van de website over (verre) reizen met kinderen: https://www.gezinopreis.nl
    Zomer 2018: camperreis van Las Vegas naar Denver

  8. Top | #48
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    545

    Standaard Re: Op stap met een baby van 6 maanden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dwouters85 Bekijk Berichten
    Wat ik mijn bericht probeer te zeggen is; Wat doe je je kind aan? Als volwassene is dik 9 uur in een vliegtuig al geen pretje laat staan voor een baby die geen idee heeft wat hem overkomt. En ja dan gaat het huilen, want alleen op die manier kan ie aangeven dat dit helemaal niet leuk is. En ja; dan hebben mensen in de omgeving er echt wel last van! En ik vindt dat als je besluit om je kind mee te nemen je heel zeker van moet zijn dat hij/zij geen overlast aan andere zal gaan bezorgen. Ook deze mensen hebben vakantie en dat begint voor mijn gevoel toch echt al in het vliegtuig. Ik snap serieus niet waarom je een kind op die leeftijd mee naar Florida neemt. Ten eerste veels te lang in een vliegtuig, ten tweede gaat het kind zich er helemaal niks meer van herinneren.
    Hoe kom je erbij dat het voor een baby/kind helemaal niet leuk is om te vliegen? Mijn zoontje van 4 kijkt er al erg naar uit, zoals hij dat vanaf zijn tweede al heeft. En een baby heeft helemaal nog geen tijdsbesef. Als je een baby genoeg eten en aandacht geeft (en dat krijgt hij genoeg tijdens de vlucht) zijn ze al snel blij.

    Ik heb ook idee dat de mensen die "tegen" zijn, zelf geen kinderen hebben als ik de argumenten lees.

  9. Top | #49
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2014
    Berichten
    42

    Standaard Re: Op stap met een baby van 6 maanden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lelli Kelly Bekijk Berichten
    Ben ik het niet mee eens!! Het gaat er toch niet om dat je kind het moet kunnen herinneren?
    Wij (man en ik) werken het hele jaar door hard en gaan graag op vakantie. Wij maken uit waar we naartoe gaan en bepalen wat we gaan doen (zolang ze klein zijn en nog geen stem hebben :-)), het is tenslotte onze welverdiende jaarlijkse vakantie!! En als ze het niet kunnen herinneren: de meer dan 1000 foto's die we maakten kunnen ze later gewoon bekijken.
    Ik vind tig uur stilzitten, vastgesnoerd in een autostoeltje, in een auto zielig voor kinderen, in een vliegtuig zitten niet. Ze kunnen dan tenminste bewegen, filmpjes kijken, kleuren etc.
    En ja, als medepassagiers moet je er rekening mee houden dat er kinderen in een vliegtuig zitten of anders lekker alleen in je auto gaan zitten, dan heb je er zeker geen last van.
    Ai! Ik mag toch hopen dat je ook op vakantie gaat om je kinderen een leuke tijd te bezorgen?? Wij hebben inderdaad (nog) geen kinderen en kiezen er juist nu nog voor om verre reizen te maken. Nee ook tig uur in een auto zitten moet je een kind niet aan doen. Mij lijkt een vlucht of rit voor een baby van max 4 uur voldoende. Baby's hebben inderdaad geen tijdsbesef, daarom kunnen 5 minuten voor een baby al als een eeuwigheid voelen. Dus 9 uur in een vliegtuig terwijl het niet naar zijn zin heeft en geen idee heeft wat hem hem/haar overkomt....vul maar in! Daarnaast de jetlag hakt er bij baby's enorm in. Wij kunnen ons zelf voornemen om niet toe te geven aan de jetlag maar een baby kan dit niet en slaapt dus op tijden dat het in NL ook slaapt en is wakker wanneer het in NL ook wakker is. Hetzelfde geld voor de voedingstijden. En bewegen, filmpjes kijken en kleuren bij een baby vindt ik wel erg ver gedacht....En zoals ik al eerder aan gaf; het kindje naast ons wou inderdaad bewegen maar dit ging vanwege de turbulentie niet. En waarom moet ik als medepassagier rekening houden met huilende kinderen en niet andersom??

  10. Top | #50
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Op stap met een baby van 6 maanden.

    Ik denk dat nu na 3x je punt wel duidelijk is...
    laten we ieder in zijn waarde.. goede ouders ,slechte ouders...geen ouders...
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •