Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 28 van de 38 EersteEerste ... 182627282930 ... LaatsteLaatste
Resultaten 271 tot 280 van de 376

Onderwerp: Eten meenemen naar Florida

  1. Top | #271
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Eten meenemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elstars Bekijk Berichten
    We zeiden: "cheese, vacuum sealed" en toen zei hij: "is that made from meat?" Tsja.....
    Uiteindelijk wel, natuurlijk. Een koe is een geweldig stukkie vlees :lol:
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  2. Top | #272
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    374

    Standaard Re: Eten meenemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Op zich kan het natuurlijk geen kwaad om alle etenswaren bij elkaar in een koffer te vervoeren, maar daarmee voorkom je echt niet dat ze de andere koffers van je reisgezelschap niet inspecteren. Zeker niet als je met een gezin of met je partner reist. Per familie (party) vul je immers een formulier in waarop je de gegevens voor de douane verstrekt. Een persoon tekent voor de juistheid van de opgave en die is daarmee verantwoordelijk voor alle koffers van de hele familie.
    Het is niet per familie (party) maar per gezin, dus als je meerdere formulieren nodig hebt is het een prima methode om alle andere bagage al vast door de douane te loodsen.
    Bovendien worden de koffers meestal gescant en wanneer er daarbij niets wordt gevonden is visuele controle ook niet nodig
    Laatst gewijzigd door 6foot6; 11-05-12 om 20:32.

  3. Top | #273
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Berichten
    63

    Standaard Re: Eten meenemen

    Typisch Hollands zeker, kaas willen meenemen naar Amerika. Waar is dat nou goed voor ?

  4. Top | #274
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Eten meenemen

    @ttubbie: Als je van Hollandse kaas houdt... daar zul je het niet vinden of het is er stervens duur. Bovendien moet ik ook altijd voor familie en kennissen kaas meenemen...

    Kaas meenemen is misschien typisch Hollands, maar levensmiddelen meenemen in het algemeen niet. Mijn Surinaamse familie moet ook altijd van alles en nog wat meenemen uit Suriname, of dat nou naar Nederland is of naar Florida. In Nederland kun je nog heel wat hier vinden, maar Surinamers in Amerika maak je heel erg blij met dingen die ze soms jaren al niet hebben gegeten.

  5. Top | #275

    Standaard Re: Eten meenemen

    Hey Koen, je kunt bij de Walmart en Publix de Goudse jong belegen of aan een stuk of gesneden kopen ! Prijs valt ook wel mee, wij gaan in ieder geval geen kaas meer meenemen naart Florida de volgende reis.

  6. Top | #276
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Berichten
    117

    Standaard Re: Eten meenemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenkamphuys Bekijk Berichten
    @ttubbie: Als je van Hollandse kaas houdt... daar zul je het niet vinden of het is er stervens duur. Bovendien moet ik ook altijd voor familie en kennissen kaas meenemen...

    Kaas meenemen is misschien typisch Hollands, maar levensmiddelen meenemen in het algemeen niet. Mijn Surinaamse familie moet ook altijd van alles en nog wat meenemen uit Suriname, of dat nou naar Nederland is of naar Florida. In Nederland kun je nog heel wat hier vinden, maar Surinamers in Amerika maak je heel erg blij met dingen die ze soms jaren al niet hebben gegeten.
    Klinkt bekent! voor mijn nicht in Sarasota neem ik ook vaak wat mee.

  7. Top | #277
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Eten meenemen

    Ik ga gewoon dit jaar ook kaas meenemen hoor ! En een pot Calve pindakaas :-) Dan ben ik maar "typisch Hollands" (stomme term overigens), maar de vorige keren is gebleken dat het Amerikaanse beleg bij onze kinderen minder lekker smaakt.
    Wat maakt het trouwens uit ! Je neemt toch ook je koffers vol mee terug met Amerikaanse spullen ;D
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  8. Top | #278
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Eten meenemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door inavm Bekijk Berichten
    Hey Koen, je kunt bij de Walmart en Publix de Goudse jong belegen of aan een stuk of gesneden kopen ! Prijs valt ook wel mee
    ... in de walmart nog nooit gezien. Er hangen wel ergens plakjes 'gouda cheese' maar die zijn van Amerikaanse makelij en ze smaken naar rubber en niet naar kaas - het lijkt nog niet in de verte op Goudse kaas. Bij de Publix wel eens een stukje Old Amsterdam gezien dat wel import is. 1/2 pond (225 gram) voor dik 14 dollar. Voor dergelijke prijzen laat ik het toch echt liggen. [-(

  9. Top | #279

    Standaard Re: Eten meenemen

    Koen, je moet het wel even vragen bij de vleeswaren-afdeling,(Goeda-cheese) dan halen ze een hele Goudse kaas tevoorschijn ...is echt prima van smaak, deze kaas wordt volgens Gouds recept in Wisconsin gemaakt.

  10. Top | #280
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Eten meenemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door inavm Bekijk Berichten
    Koen, je moet het wel even vragen bij de vleeswaren-afdeling,(Goeda-cheese) dan halen ze een hele Goudse kaas tevoorschijn ...is echt prima van smaak, deze kaas wordt volgens Gouds recept in Wisconsin gemaakt.
    Ina, bedankt voor de tip. Wij zijn ook kaasliefhebbers en namen de kaas zelf altijd mee, maar dit is nu goed om te weten voor de volgende keer.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •