Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Reisschema Boullie: 19 Dagen Orlando (Walt Disney World) mei/juni 2012

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Berichten
    20

    Standaard Reisschema Boullie: 19 Dagen Orlando (Walt Disney World) mei/juni 2012

    22 Mei: 9.30 het vliegtuig op naar Dublin, overstappen om 12.30 en aankomen op MCO rond 17u. Hierna naar het hotel (gratis shuttle), even opfrissen en wat eten in Florida mall. Hierna zullen we stilaan doodmoe zijn, en duiken we ons bedje in.
    23 Mei: Sea world
    24 Mei: 's morgens opgepikt worden aan MCO door Disney's Magical Express, inchecken, huurauto ophalen en de buurt verkennen. We hebben ook een sightseeing tour geboekt met een sportvliegtuigje.
    25 Mei: Magic Kingdom (MK)
    26 Mei: Star Wars Weekends @ Disney's Hollywood Studios (DHS)
    27 Mei: Star Wars Weekends @ DHS
    28 Mei: Animal Kingdom (AK)
    29 Mei: Epcot
    30 Mei: AK, Typhoon Lagoon (Waterpark), Epcot
    31 Mei: Epcot
    1 Juni: MK en Disney Quest (indoor pretpark in Downtown Disney)
    2 Juni: Star Wars Weekends @ DHS
    3 Juni: Star Wars Weekends @ DHS
    4 Juni: AK, Blizzard Beach (Waterpark), Epcot
    5 Juni: Epcot
    6 Juni: MK
    7 Juni: ongepland, om eventueel wat zaken te doen we eerder gemist hebben, of nog eens willen doen
    8 Juni: Huurauto ophalen, shoppen!
    9 Juni: Hotel- en zwembadhangen, om 19u opstijgen in MCO
    10 Juni: Aankomen om 8.15 in Dublin, om 9.40 opstijgen en aankomen om 12.15 lokale tijd (Amsterdam).

    Voor de Disney kenners: wat denken jullie? Haalbaar?
    Uiteraard wordt er 's middags nog even over-en-weer naar het hotel gependeld om even het zwembad in te duiken, of een 'power nap' te doen

  2. Top | #2
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Reisschema Boullie - 19 Dagen Orlando (Walt Disney World)

    Vergeet niet dat Check-out op 10:00 uur is...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  3. Top | #3
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Reisschema Boullie - 19 Dagen Orlando (Walt Disney World)

    Jullie laten i.i.g. bijna geen seconde onbenut :lol: Een mooi druk programma, in mijn ogen iets te druk, maar als je het kunt doen, moet je het doen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boullie Bekijk Berichten
    22 Mei: 9.30 het vliegtuig op naar Dublin, overstappen om 12.30 en aankomen op MCO rond 17u. Hierna naar het hotel (gratis shuttle), even opfrissen en wat eten in Florida mall. Hierna zullen we stilaan doodmoe zijn, en duiken we ons bedje in.
    23 Mei: Sea world
    24 Mei: 's morgens opgepikt worden aan MCO door Disney's Magical Express, inchecken, huurauto ophalen en de buurt verkennen. We hebben ook een sightseeing tour geboekt met een sportvliegtuigje.
    Hier moet je me even wegwijs maken. Zit je in het Florida Hotel in de Florida Mall, of doe je dat per taxi ? Hetzelfde geldt eigenlijk voor Seaworld, want ik zie dat jullie de auto pas ophalen op dag 3. Lijkt me allemaal wat omslachtig.

    Later wordt er nog een auto opgehaald, dus dan zal de eerste ongetwijfeld ingeleverd zijn. Al blijf je op Disney Grounds, en die zijn heeeeel groot, dan is het misschien toch niet onverstandig om een eigen auto voor de hele periode te hebben. Je bent dan veel flexibeler dan alleen met Disney Transport te reizen, en je kunt naar believen ook nog eens het terrein verlaten :mrgreen:.

    Er is (veel) meer in en rond Orlando dan alleen Disney, OV is niet erg uitgebreidt, en taxikosten kunnen dan nog wel meer worden dan een simpele huurauto voor de hele periode. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #4
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reisschema Boullie - 19 Dagen Orlando (Walt Disney World)

    En een auto huren voor twee dagen of voor 7 dagen scheelt niet veel.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Berichten
    20

    Standaard Re: Reisschema Boullie - 19 Dagen Orlando (Walt Disney World)

    Ons hotelletje voor de eerste 2 dagen bevindt zich op 10 minuten wandelen van Florida Mall.

    De planning is om enkel de auto te nemen voor de dagen dat we gaan shoppen.
    Als we voor de ganse periode zouden gaan, zijn we 850$ meer kwijt, en dat is me toch wel wat teveel

    We gaan dit jaar om enkel Walt Disney World te doen.
    Volgend jaar, (of het jaar daarop) zoeken we terug te gaan, om meer van Florida te zien.

  6. Top | #6
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisschema Boullie - 19 Dagen Orlando (Walt Disney World)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boullie Bekijk Berichten
    De planning is om enkel de auto te nemen voor de dagen dat we gaan shoppen.
    .
    En heb je de auto dan al vooruit gehuurd of regel je dat ter plekke?



  7. Top | #7
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: Reisschema Boullie: 19 Dagen Orlando (Walt Disney World) mei/juni 2012

    $850 voor 19 dagen? Wij betalen € 400 voor 3 weken. Ik weet niet waar je wilt huren maar ik vind het erg duur, denk dat je goedkoper kunt vinden. Ik zou niet zonder auto kunnen in Orlando. Openbaar vervoer is niet zoals in Nederland.

  8. Top | #8
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Reisschema Boullie: 19 Dagen Orlando (Walt Disney World) mei/juni 2012

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laanvdj Bekijk Berichten
    $850 voor 19 dagen? Wij betalen € 400 voor 3 weken. Ik weet niet waar je wilt huren maar ik vind het erg duur, denk dat je goedkoper kunt vinden.
    Wellicht omdat hij de Underage erbij moet betalen:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boullie Bekijk Berichten
    Hey daar!
    Ik ben Christophe "Boullie" Boulenger.
    Ben geboren en woonachtig in België (Antwerpen), ben 24 jaar, en helemaal wég van Disney!
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Berichten
    20

    Standaard Re: Reisschema Boullie: 19 Dagen Orlando (Walt Disney World) mei/juni 2012

    Ik ben inmiddels de 25 al gepasseerd, dus geen probleem van underage driving.
    De auto's zijn al geboekt.
    We moeten ze enkel ophalen bij het Alamo/National kantoor (zelfde bedrijf).

    De reden dat de auto's zo duur uitvallen komen op 2 zaken neer:
    1) Het type auto (de eerste dag hebben we een ford mustang cabrio, de laatste dag een full-size ford Fusion).
    2) Ik huur auto's nooit zonder all-risk verzekering, wat de zaken een stuk duurder doen uitkomen.
    Een auto in de prak rijden is nooit leuk, maar blijven betalen voor iets dat je niet meer hebt, is iets dat ik niet echt wil meemaken. Tenslotte zit je in een ander land, met andere gewoonten en regels op gebied van verkeer.

    Als iemand tips heeft van een full-size auto te huren, voor 2 weken, inclusief all-risk verzekering voor 200$ per week, graag tips uiteraard :lol:

  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Reisschema Boullie: 19 Dagen Orlando (Walt Disney World) mei/juni 2012

    Ik denk dat je eens moet gaan kijken op de Europese autoverhuursites ipv de Amerikaanse. De Europese sites zijn een stuk goedkoper en inclusief alle belastingen. Voor jullie gehele reisperiode een full size of een mid size SUV is op usareisen.de inclusief alles ongeveer eur. 620. Voor 2 weken is het allicht goedkoper.

    Onthou goedkoop is vaak duurkoop. Dat geldt ook voor plezier.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •