Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: Verschil tussen motel en hotel?

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2012
    Berichten
    6

    Standaard Verschil tussen motel en hotel?

    Wat is nu precies het verschil tussen een motel en een hotel?

    Het valt mij namelijk op dat de genoemde motels op dit forum (Super 8, day's inn, Motel6 etc.) Dezelfde voorzieningen hebben als een hotel, dat ze ook op de goede locaties liggen.. (lees international drive)

    Aangezien we totaal geen ervaring hebben zou ons gevoel zeggen, neem een hotel, uit zekerheid van het "bekende" maar als ik de foto's zo zie, zie ik geen verschil, behalve de prijs.. Je moet er dan toch ook minder voor krijgen?

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Verschil tussen motel en hotel?

    Als je op de diverse sites van de hotel/motelketens kijkt zie je wat verschillen.

    Motels zijn meestal met een buitengalerij.
    Je gaat niet langs een receptie.
    Je gaat dus buiten heen langs de kamers naar je eigen kamer.
    Je kunt je auto dikwijls voor of vrijwel voor je kamer parkeren.

    Een hotel heeft meestal een receptie waar je langs gaat.
    Kamers aan gangen.
    Je loopt alleen langs deuren en kunt dus niet bij anderen naar binnen kijken.

    Sommige mensen hebben er een veiliger gevoel bij als ze in zo'n type hotel verblijven.
    Ook zijn mogelijk de voorzieningen in een hotel wat uitgebreider of luxer. Bijv. roomservice, schoenen poetsen, valet parking enz.

    Het verschil is echter niet heel duidelijk te maken.
    Een eenvoudiger hotel kan erg op een motel lijken en een luxer motel op een hotel.

  3. Top | #3
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2012
    Berichten
    6

    Standaard Re: Verschil tussen motel en hotel?

    Bedankt Knaapje, je omschrijving geeft me een beeld van Amerikaanse films/ series. Het zou voor ons puur om de overnachting met goede ligging gaan en dat het schoon en fris is. Dit zouden we dus ook kunnen vinden in een motel? Jullie mogen me overtuigen want mijn gevoel zegt (gebaseerd op onkunde) dat een motel viezig en onguur is..

  4. Top | #4
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Verschil tussen motel en hotel?

    Er zijn natuurlijk ook in motels klassen.
    Zeker die van de grote ketens zijn meestal wel goed.
    Holiday inn heeft motels.
    Days inn is meestal ook lang niet slecht.
    Private motels zijn altijd wat moeilijker in te schatten.
    Heb je wat op het oog kijk eens op http://www.tripadvisor.com/ , neem de verhalen met een korrel zout, maar je hebt een indruk.
    En niet te vergeten, wat verlang je zelf van je kamer.

  5. Top | #5
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Verschil tussen motel en hotel?

    Hoe knaapje het omschrijft, zo hebben wij het ook ervaren. Ik had voor wij de eerste keer gingen, ook zeer lichte twijfels, maar het is ons uitstekend bevallen. Over het algemeen kiezen wij motels uit van de bekende ketens, omdat die toch aan bepaalde eisen moeten voldoen. Neemt niet weg dat je daar best wel eens een tegenvaller tussen kunt hebben, net als bij een (duurder) hotel.
    De vergelijkingssites zijn een goed hulpmiddel. Let op dat de waardering is gebaseerd op veel beschrijvingen. Een 10 met 2 beschrijvingen zegt niet zo veel, een 3 met meer dan 100 beschrijvingen daar in tegen weer wel.

  6. Top | #6
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Verschil tussen motel en hotel?

    zo hadden wij vorig jaar ook een motel (travelodge)geboekt
    met een beoordeling op hotels.com die op 4.7 lag
    daar aangekomen lag het aan de highway vlak voor de everglades achter een macdonald
    gelijk had ik het gevoel dat dat zo`n typisch iets was waar ze bij CSI
    de lijken onder het bed vinden, gelijk hadden we twijfels ondanks de beoordeling
    eenmaal voor de deur, bleek het absoluut niet waar
    keurige entree, super vriendelijk personeel,terrein keurig netjes, en hele schone kamers
    de volgende morgen aan het ontbijt(wat dan overigens niet fantastich was)
    raakte we in gesprek met een nederlands gezin
    zegt die man... toen we hier 2 dagen geleden aan kwamen rijden,was onze eerste reactie oei..das zo`n hotelletje uit de film,wie weet wat je onder je bed vind ...
    maar ook die mensen waren enorm tevreden...
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  7. Top | #7
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Verschil tussen motel en hotel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cammy Bekijk Berichten
    Wat is nu precies het verschil tussen een motel en een hotel?
    Motel

    Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie\\/


    Een motel in de Verenigde Staten.


    Een motel is een gebouw met aan elkaar geschakelde kamers met de deuren aan een parkeerplaats of gemeenschappelijke ruimte. De reden voor het ontstaan van deze motels was door de vergrote afstanden in de Verenigde Staten dat zorgde voor makkelijk reizen door het hele land. Motel is een combinatie van motor en hotel
    Het motel heeft meestal een 'I'-, 'L'- of 'U'-structuur met kamers, kantoor van de manager en soms nog een klein restaurant. Naoorlogse motels hadden meestal neon-borden.
    Het verschil tussen een motel en een hotel is de anonimiteit, de locatie langs de snelwegen en de deuren aan de buitenkant (hotels hebben meestal de deuren aan een hal die binnen is). In Europa bezitten vooral de grotere verzorgingsplaatsen motels. Motels zijn bovendien vaak goedkoper dan hotels. Je kunt absoluut anoniem verblijven in het motel, en dat zorgt voor veel ongewenste gasten. Men kan denken aan criminelen die de motels als vluchtplaats gebruiken, handelaars die er hun illegale waar verhandelen, prostitutie en seksuele ontmoetingen. De filmindustrie heeft hier dan ook gretig op ingespeeld.

    Eerste motel in Nederland werd door Carel Godin de Beaufort opgericht bij Maarssen.


    Ik dacht vroeger altijd dat Motels alleen voor motorrijders bedoeld waren.ops:

  8. Top | #8
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Verschil tussen motel en hotel?

    Het Best Western "Gateway to the Key's" hotel heeft ook het uiterlijk van een motel.
    Motels kunnen zeker luxe zijn, ook heb je er klassen in. Juist dat gevoel van "ik zit een film" geeft het een extra dimensie:razz:

    @moonlight: ....typisch iets was waar ze bij CSI
    de lijken onder het bed vinden.....


    Behalve soms een dooie vlieg zijn we nog geen lijken tegengekomen;-)
    Laatst gewijzigd door elstars; 01-06-12 om 22:38.

  9. Top | #9
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Verschil tussen motel en hotel?

    @ elstars ...nee ,natuurlijk niet die nemen ze toch mee naar het labo voor
    onderzoek, wel slordig dat ze dan die vliegen vergeten zijn ..:lol:
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  10. Top | #10
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Verschil tussen motel en hotel?

    Wij hebben diverse keren geslapen in een La Quinta en Days Inn. Geen enkel probleem. We vonden La Quita boven verwachting o.a. doordat de kamers héél erg groot waren, zo groot hebben we ze niet eerder gezien.
    Laatst gewijzigd door trails; 01-06-12 om 16:28.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •