Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Reisschema Wannabe@Florida: drie weken Florida, 2012

  1. Top | #1

    Standaard Reisschema Wannabe@Florida: drie weken Florida, 2012

    Hier de mama van 2 kinderen: 1 zoon uit Orlando (bijna 4), 1 zoon uit Tampa (bijna 1)
    .
    Wij willen in 2012 voor 't eerst met de kinderen gaan rondreizen in Florida, hun roots.
    We gaan drie weken, maar verblijven minimaal 10 dagen in Orlando/Tampa.

    Is het te doen om met twee kleine kinderen heerlijk rond te reizen?
    We willen via Orlando naar Miami --> Everglades --> Key West --> en dan weer terug naar boven (Tampa/Orlando), maar via welke weg/bezienswaardigheden is nog onbekend.

    Enig idee of dit in een kleine twee weken haalbaar is?
    En...nog tips voor bezienswaardigheden??

    Alvast bedankt voor jullie hulp.

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Tips voor schema?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wannabe@Florida Bekijk Berichten
    We gaan drie weken, maar verblijven minimaal 10 dagen in Orlando/Tampa.

    Enig idee of dit in een kleine twee weken haalbaar is?
    En...nog tips voor bezienswaardigheden??
    Hallo Lilian, wat leuk dat je nu al met de kids naar hun vaderland reist. Wanneer gaan jullie precies?

    Verder is het schema nog niet zo duidelijk; jullie gaan drie weken, blijven minimaal 10 dagen in Orlando en willen een kleine twee weken rondreizen....het lijkt er op dat jullie nu al tijd tekort komen. Bereken eens hoeveel kilometer jullie gaan rijden, hoe lang daar voor nodig is en dan kan je waarschijnlijk zelf beslissen of jullie je 4 jaar oude zoon daar een plezier mee doen of niet. ....

    Er zijn hier op het forum veel succesverhalen, lees bijvoorbeeld het blog van Gerbert, Marjol en Anne. Met een beetje goeie planning en voldoende rust (en een beetje mazzel) kan je een leuke reis hebben. Over planning: Waarom willen jullie eigenlijk weer terug naar Orlando reizen? Je zou bijvoorbeeld eerst naar Miami kunnen vliegen, dan afzakken naar de Keys en vervolgens naar Orlando rijden. Je vliegt dan vanuit Orlando terug, dat scheelt je veel tijd in de auto.......

    En dan de bezienswaardigheden. Het forum staat er vol mee! Maar ik zou eerst eens een defi route bepalen, dan kan je veel gemakkelijker gaan zoeken naar bezienswaardigheden, toch?



  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Berichten
    86

    Standaard Re: Tips voor schema?

    ik zou idd doen wat Teleton zegt dus eerst die rondreis doen en dan op het eind Orlando.
    De jongeman van 4 heeft dan ook nog iets om naar uit te kijken, meestal
    vinden kinderen die andere bezienswaardigheden niet zo leuk nl

  4. Top | #4

    Standaard Re: Tips voor schema?

    Dank voor jullie reacties.
    We hebben de tijd in Orlando/Tampa bijgesteld naar 7 a 8 dagen.
    Daar willen we perse zijn, omdat dat de omgeving is waar de kinderen geboren zijn en we op birth-family visit gaan en andere kennisen gaan zien die we tijdens die bijzondere reizen naar onze kinderen hebben ontmoet.

    Dag 1: aankomst Orlando (helaas tickets al op Orlando geboekt, anders hadden we er idd Miami van gemaakt)
    Dag 2: naar Miami
    Dag 3, 4, 5: Miami (waarvan dag 5 Everglades en dan een eind naar beneden rijden om daar te overnachten)
    Dag 6: naar Key West
    Dag 8: weer richting Miami, wellicht overnachting in de buurt van Miami
    Dag 9: Omgeving Sarasota
    Dag 10: Gulf Coast (Clearwater, Indian Rocks Beach)
    Dag 11: Tampa
    Dag 12-20: Orlando

    Dit is de grove opzet inmiddels.
    Haalbaar denken jullie??

    Vanuit Orlando willen we een dagje naar Kennedy Space Center en misschien St Augustine. Verder zullen we af en toe even naar Tampa op en neer rijden (da's goed te doen, een uur rijden)

    Dank je voor de tip van de weblog van Anne in Florida! Erg leuk.

  5. Top | #5
    Florida Groupie tomenvalesca's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Hasselt
    Berichten
    324

    Standaard Re: Tips voor schema?

    ik zou (maar dat is ook louter persoonlijk) een dagje langer in key west blijven. Het is er zo mooi!! Tijdens onze laatste vakantie vonden wij key west stukken mooier dan Miami. Tijdens je rit naar Key West kan je ook een tussenstop doen in Bahia Honda State park, een natuurpark met een heel stuk ondiep maar prachtig klaar water waar je in kan pootje baden, en natuurlijk een perfecte hoogte waar je 2 zoontjes in kunnen spelen.

  6. Top | #6
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Tips voor schema?

    Ik zou een dagje korter in Miami blijven en meer tijd besteden op de Keys. Je kan dan overwegen om vanuit de keys, via de everglades naar Naples te rijden. Het is een behoorlijk stukje rijden, maar goed te doen. via de west kust dan naar Orlando. (trouwens de tip Bahia Honda State park kan ik je ook zeer aanraden, zeker voor je kinderen een super plek!)

  7. Top | #7
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Tips voor schema?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chippie Bekijk Berichten
    Het is een behoorlijk stukje rijden, maar goed te doen.
    Ook met een kindje van 1 en kindje van 4.....? Het is een volle dag in de auto....:-k.



  8. Top | #8
    Florida Groupie kol's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    319

    Standaard Re: Tips voor schema?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chippie Bekijk Berichten
    Ik zou een dagje korter in Miami blijven en meer tijd besteden op de Keys. Je kan dan overwegen om vanuit de keys, via de everglades naar Naples te rijden. Het is een behoorlijk stukje rijden, maar goed te doen. via de west kust dan naar Orlando. (trouwens de tip Bahia Honda State park kan ik je ook zeer aanraden, zeker voor je kinderen een super plek!)
    Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik zou Miami maar 1 of 2 dagen doen en ook langer op de Keys Blijven. Je zou ook een extra dag bijvoorbeeld in Naples of Fort Myers kunnen blijven.

  9. Top | #9
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Tips voor schema?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Ook met een kindje van 1 en kindje van 4.....? Het is een volle dag in de auto....:-k.
    Kind van 1 had ik ff gemist ](*,)
    Maar goed, reizen met jonge kinderen is voor een ieder anders. De een reist de hele wereld over de ander vindt het stadscentrum van de eigen woonplaats nog te ver.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •