Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 38 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 376

Onderwerp: Eten meenemen naar Florida

  1. Top | #21
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Toledo , Ohio
    Berichten
    43

    Standaard

    Vergeet niet dat vlees taboe is, dus Hema worsten thuis laten. Hollandse kaas is echter geen probleem.

  2. Top | #22
    Vaste Bezoeker Karin71's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Zandvoort
    Berichten
    70

    Standaard

    Nou ik neem geen risico hoor, trouwens onze vrienden zijn inmiddels al zo ingeburgerd dat ze niet eens gevraagd hebben om etenswaar uit ons kikkerlandje.. enkel een NL boek en een of ander spelletje... hahaha..
    Maar het leek me wel leuk om iets voor ze mee te nemen wat daar idd niet te krijgen is en waar ze misschien zelf niet zo snel aan zullen denken.. voorlopig houd ik het op de spruitjes, hihi :wink:
    Karin en Wander (35 en 38 jaar) uit Zandvoort 8)
    Florida-1995-2005-2007

  3. Top | #23
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje
    ......

    Wat d8 je van: Lekkere Hollandse Kaas (Wel vacuum verpakt!!)

    Over kaas meenemen vind je hier het nodige:
    http://www.brochureworld.org/forum/b...d=13638#p13653

    Conclusie was: niet doen!

    Groeten
    Knaapje
    Wij hebben zonder problemen kaas, vacuum verpakt, en oliebollen, incl de poedersuiker, meegenomen naar Florida en geen problemen gehad aan de grens.

    Zolang de kaas vacuum verpakt is kan je het rustig meenemen.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  4. Top | #24
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ebelix
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje
    ......

    Wat d8 je van: Lekkere Hollandse Kaas (Wel vacuum verpakt!!)

    Over kaas meenemen vind je hier het nodige:
    http://www.brochureworld.org/forum/b...d=13638#p13653

    Conclusie was: niet doen!

    Groeten
    Knaapje
    Wij hebben zonder problemen kaas, vacuum verpakt, en oliebollen, incl de poedersuiker, meegenomen naar Florida en geen problemen gehad aan de grens.

    Zolang de kaas vacuum verpakt is kan je het rustig meenemen.
    Hallo,
    Dit "zonder problemen" betekent dit dat je door de douane gecontroleerd bent en dat ze het goedvonden dat je het meenam of heb je geluk gehad en ben je niet gecontroleerd?
    Groeten
    Knaapje

  5. Top | #25
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Toledo , Ohio
    Berichten
    43

    Standaard

    Ik breng al jaren kaas mee, geseald en ongeseald. Wat maakt dat seal nou uit . Kaas is kaas. Op het formulier wat je in moet vullen , schrijf ik altijd bij farmproducten :cheese. Laatst moest mijn koffer gescanned bij de agrarische afdeling, maar dat was de eerste keer.
    Toen mijn vriendin op bezoek kwam had ze heerlijke kaas bij zich. Op Schiphol deden ze al heel erg moeilijk, toen nog eens in het vliegtuig van Martinair werd er gezegd ,dat ze grote problemen zou krijgen. Luister NIET naar deze ONZIN !!! Ze heeft toen een kilo oud snijdbaar in het vliegtuig achter gelaten, omdat ze zo bang was gemaakt. Nog naar Martinair terug gegaan , maar er viel niets meer te redden.

  6. Top | #26
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    101

    Standaard

    Die poeder suiker...
    Dat is "living on the edge", lachen

  7. Top | #27
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard

    Ik neem vaak Kaas mee voor mijn ouders. Vorige maand nog kaas meegenomen die we hadden gekocht op Schiphol. Ik geef het nooit aan op het customs formulier. Overigens kwam er toen we op Atlanta airport waren een beagle langs en die is niet aangeslagen (logisch is vacuum verpakt zou je zeggen)... Ik geeft het dus niet aan en heb nog geen problemen gehad... Misschien geluk?

  8. Top | #28
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Toledo , Ohio
    Berichten
    43

    Standaard

    Ik geef het altijd aan , als die hond het zou ruiken , sta je er niet zo stom bij. Het is niets wat je wil verbergen , want het is legaal.

  9. Top | #29
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Say Cheese

    Het is het verstandigst om het gewoon netjes te melden, dat wordt ook gadviseerd door de ambtenaar van het Department of Agriculture bij de US ambassade in Den Haag. Je krijgt zeker geen problemen, maar ze vinden het gewoon netjes als je het even meldt. Toen ik naar Miami ging, kon ik in ieder geval zo doorlopen met een kilo vacuum verpakte kruidenkaas :lol:
    Twee maanden daarna ging een collega naar Miami en toen vroeg ik hem een stuk kaas voor mij af te geven bij diezelfde vriend in Miami, want die kaas was natuurlijk snel op. Hij koos ervoor om het niet aan te geven. Toen hij in wilde checken voor de terugvlucht naar Amsterdam, kwam er zo´n snuffelhond langs zijn koffer en toen moest hij alsnog de hele zooi uitpakken, want hij had het bij binnenkomst niet opgegeven en die kaaslucht blijft toch kennelijk een tijdje in je koffer hangen.......... hij had er in ieder geval zwaar de kolere over in dat hij het niet had aangegeven want hij had toch wel even wat uit te leggen. Hij is er onderuit gekomen door te zeggen dat hij bij een vorige trip in Europa kaas had meegenomen en dat die lucht er kennelijk nu nog in zat. Maar hij heeft even een tijdje peentjes gezweet :twisted: :twisted: :twisted:
    Dus: gewoon aangeven, want je mag het gewoon invoeren, mits het geen verse zachte kaas is zoals brie etc. :wink:

  10. Top | #30



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •