Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 11 van de 38 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 376

Onderwerp: Eten meenemen naar Florida

  1. Top | #101

    Standaard Re: Vraag: Oliebollenmix meenemen?

    Als je op de site kijk van de USDA (United States Departement of Agriculture) Dan zie je een lijst van producten die niet ingevoerd mogen worden.

    Het is dus niet zo dat alle producten die op 1 of andere manier van planten zijn gemaakt niet ingevoerd mogen worden. Het enige meelproduct wat echt specifiek genoemd staat is een of andere soort mais/meel uit india.

    Maar toen mijn vrouw in de states woonde heeft ze regelmatig koffie en bijv. appeltaartmix mee laten nemen/opsturen. Nooit een probleem geweest (zelfs niet tijdens een controle op het vliegveld door bovenstaande organisatie)

    Grtz Henk

  2. Top | #102
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Vraag: Oliebollenmix meenemen?

    Het is inderdaad geen probleem om je pakje Koopmans mee te nemen. Maar je kunt je afvragen of je niet gewoon je oliebollen uit basisingrediënten kunt maken die je ter plekke kunt kopen. Bloem, gist, baksoda, melk en eieren hebben ze bij de Wal-Mart ook hoor.

  3. Top | #103
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Locatie
    midden van het land
    Berichten
    29

    Standaard Re: Vraag: Oliebollenmix meenemen?

    Ook ik heb dit meegenomen (kant en klaar is nu eenmaal makkelijk en lekker) voor mijn nicht en mijn koffer is gecontroleerd, was geen probleem. De hagelslag was geopend en lag in het voorvak van de koffer, de mix zat nog netjes dicht. Ik kwam toen in Washington Dulles aan. Misschien is het ene vliegveld soepeler dan het andere dat weet ik niet. Ik weet dat het ook per postpakketjes is gestuurd naar mijn nicht dat ging ook goed.

    gr, Ann

  4. Top | #104
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Vraag: Oliebollenmix meenemen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petval Bekijk Berichten
    15 december ga ik voor 2 weken naar mijn zusje in Florida. Nu vroeg ze net aan de telefoon of ik oliebollenmix mee wilde nemen ...... Nu vraag ik me af......mag ik dit meenemen in het vliegtuig of niet? (is natuurlijk wel een "verdacht wit poeder" (ik begreep trouwens wel van haar dat ze nu ook mensen uit Nederland over hadden die cakemix hadden meegenomen)

    Alvast bedankt voor jullie reacties
    Misschien een vreemd idee maar waarom stuur je niet alvast een paar pakken op per post en bespaar je jezelf misschien een hoop kopzorg.
    Voor hooguit 30 Euro is iedereen blij.:-D
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  5. Top | #105
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Vraag: Oliebollenmix meenemen?

    Heb het zelf ook al een paar keer meegenomen maar nooit problemen gehad ermee, en ze best lekker op oudejaarsavond, En weer eens wat nieuws voor die Amerikanen die dit dus niet echt kennen :-)

    Gaat dit jaar ook weer een pak mee hoor!

  6. Top | #106
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard Re: Vraag: Oliebollenmix meenemen?

    Je mag oliebollenmix gewoon zonder problemen meenemen. Ik bestel het altijd van een bedrijf hier en inderdaad, zoals Calypso schreef, het is een groot succes bij de Amerikanen!

  7. Top | #107
    Regelmatige Bezoeker Jaimie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    28

    Standaard Re: Vraag: Oliebollenmix meenemen?

    Wij hebben vrienden in Florida wonen en iedere keer dat we gaan, nemen we voor hen ook oliebollen mix mee.
    Nooit geen problemen mee gehad. Als de verpakking gewoon gesloten is en je hebt het in je koffer zitten.

  8. Top | #108
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    20

    Standaard Re: Vraag: Oliebollenmix meenemen?

    Als je niet wil dat de douane je oliebollenmix ziet ,dan koop je hier gewoon een koeltas.
    In een koeltas zit aluminiumfolie verwerkt, daardoor kunnen ze er niet doorheen kijken.
    Je stopt de oliebollenmix in de koeltas en dan samen in je koffer.
    Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze zo'n tas openen.

    groetjes peer

  9. Top | #109
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vraag: Oliebollenmix meenemen?

    Oeps! De beste tip die je kunt krijgen: Haal geen geintjes uit met de Amerikaanse instanties.

    Voor de (toekomstige) leden die het Forum als naslagwerk gebruiken: Ik weet niet of de truc met de aluminiumfolie nu wel zo'n goede tip is. TSA opent juist koffers waar zich iets in bevindt wat ze niet lekker op het scherm kunnen onderscheiden. Je vindt dan keurig een briefje in je koffer dat deze gecontroleerd is. Verder zijn er 'random' inspecties bij vertrek en aankomst. Tot slot blijkt overigens uit dit topic dat je je om oliebollenmix geen zorgen hoeft te maken als je door de douane gaat.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 25-11-08 om 14:07. Reden: oudane <-> douane......



  10. Top | #110
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vraag: Oliebollenmix meenemen?

    Als je het leuk vind om een gesprek te voeren met de TSA over waarom je een pak 'Oilballs-mix' probeert te smokkelen dan zou ik dat vooral doen. Ga er alleen wel vanuit dat je je vlucht niet haalt.. Maar goed, je hebt wel een mooi verhaal om te vertellen aan je familie.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •