Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 76

Onderwerp: Misleid door baliemedewerker van Alamo

  1. Top | #11
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verbeek Bekijk Berichten
    Schrijf er gerust bij "paid everything in advance wirh voucher,no extras"
    Ze zullen morren maar laat horen dat je reisagent dit gevraagd heeft.

    Toen heeft men ons voorgesteld om bovenstaande tekst op ontvangstbewijs te schrijven.
    Of dit nu de suggestie is waar toekomstige huurders zitten te wachten is maar de vraag. Je kunt op het huurcontract eenzijdig schrijven wat je wil, het is niet rechtsgeldig. Verder is er bij de huur van een auto geen sprake van een ontvangstbewijs maar van een huurcontract.

    In de meeste gevallen heb je een voucher, hiermee ga je naar de verhuurder en met hen (en met niemand anders, je reisagent staat hier volledig buiten) sluit je het huurcontract af. De voorwaarden en de kosten staan expliciet op het contract vermeld, een getekend contract is bindend. Het helpt echt niet als je daar een paar eigengebakken voorwaarden aan toe voegt. Bij een geschil met de autoverhuurder zal een goeie reisagent zeker voor je bemiddelen, officieel zijn zij echter geen partij.

    Een beter advies is dat je je contract goed na moet kijken voor je je handtekening zet. Neem de dag na aankomst even de tijd om je papieren te controleren. Toch een foutje gemaakt door wie dan ook? Herstel het direct en wacht niet tot je de auto weer inlevert of erger nog, tot je thuis bent.

    Nu er kennelijk twee hebben staan te slapen en het contract getekend hebben zonder verder te kijken dan hun neus lang is, trekt Harrie hier een (te) grote broek aan. Een zaak beginnen? De kosten voor PAI en Roadside Assist staan vast met koeienletters op het contract met daarachter de paraaf van de huurder en daaronder zijn handtekening. Twee alarmbellen die af hadden moeten gaan voor de overeenkomst werd aangegeaan. Of heeft de Alamo-medewerker zijn zoon/dochter misschien een afwijkend of gemanipuleerd contract aangeboden? Ik verwacht het eigenlijk niet, anders had hij zich vast wel met het gemanipuleerde contract bij Alamo gemeld.

    Vooralsnog is er dus geen sprake van een gevalletje oplichterij en zelfs niet van misleiding; het is gewoon een gevalletje onoplettendheid. Dan kan het misschien best wel zijn dat ze NEE op het aanbod hebben gezegd, het contract is bindend. Oorzaak van dit alles? Vermoeidheid, naiviteit, goedgelovigheid, onwetenheid? Wie zal het zeggen, maar de overeenkomst is wel gesloten.

    Mijn advies aan Harrie: neem eens contact op met Alamo en leg de zaak deemoedig en beleefd voor in plaats van zo hoog van de toren te blazen over een zelfgemaakte blunder. Nee heb je..etc. En blijft het bij NEE, dan is het een dure les. Hoe sneu ook.....ik zou d'r dan maar niet meer over zeuren. Niks zaak tegen Alamo, dus. Bijdehand doen op een forum lijkt misschien wel een aardige oplossing voor Harrie om zijn gram te halen. Maar bijdehand doen aan de balie waar het huurcontract is getekend, dat was beter geweest!

    Blijft staan het advies aan toekomstige (al dan niet vermoeide, naieve of goedgelovige) huurders: kijk eerst goed voor je een contract tekent en teken niet als je het er niet mee eens bent. Vraag in dat geval naar de manager, leg de zaak rustig en beleefd voor en wacht zijn reactie af. Nog niet tevreden en toch getekend? Wacht niet to na de vakantie maar neem direct contact op met de klantenservice van het verhuurbedrijf.



  2. Top | #12
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Ach, Harrie heeft de frustatie van hem af geschreven.
    Hij heeft zich op dit en het "Alles Amerika" forum er speciaal voor aangemeld.
    Gisteren aangemeld en op beide met veel bombarie 1 bericht gepost.

    Is nu op zoek naar een Amerikaanse advocaat die het voor 1/3 van de opbrengst voor de rechter wil brengen.

  3. Top | #13
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Ik vrees dat hij eraan is voor de moeite maar dat wil niet zeggen dat hij helemaal ongelijk heeft doch is een getekent formulier een slechte start voor een zaak waarin je denkt je gelijk te halen .

  4. Top | #14
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Zoals hier al eerder is aangegeven, let op bij het ophalen van je huur auto. Neem je tijd voor je wat tekent. Wat dat betreft is het berichtje van Harrie niet voor niets geweest.
    Wij huren weer in Atlanta, en dat ging vorig jaar prima, op bijna alle vragen netjes NO gezegd en dat was het. Dit jaar weer in Atlanta, en gaan weer goed opletten.

  5. Top | #15
    Vaste Bezoeker verbeek's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Oostende Belgie
    Berichten
    91

    Standaard Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Misleidt door "nieuw" forumlid!?
    Wij hebben onze centen teruggekregen via reisagent omdat er effectief een fout was gemaakt door verhuurder tov huurcontract.
    Kan me voorstellen dat dit inderdaad niet plezant is maar zoiets kom je in dit geval maar één keer tegen?
    Velen onder ons zullen dit wel al eens meegemaakt hebben.
    Daarom is er dit forum of mijn vrouw die meestal alles haarfijn nakijkt.
    Teleton maakt een scherpe maar zeer correcte analyse.

  6. Top | #16
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.028

    Standaard Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie Bekijk Berichten
    .....Graag zou ik reactie,s van mensen ontvangen die net als mij mijn zoon en dochter zijn opgelicht.....
    Hebben ze ondanks de problemen bij Alamo wel een leuke vakantie (gehad)? :lol:

    Het zou jammer zijn als dit de mooie herrinnering gaat verdoezelen, toch?

  7. Top | #17
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Ik moet eerlijk zeggen dat er dit jaar meer gepushd werd als andere jaren, er werd ons tot 3 keer gevraagd of we toch echt geen grotere auto wilden, alle andere keren werd het nooit of hooguit 1 keer gevraagd.

  8. Top | #18
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Alamo is en blijft een commercieel bedrijf. Misschien komt het doordat 'wij' de baliemedewerker van de autoverhuurder niet als een verkoper zien, maar ik vraag me af waarom er bij autoverhuurders soms zo'n toestand om wordt gemaakt als de verkoper ons een aanbieding doet. In een restaurant proberen ze je toch ook te verleiden om een cocktail, een voorgerecht of een nagerecht te nemen? En heb je er wel eens schoenen gekocht? Dan vragen ze toch ook altijd of je sokken, schoenpoets of veters nodig hebt? De cosmetica dames kunnen er ook wat van en zelden bieden ze je iets wat minder geld kost. Dan zeggen we toch ook gewoon allemaal altijd: "nee dank u?" als we er geen zin in hebben? Maar als de Alamo verkoper een aanbieding doet, spreken we er schande van, want dat zijn dan plots oplichters.

    En al vragen ze het vijftien keer, dan kunnen we dat wel vervelend vinden maar je blijft toch altijd weigeren? En even je rekening nakijken of er niet (al dan niet per ongeluk) iets verkeerd is gegaan, is uiteindelijk een kleine moeite, toch? Direct reageren in zo'n geval, dan heb je achteraf meestal geen gezeur.

    Uitzonderingsgevallen zoals moonlight91 rapporteert, zijn heel erg als ze jou treffen maar gelukkig kunnen we niet zeggen dat dit aan de orde van de dag is.



  9. Top | #19
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Maar als ze de coctail bijna je strot induwen en dwingen van te drinken is het soms moeilijk he

  10. Top | #20
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo

    .........en Harrie??
    Sinds hij zijn ei gelegd heeft, heeft hij het forum, net als het AllesAmerika forum trouwens, niet meer bezocht.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •