Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 76

Onderwerp: Misleid door baliemedewerker van Alamo

  1. Top | #51
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoostje Bekijk Berichten
    Is het niet altijd zo dat je voor een volle tank bij de aanvang moet betalen? Wij waren onlangs in Washington en hadden een auto gehuurd bij Dollar Rent a Car en moesten voor een volle tank betalen.
    Of je voor de tank benzine moet betalen hangt af van de condities waaronder je hebt gehuurd. Daar is dus zo geen antwoord op te geven want we weten niet onder welke voorwaarden je hebt gehuurd.



  2. Top | #52
    Florida Groupie José's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    t’ Gooi
    Berichten
    370

    Standaard Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Een paar jaar geleden hadden mijn ouders ook "problemen" met Alamo. Toen ze terug kwamen van vakantie was er een bedrag van $175.- van hun rekening afgeschreven, toen wij hun huurcontract nakeken hadden ze inderdaad per ongeluk bij een regeltje een paraaf gezet, ondanks dat ze al meerdere keren in verschlillende staten bij Alamo hadden gehuurd en altijd goed oplette wat en waar ze tekende is het hun toch overkomen. Hadden op alle vragen over upgrades etc. netjes nee geantwoord, maar toch ergens ja op het huurcontact gezet door de baliemedewerker. Mijn ouders waren toen beide 77 jaar en erg vermoeid van de vliegreis, daar is dus ook lekker misbruik van gemaakt en ja, tuurlijk hebben ze zelf getekend en al vele jaren klant van Alamo dus ook wetende dat ze goed op moesten letten is het toch gebeurd. Ik heb toen een mailtje naar Alamo gestuurd dat ik het niet zo netjes vond dan ze, in dit geval, bejaarde mensen die erg vermoeid zijn van de reis op deze manier toch laten tekenen voor iets wat ze niet wilden en ook niet nodig hadden. Heb toen gevraagd of ze die $175.- binnen 3 weken terug wilde storten op hun rekening, mede ook omdat ze al vele malen bij hun de auto gehuurd hadden en nooit eerder zo'n nare ervaring hebben gehad.
    Heb het bankrekeningnummer van mijn ouders vermeld en de mail verstuurd. Na 2 weken was er $175.- op hun rekening gestort met een excuus erbij van Alamo.
    Heel netjes van Alamo.
    Laatst gewijzigd door José; 08-07-12 om 16:08.

  3. Top | #53

    Standaard Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Er is ooit eens een verhaal door iemand geplaatst over autoverhuur bedrijven en hun drijfveer om meer te verkopen dan je gevraagd hebt. Ieder bedrijf kent dit. Dus niet alleen Alamo. De mensen achter de balie verdienen veel geld als ze extra verkopen, dat is een deel van hun salaris, vergeet dit niet. Wij hebben een keer slechte ervaring gehad bij Dollar, zie een verhaal van ons. Ook toen na vragen naar de manager direct opgelost. Dus dit kan overal voorkomen.

    Ondanks dat iedereen tijdens aankomt moe is raad ik aan om met 2 man naar de balie te gaan zodat al de een het niet begrijpt misschien de ander wel. Anders te zeggen dat je moe bent en het even niet begrijpt. Ook aangeven dat je niets extra wilt en daar duidelijk in zijn werkt altijd. Ja als je ingaat op bv. een upgrade om toch even te kijken welke auto ze je nu aanbieden geeft hun de verleiding om nog meer te pushen. Meteen nee zeggen.

    Bekijk een upgrade hier in Nederland. 9 van de 10 keer is dit goedkoper al hier te regelen dan op het vliegveld als je moe bent etc. Vergeet niet dat als je een upgrade op het vliegveld goedkeurd voor bv. $300,- komt hier allerlei belasting nog overheen, van gewone tax t/m vliegveld belasting etc. Ben je dan toch nog duur uit.

  4. Top | #54
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Of je voor de tank benzine moet betalen hangt af van de condities waaronder je hebt gehuurd. Daar is dus zo geen antwoord op te geven want we weten niet onder welke voorwaarden je hebt gehuurd.
    Als je bijv. via Expedia een Dollar-auto op MCO huurt kan je hem afgetankt inleveren en hoef je niets te betalen voor de benzine.
    Ze kunnen dan wel een bewijs vragen, dat je, ik meen binnen 10 mijl van MCO, de auto afgetankt hebt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jarjarbinks Bekijk Berichten
    ........ Ieder bedrijf kent dit. Dus niet alleen Alamo. .......
    .....en ook gewoon in Nederland.
    denk maar eens aan de vele keren, dat dit soort zaken op de TV aan de kaakgesteld zijn.
    Energiemaatschappijen, telefoonabonnementen, verzekeringen, enz.
    Toch trappen mensen erin, niet vermoeid, geen Engels, heus niet alleen maar bejaarden.

    Lezen, lezen en lezen en dan nog vragen voor je een handtekening zet.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-07-12 om 17:43. Reden: 1+1

  5. Top | #55
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Ik vind het een heel ding om aan te geven dat je belazerd word bij de huur van een auto. Bij mijn laatste bezoek heb ik het hele gedoe
    aan de balie van Alamo eens bestudeerd. De Alamo medewerker stelt iedereen 3 dingen voor n.l. de road service een personen verzekering
    en een upgrade naar een grotere auto. Over het laatste word veel onderhandeld en veel gaan met een upgrade akkoord. Bij het gesprek is
    men opgeleid om je een angstgevoel aan te praten. Aan de hand van foto’s van beschadigingen probeert men je te overtuigen van de
    noodzaak van een verzekering. Als je gaat twijfelen is men gauw geneigd om op welk moment dan ook JES te zeggen op dat moment
    hang je er aan. Wij hadden een alamo gold pakket en weigerden stelselmatig enige verzekering en upgrade naar een grotere auto.
    Dit resulteerde uiteindelijk dat we een onbetaalde upgrade naar een grotere auto kregen omdat ons type niet voorradig was. Als je
    dus op enig moment niet standvastig bent en per ongeluk ja zegt dan hang je. Opletten is dus het motto. De balie medewerkers bieden
    je alleen maar iets aan als je op enige wijze te kennen geeft dat je akkoord gaat of dat het je wel lijkt hang je. Je kan het dan alleen
    nog voorkomen door niet te tekenen. Doe je dit ook dan heb je te kennen gegeven dat je wel een verzekering wilt en je tekent er voor.
    Om dit achteraf aan te vechten moet je wel erg sterk in je schoenen staan.

  6. Top | #56
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Als je bijv. via Expedia een Dollar-auto op MCO huurt kan je hem afgetankt inleveren en hoef je niets te betalen voor de benzine.
    In de voorwaarden op de Expedia site staat toch echt iets anders als je voor een Dollar auto kiest:
    Beleid voor bijtanken met brandstof

    De auto wordt geleverd met een volle brandstoftank, waarvoor wordt betaald bij de ingang van de huur. Voor ongebruikte brandstof is geen restitutie mogelijk
    Voor de zekerheid vermelden ze er nog bij:
    Controleer het volledige overzicht met regels en beperkingen die bij deze auto horen. Opmerking: wanneer je deze auto huurt, ga je akkoord met de regels en beperkingen.
    De aftankregeling bestaat nog wel bij de verschillende verhuurders, maar alleen voor bestuurders met een Canadees of USA-rijbewijs. Voor hen gelden de aantrekkelijke 'europese' voorwaarden echter weer niet.



  7. Top | #57
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Wat ik beschreef is mijn persoonlijke ervaring in oktober 2010.
    Toen stond hetzelfde in de voorwaarden, maar de praktijk bleek dus anders.

  8. Top | #58
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2011
    Locatie
    Namur
    Berichten
    141

    Standaard Re: Autohuur: Welke kreeg jij mee?

    Heb ook een poging tot oplichting mogen meemaken door de Alamo medewerker. Bij de reservering probeerde hij eerst nog een grotere wagen te slijten, maar dat hebben we netjes geweigerd. Toen kwamen de documenten ter ondertekening en stond er voor 93 $ road assistance op. Toen we hem hierover aanspraken, melde deze doodleuk dat dat niet belangrijk was en dat dit inbegrepen was in ons pakket. Gelukkig had ik al over gelijkaardige ervaringen gelezen op dit forum en heb hem moeten dwingen om hem een document af te drukken met alle bedragen op nul. Alvorens dit te doen lachte hij ons uit en zei dat het de eerste keer was dat een klant een inbegrepen optie niet wilde hebben. Dit is echt schandalig gedrag.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-08-12 om 09:36. Reden: Verplaatst uit ander onderwerp

  9. Top | #59
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Dat is wel heel brutaal zeg,...stiekem iets toevoegen..goed dat jullie er niet in trapte kan me toch voorstellen dat veel mensen zullen denken van oohh dan zit het wel goed, jammer is dit !
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  10. Top | #60
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Ik had hier de manager bij geroepen. Ik zou ook een formele klacht indienen tegen deze persoon (via Alamo.com).
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •