Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 76

Onderwerp: Misleid door baliemedewerker van Alamo

  1. Top | #1

    Standaard Misleid door baliemedewerker van Alamo

    Graag zou ik reactie,s van mensen ontvangen die net als mij mijn zoon en dochter zijn opgelicht door medewerkers van ALAMO autohuur.
    Je betaald alles van te voren in nederland als je een auto gaat huren,alamo gold alles inbegrepen wat je nodig hebt.
    Wordt je op het vliegveld gevraagd of je roadside plus en p.a.i erbij wilt,zeg je NEE doen ze het er verdomme wel bij want na later blijkt heb je er voor getekend. en kun je even 199 dollar overmaken.
    Wil een zaak beginnen tegen alamo en wil graag zo veel mogelijk mensen die dit meegemaakt hebben,dat je door ALAMO opgelicht bent.

  2. Top | #2
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Opgelicht door autohuur Alamo

    Je hebt getekent dus kan je niets beginnen denk ik . Mijn vriend hadden ze in april een upgrade aangesmeert ( onze suv zou veel te klein zijn voor twee personen ) hij dacht dat hij 1,99 dollar moest bijbetalen later bleek dit op papier 199 dollar te zijn . Ik ben even terug gelopen naar de balie uitgelegd dat mijn vriend niet zo goed engels kon en men heeft dit netjes rechtgezet . Dus let op en bekijk alles waar je je handtekening onderzet .
    Laatst gewijzigd door cindy74; 05-06-12 om 23:09.

  3. Top | #3
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Opgelicht door autohuur Alamo

    Zoals Cindy zegt is het een kwestie van je contract 3 keer nalezen voor je tekent. Dat de medewerker van Alamo het er toch stiekem op heeft gezet is daarmee niet goedgepraat (absoluut niet), maar wel een zeer belangrijk advies.

    Heb je al contact gehad met Alamo, en de kwestie uitgelegd? Voordat je ook maar denkt aan een zaak (recht zaak neem ik aan?), kun je beter eerst alle normale kanalen doorlopen. Ook lijkt mij dit een lastig geval, je moet dan namelijk een zaak beginnen in de VS, immers heeft Alamo Nederland hier niks meer mee te maken.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  4. Top | #4
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Opgelicht door autohuur Alamo

    wij hebben dat in Atlanta gehad, eea staat in het alamo topic beschreven
    het was de 3de keer dat we bij alamo huurde
    en ik wist ook even niet hoe het aan te pakken
    afgelopen keer heb ik mijn contracten in memphis en orlando goed
    nagezien en weer niets aan de hand..
    tja was gewoon balen in Atlanta, stom ik had gewoon niet moeten tekenen
    en de manager moeten vragen, in plaats van met de dame een discussie beginnen, en van ellende tekenen

    maar om nu te zeggen dat ik opgelicht ben...kom ,nee hoor
    er heeft iemand iets niet echt netjes gedaan oke,dat is een feit,
    het gaat om een rotte appel ,een werknemer, die vast al de laan uit gestuurd is omdat soort praktijken
    en ik heb het daar ter plekke verkeerd opgelost, en dat overkomt me niet
    meer ..
    wij zijn verder erg tevreden over alamo, en zullen er ook blijven huren hoor
    Laatst gewijzigd door moonlight91; 05-06-12 om 23:30.
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Berichten
    57

    Standaard Re: Opgelicht door autohuur Alamo

    oei da beloofd, ga in september eerste keer florida, eerste keer alamo, zal alles goe nakijken
    als ge de auto al betaald hebt, moet ge dan iets tekenen?
    is de balie van alamo en de garage moeilijk te vinden? of staat dit allemaal goed aangegeven?

  6. Top | #6
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Opgelicht door autohuur Alamo

    Je zegt gewoon overal neen op en Tekent nadat je alles hebt nagekeken . De autoverhuur ligt 1verdieping lager dan de bagageband in orlando volg gewoon car rental bordjes hier staat alamo bij en schuif je aan aan de balie . Hierna loop je naar buiten steek je de straat over en kies je bij alamo de auto uit de verschillende categorieen staan erboven kies je auto rijd weg naar de uitgang daar scannen ze nog even je auto en laat je je huurpapieren zien en klaar is kees . Tip zet je gps al aan met de gewenste straat want deze wil nog eens laat zijn met de satelietverbinding . Extra controle als je je huurwagen inleverd moet je uitgeprinte papiertje op 0 dollar staan .

  7. Top | #7
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Misleidt door autohuur Alamo

    Persoonlijk vindt ik dat je altijd dubbel moet opletten als je een contract (welk dan ook) gaat ondertekenen, zeker als het in een "vreemde" taal is.
    Nu valt dat na een lange reis niet altijd mee, en zie je soms wat over het hoofd.

    Het is niet erg chic van de Alamo medewerkers als je duidelijk 'nee' gezegd hebt op iets en dat dan toch in het contract slippen en dan hopen dat je het over het hoofd ziet.
    Maar aan het einde van de rit teken je zelf het contract, en dat is bindend.

    De medewerkers werken op basis van provisie, en verdienen zo hun centen, al is het opdringen en/of aansmeren al wel wat minder geworden als een paar jaar geleden.
    Maar de term 'oplichting door autohuur Alamo' vindt ik wel wat ver gaan, want zo beschuldig je een hele maatschappij vanwege een incident met een baliemedewerker.

    Vandaar dat ik de titel van het topic ook enigzins aangepast heb.

    Ik denk overigens niet dat je bij Alamo iets kunt verhalen, er is immers zelf voor getekend.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #8
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Sja ik snap wel dat je heel boos bent, en je opgelicht voelt, maar voor 199$ zou ik me nog maar 2x bedenken om Alamo aan te klagen, je hebt er voor getekend, en de betreffende medewerker zal zeggen dat alles besproken is enz.
    Ik neem aan dat er geen getuigen zijn van het gesprek? (buiten familie dan)

    Het is natuurlijk wel weer een tip voor iedereen om extra goed op te passen voor je tekent.
    Laatst gewijzigd door Syllvia; 06-06-12 om 10:59.
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  9. Top | #9
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo

    @ kobe_08be je kunt gewoon met een gerust hart je auto halen hoor bij alamo
    wij hebben er 5 een auto gehuurt en zijn op dat ene accefietje na heel tevreden
    en de ene keer leggen ze je upgrades voor, en de andere keer gewoon niet
    en NEE is dan NEE en niet tekenen, blijven ze klieren haal je er iemand bij
    maar nogmaals, buitenom om die ervaring zijn we altijd netjes en vriendelijk geholpen
    en zelfs in memphis heb ik zelf nog wat `dingetjes` gevraagd omdat we voor 1 dag huurde en het ons dus een volle tank zou kosten voor die 70miles die we hebben geredenen ,dat was geen probleem, we hebben maar 1 gallon afgerekend
    bij het inleveren

    in Atlanta bleef de mevr.volhouden dat ik het in nederland zo had geboekt met roadass. ondanks dat ik mijn boekings email, en voucher bij had ,
    maar net wat Gerrit zegt...je bent moe van de reis

    het liep aardig hoog op , jeetje wat ging die te keer, en ik had er geen zin in,ik wou naar mijn hotel,dus heb ik maar getekend..
    maar dat zegt iets over mevr. en niet over het bedrijf Alamo!!!!
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker verbeek's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Oostende Belgie
    Berichten
    91

    Standaard Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo

    Altijd goed nalezen op document waar je voor tekend.
    Schrijf er gerust bij "paid everything in advance wirh voucher,no extras"
    Ze zullen morren maar laat horen dat je reisagent dit gevraagd heeft.

    Ooit een volle tank moeten betalen en netjes terug gekregen van de reisorganisator.
    Ze hadden een foutje gemaakt?!
    Toen heeft men ons voorgesteld om bovenstaande tekst op ontvangstbewijs te schrijven.
    Als ik me niet vergis stond vorig jaar op de voucher van ebookers een tekst dat ze ons niets extra mochten voorstellen zonder erom gevraagd werd.


    Mvg



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •