Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 17 van de 17

Onderwerp: [Reisverslag] Belgske: Florida in beeld en geluid, juli 2012

  1. Top | #11
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: goes Florida in beeld en geluid - juli 2012

    STREETRACING TE MIAMI

    BEST WESTERN PLUS ON THE BAY INN & MARINA

    Over dit hotel kan ik kort zijn gelijk het BW in Key West... gewoonweg uitstekend. Best Western staat voortaan met stip genoteerd.
    Het is een half uurtje gelegen van Ocean Drive, MB. De prijs is zeker niet te duur vergeleken met de hotels aan die gelegen zijn aan het strand. Het ontbijt was uitgebreid en ondanks de drukte 'smorgens werd er goed bijgevuld.
    De wafels mocht je zelf bakken en aanvullen met aardbeien (het Amerikaanse blikfruit) en slagroom... je kunt je dag slechter beginnen.
    Het grillrestaurant 'Shuckers Waterfront' had een heel gezellig terras aan het water, het eten voldeed aan de wensen van onze smaakpapillen. De muziek was rock uit de jaren '80 en de obers waren hum hum mooie jonge deernes... dus dit Belgske had geeen problemen daar te eten.

    Het is nog altijd 4 juli, Amerika's nationale feestdag... Independance Day. De dames hoorden echter iedereen 'Happy fourth of July' tegen elkaar zeggen.
    Op het thuisfront had ik via internet naar feestelijkheden gezocht. D'r waren twee die eruit sprongen.. eentje in Down Town en eentje op het strand van Miami Beach vlakbij Ocean Drive. We kozen voor het laatste omwille vd locatie maar ook omdat hier als slot een grootse vuurwerkshow stond gepland.
    Overdag is het al een ramp om een parkeerplek te vinden in MB, laat staan met dit feest. Dus besloten we met de taxi erna toe te gaan. Jessica en Kelly vonden dit prachtig, de eerste keer in een taxi en dan nog wel in zo'n gele, ouderwetse kar... gelijk in de films. De vriendelijke chauffeur bracht ons voor $24 ($30 incl fooi) naar de place to be.
    Het was nog licht en wandelden door de Ocean Drive met zijn terrasjes die overvol zaten. We besloten dan maar alvast naar het strand te gaan. Daar lagen dan hele gezinnen met hun koelboxen vol drank. Individuen staken vuurwerk af... Kelly wilde dit dichterbij bezien... ik verbood het haar en ze keek me aan van: "wat kan ons nu gebeuren". Totdat enkele vuurwerkpijlen een weg zochten letterlijk over de hoofden vd vele aanwezigen.
    Er was veel hulpverlening, politie, brandweer aanwezig... allen met zwaaiende lampen en sirenes.
    Om exact 21h00 startte er een prachtige vuurwerkshow die een half uur zou duren. Nadien zette de massa zich in beweging om de nacht in te duiken, wij ook maar dan het bed. Gezien de drukte dachten we dat het een eeuwigheid zou duren eer we een taxi konden bemachtigen, maar je zag enkel gele auto's. Binnen de tien minuten zaten we in één van deze wagens. Ditmaal was het $27($30 incl. fooi)

    donderdag 5 juli... vandaag gaan we Miami Beach en Down Town bezichtigen.
    We rijden als eerste naar MB en huren bij GocarTours een golfkar. Met dit bakske scheuren we 3 uur door MB... ik aan het stuur en de dames op de achterbank. We hadden veel bekijks en ik vermoed dat we nu ergens prominent in enkele Aziatische fotoboeken staan.
    We reden naar Holocaust Memorial... waar je in een oase van stilte terecht kwam. De dames waren serieus onder de indruk. Ik had hen van te voren een beetje uitgelegd wat dit inhield. Toen ze het terrein betraden, waren ze muisstil... dat was dan ook het enigste rustige moment van deze vakantie
    Mijn doel was bereikt. Ik heb ze even doen stilstaan bij één vd verschrikkelijkste periodes uit onze geschiedenis.
    Hierna gingen we terug de vrolijke tour op. We reden op joggingpaden (wat verboden was) en kwamen op zeer aangename maar ook verrassende plekken (zoals een terras ve hotel, waar we doorslalomden... haha... je had de verbouwereerde gezichten moeten zien. Staan op mijn netvlies gebrand).
    Het heeft gedurende de tour een kwartiertje gegoten, dus de ruitenwisser aan. Die moest je met de hand verplaatsen.

    Door de klammende hitte gingen we na de tour ons even opfrissen aan het strand. We hebben met de golven gespeeld of... speelden ze met ons?
    Nadien reden we naar Key Biscayne om een zo schitterend mogelijk vergezicht te krijgen van Miami Down Town. Vlak na de tolbrug is er links een haventje. Van daaruit heb je een prachtig zicht.
    Tegen vijven reden we terug naar het hotel om even te genieten in het zwembad om nadien met grommende maagjes te gaan eten bij mijn vriendinnen van Shuckers Waterfront Grill

    VIDEO
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 14:09.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  2. Top | #12
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: goes Florida in beeld en geluid - juli 2012

    Het doet me deugd dat jullie het plezant vinden. In eerste instantie is het iets waar mijn dochters en ik nog jaren plezier aan beleven. Maar ook voor jullie, want dankzij dit forum leer je altijd bij en als je dan een steentje kan/mag bijdragen...
    We zitten in de helft betreft het aantal 'delen', maar je hebt nog ca 40 minuten beeldmateriaal te goed. Ik las voor enkele dagen een pauze in om sommigen in staat te stellen om up to date te geraken... hè Teleton

    nog 5 delen te gaan... maar zal pas voor binnen enkele dagen zijn.

    deel 6 : Universal Resort
    deel 7 : Waterparks Wet 'n Wild & Aquatica
    deel 8 : Seaworld
    deel 9 : Kelly Park
    deel 10 : ESD-Hotel + aftiteling
    Laatst gewijzigd door belgske; 19-10-12 om 19:36.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  3. Top | #13
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: goes Florida in beeld en geluid - juli 2012

    UNIVERSAL RESORT ORLANDO

    Na een reis van ruim vier uur kwamen we op vrijdag 6 juli aan in Universal. We verbleven 4 nachten in Universal hotel Royal Pacific Resort en op dinsdag 10 juli verlieten we Universal. Op zaterdag 14 juli zijn we 'savonds nog een keer naar Universal Studios geweest omwille ve optreden van Miranda Cossgrove, bekend, vooral door de jeugdige jeugd, van vooral i-Carly.

    LOEWS ROYAL PACIFIC RESORT

    Toen we aan kwamen gereden stonden de aasgieren ons al op te wachten om de koffers uit de auto te halen en te brengen tot aan de lobby. Van daaruit gaat een andere individu met je koffers naar de kamer. Beiden verwachten natuurlijk een 'tip'. Nu, dat kunnen we zelf ook wel. Men ziet dan niet graag dat je auto daar even blijft staan en men dringt erop aan om de auto snel te verplaatsen... Ja doei, we zijn wel met vakantie.
    De vriendelijke en snelle afhandeling bij de receptie zorgde ervoor dat we snel onze expressenpassen konden maken.... Bij de lobby staat een apparaat waar je je naam invult en dan met een big smile naar da apparaat kijken en flits... een foto wordt gemaakt. Nadien bekom je je pas die je gedurende je verblijf kunt gebruiken.
    Even de bagage naar de kamer brengen die zoals verwacht ve uitstekende kwaliteit was. Alleen het uitzicht was minder... we keken tegen een muur van steen en omhoog geschoten onkruid aan.
    Elke dag hebben we gebruik gemaakt vh grote lagune zwembad en natuurlijk vd aanwezige bediening. Je blijft heerlijk op je ligbed liggen en bestelt wat te eten/drinken. Je geeft je roomcard mee en even later komt men de bestelling brengen... heerlijk toch. Veel gebruik van gemaakt. Eén keer hadden we twee porties nachos besteld. Gelukkig voor ons verstond da vrouwke het verkeerd want ze bracht slechts één portie mee. Al een geluk... zelfs met zijn driëen kregen we maar amper de helft op.

    UNIVERSAL STUDIOS

    In vergelijking met twee jaar geleden was Jaws verdwenen, maar zijn Despicable me Minion Mayhem, parade en een avondshow er nieuw bijgekomen.
    De attractie Despicable Me Minion Mayhem hebben we minimaal 6 keer gedaan... een fantastische attracties die je lachspieren doet masseren. De wachtrij liep telkens al snel op tot 90min. maar dankzij onze expresspas waren we steeds binnen de 10min binnen.
    Het is een simulatie waarin we worden opgeleid als minion en er ook één worden... op het laatst wordt je terug mens.
    Bij het voorstukje worden door mr Gru voorbereid. Even is hij verontwaardigd wanneer hij een vreselijke geur waarneemt. Iemand heeft zich al ...tig dagen niet meer gewassen en toen ging de spotlight aan gericht op.... mij.
    Cinematic Spectacular. Op het water staan drie reuzeschermen en gedurende 20 min passeren er vele Universal kaskrakers begeleid met water/licht show en vuurwerk... Mij en de dames viel het tegen. We hadden het meer spectacular verwacht.
    Buiten Shrek 4D en het optreden van de Blues Brothers hebben we alle attracties minimaal één keer gedaan.
    Voor de rest weet ik niet meer zoveel vd tijd dat we vertoefden in dit park. Voor meer info, bekijk de video.

    ISLANDS OF ADVENTURE

    Hier zijn we twee keer naartoe geweest. De eerste keer zijn we al om 7h00 opgestaan om tijdig bij the Forbidden Journey te staan. Het park gaat een uur eerder open voor de hotelgasten om deze attractie van Harry Potter te kunnen doen. D'r is geen expressingang... vandaar. We hoefden slechts 10 minuten aan te schuiven... geweldige belevenis.... bij het buitenkomen, zagen we dat de wachttijd slechts 20 min was, dus werd nogmaals het donkere getrotseerd. Deze attractie bracht de nodige adrealine bij ons los. Het verbaasdde wel dat we niet veel meer wisten vd attractie.
    Dan huppeké naar de waterattracties. In beiden werden we drijfnat tot in de vierde graad.
    Spiderman hebben we een keer of zes gedaan en met de vernieuwde digitale beelden is het nog allemaal levensechter.... een echte topper. Kelly en ik vinden deze beter dan the Forbidden Journey... Jessica houdt het bij de laatste.
    De dames hadden me met lichte dwang meegenomen naar en in Doctor Doom's Fearfall.... pffff... je wordt de lucht ingeschoten... ik was boven en mijn ingewanden nog beneden.
    Voor Jessica en mij was The Incredable Hulk Coaster een eerste kennismaking... heftig rollercoasterke... terwijl ik al snel tot de conclusie kwam dat dit éénmalig zou zijn, hadden de dames de smaak te pakken en hebben nog diverse malen zich laten wegschieten. En ik ging op een bankske zitten zodat het interne gedeelte terug zijn plaats zou kunnen vinden.
    De Sinbad Stuntshow was af en toe grappig, af en toe een stuntje... goed voor ene keer.

    Tot slot nog even iets kort over het Discovery Center in Jurassic Park. We hebben een dino'ke uit een ei zien komen en sommige kinderen liepen helemaal weg met het verhaal.

    MIRANDA COSSGROVE

    Op zat 14 juli gingen voor een avond terug naar US.
    Om 20h00 was er een live optreden van deze jeugdige Miranda Cossgrove. Onder de jongeren superpopulair en bekend door de jeugdseri i-Carly op Nickolodeon.
    Anderhalf uur voor aanvang kwamen we aan op het plein en het stond toen al behoorlijk vol.
    Het was een volwaardig concert van ruim een uur, waarin behoorlijk gezongen en gedanst werd. In dat uur heeft het zangeresje zich wel drie keer verversd van een andere outfit. Tijdens die verkleedperiode gaven de muzikanten het beste van zichzelf en trakteerden de aanwezigen op diverse solo's.
    Voor Jessica en Kelly een moment om niet snel te vergeten.

    VIDEO
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 14:10.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  4. Top | #14
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: goes Florida in beeld en geluid - juli 2012

    WATERPARKEN

    WET 'N WILD

    Twee keer zijn we naar dit waterpark geweest. Twee keer startte de dag zonovergoten en twee keer hebben we maar enkele uurtjes kunnen genieten van dit park. Telkens begon rond het middaguur het hevig te regenen gevolgd door onweersbuien. Ondanks dit alles hebben we alle attracties toch minimaal één keer kunnen doen.
    Voor Der Stuka en the Bomb Bay heb ik mijn joker ingezet. Enkel de Black Hole bleef onder de verwachtingen.
    Veel tijd hebben we doorgebracht in the Lazy River... heerlijk....

    AQUATICA

    Drie keer zijn we hierheen geweest. De eerste keer kwamen we om tien uur aan, we gingen meteen ergens aanschuiven, we waren bijna aan de beurt en toen... "All slides will be closed of the lightning in the area"... Dan maar even wachten... en nog even wachten... en wachten... het begon lichtjes te regenen, het begon iets meer lichtjes te regen en op een gegeven moment regende het zo lichtjes dat de grote parasols geen soelaas meer boden.
    Na enkele uren werd er terug groen licht gegeven. Terug naar een attracties... Net toen ik een band wilde instappen, sommeerde men mij om terug uit te stappen... je weet wel the lightning in the a... Ik negeerde het 'bevel' en genoot vd afdaling. We keken naar de lucht en die werd donkerder en donkerder. We gaven er de brui aan.
    De andere keren werden we telkens getrakteerd op zonnestralen van 'smorgens tot 'savonds.

    Conclusie: Aquatica is een fijner waterpark. agreed by all of us.

    VIDEO
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 14:11.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  5. Top | #15
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: goes Florida in beeld en geluid - juli 2012

    SEAWORLD

    Ik durf gerust in naam van mij en mijn dochters te zeggen dat dit voor ons alle drie het favoriete park is... de combinatie van Rollercoasters en shows. Dit jaar is daar nog de nieuwe attractie Turtle Trek bij gekomen.
    Eén volledige, drie namiddagen/avonden en een voormiddag zijn we in Seaworld geweest.

    Doordat de trainers nog steeds niet het water in mogen met de orka's, bleef One Ocean onder de verwachtingen. Shamu Rocks is in principe niet veel anders, alleen wordt rondom de show een speciale sfeer gecreëerd (tis avond, opzwepende rockmuziek) die het fantastisch maakt. We hebben deze show bij elk bezoek gezien. Voor de show worden veel close-up beelden getoond vd aanwezigen... mensen beginnen dan plots raar te dansen, te shaken, te lachen,... maar één vrouwke kreeg bij iedereen de handen op elkaar. Ze ging namelijk in alle hevigheid tongzoenen met haar vriendin.
    Achter het Shamu Stadium heb je een onderwaterzicht op de orka's. Ondanks het glas voel je dat er een bepaalde aantrekkingskracht is tot het dier. De orka's reageren op je bewegingen en wat mij verblijdde was dat ik met één van hen oogcontact had, waarbij de orka mij tot diep voorbij mijn iris beroerde.

    De dolfijnenshow Blue Horizons is absoluut de mooiste show van dit park. De muziek, de acrobatie van dolfijn en mens... geweldig.

    De nieuwste attractie Turtle Trek zal binnen no-time een trekpleister worden. Wat is dit fantastisch. Een 360°-film zorgt ervoor dat je middenin het leven vd zeeschildpad zit. Jijzelf kijkt door de ogen van een zeeschildpad die net uit het ei is gekomen en gaat op avontuur in de oceaan vol verrassingen. Ook bij deze attractie zorgt de muziek ervoor dat het een topper is.
    We hebben op een ochtend visjes aan dolfijnen gevoerd na het betalen van $7.50pp. Je krijgt dan drie visjes en bijgevolg kun je hen ook nog even aaien. Ik had mijn emmertje op de rand vh bassin gezet. Zodoende kon ik de dames fotograferen. Maar nog geen halve minuut nadien landde een vogel ts mij en mijn emmer.... Net op tijd (cm'ers) kon Kelly de visjes redden van die ongewenste viseter.
    Ook hebben we enorm genoten van Alure, Call of the Ocean.
    Manta hebben we gedaan telkens net voor sluitingstijd... Overdag was de wachttijd altijd ruim 90 min... net voor sluitingstijd 10min. De beleving van het al liggend een looping ondergaan... heerlijk
    Kraken... 2 jaar geleden beloofde ik mezelf dat ik dit nooit meer zou doen. Dus ik stond samen met Jessica en Kelly aan te schuiven. Jessica zat boordenvol zenuwen, voor haar was het de eerste keer. Na de rit zat mijn maag niet meer waar ze zou moeten zitten, dus het zal bij deze keer blijven.
    Wat wij achteraf als het leukste ervaarden in Seaworld was Sealions Tonite. Vanaf het moment dat mimieker opkomt en de aankomende toeschouwers bespeelt tot bij het verlaten vh stadium als een walrus de toeschouwers nog op een nat pak trakteert.... worden je lachspieren gemasseerd... topentertainment.

    VIDEO
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 14:11.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  6. Top | #16
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: goes Florida in beeld en geluid - juli 2012

    KELLY PARK

    Op vrijdag 13 juli besloten we naar het natuurpark Kelly Park te gaan. Kelly, mijn jongste dochter, wilde weten waarom dit park naar haar werd vernoemd. Je kunt net buiten dit park op enkele plaatsen 'tubes', binnenband ve auto, huren. Dit deden wij ook voor $5.00 pst. In dit park zitten veel dieren waaronder ook giftige slangen en andere niet aan te raden huisdieren.
    Men had ons afgeraden om in het weekend te gaan want dan nam de plaatselijke bevolking bezit van dit park. Blijkbaar begint op vrijdag al het weekend want het was behoorlijk druk... het drukte de pret allerminst.
    Wij parkeerden de wagen vlakbij het zwemgedeelte en van daaruit moesten we met de 'tube' nog een paar honderd meter wandelen om aan het begin te staan vh riviertje. Met een beetje schrik in de broek begaven we ons in de band. De kanten vd rivier zijn omgeven door watergras en waterplanten. Telkens we te dicht in de buurt kwamen van dit begroeide gedeelte nam lichte paniek bezit van ons lichaam, schrik dat er gevaarlijke wezentjes zich daarin begaven. Een enkele keer zagen we een plons maar wisten niet wat dit veroorzaakt had.
    Bij de volgende afdrijvingen op de band was er van schrik hoegenaamd geen sprake meer... Jessica en Kelly zaten ts het gras en lelies te zoeken en te springen... ze hebben het zelfs een keer zonder band gewaagd. Waar ze echter geen rekening mee hielden, was dat de bodem (zeker in het begin) bezaaid ligt met scherpe rotsen. Jessica bezeerde zich behoorlijk met in het water te springen, maar na enkele 'oe's' en 'aaaaa's' ging ze er weer tegenaan.
    Ondanks het hevige lawaai dat de plaatselijke bevolking het bos instuwde, hebben we toch nog wat dieren gezien. We hebben op amper één meter van een otter gezwommen, enkele schildpadden zien zonnen, een hert, visjes die tegen de stroom in zwemmen om zich te voeden met algen.
    Wat we niet zagen maar de gevolgen wel... waren musquito's. We hadden ons nochthans meermaals goed ingesmeerd... enkel op het einde vd dag kwamen we erachter dat het muggenspul niet waterbestendig was.... vooral den ikke werd meedogenloos leeggeprikt toen ik op het water lag te dobberen.
    Nadat we zo'n zes uur genoten hebben van deze natuurpracht, vertrokken we terug naar Orlando, een tocht van 45 minuten.

    VIDEO
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 14:11.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  7. Top | #17
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: goes Florida in beeld en geluid - juli 2012

    'EXTENDED STAY DE LUXE' ZONDER DE LUXE EN DE HAUTAINE AIR FRANCE-STEWARD

    Tot slot wil ik het nog even hebben over ons laatste hotel in Orlando.
    De laatste 10 nachten verbleven we in ESD WESTWOOD BLVD. Alle hotels waar we verbleven, voldeden ruimschoots aan de verwachtingen... maar deze... pfffffff.
    We checkten in... alles werd snel en naar behoren afgehandeld. Toen we ons naar de kamer begaven, roken we al een muffe geur. Op de kamer aangekomen zagen we dat er slechts één bed aanwezig was. Terug bij de receptie vertelden ze dat alle kamers zo waren, maar dat er nog wel een ligbank was die we zelf moesten installeren en opdekken. De matras was zo dun en verouderd dat als je er oplag het meer aanvoelde als een spijkerbed. Hier kon dus absoluut niet op geslapen worden.
    Kelly pikte dit niet en stond erop dat zij dit wel eens zou aankaarten bij de receptie. Toen ze terugkwamen hadden ze de receptionist heel duidelijk gemaakt dat dit 'sucks'... haha.... maar ook zij konden het tij niet keren. De receptionist ontweek sinds da gesprek de dames.... Ze hadden blijkbaar indruk nagelaten.
    Dus ik nogmaals terug en vertelde dat ik toch echt ni op zo'n matras kon slapen.... Na veel vijven en zessen kwam meneer de receptionist erachter dat er nog wel enkele dikke matrassen ter reserve lagen.... tjonge, had die dat niet meteen kunnen voorstellen. In ieder geval heb ik de nacht goed doorstaan.
    's Morgens waren we benieuwd naar het ontbijt. Op internet sprak men over vers fruit, etc... Toen we in de kleine ontbijtruimte kwamen, was het zoeken naar eten. Wat er lag, was allemaal voorverpakt... en veel was t ni.... wederom een tegenvaller... we waren het deze vakantie al anders gewoon.
    Bij het aanzicht van het zwembad, eigenlijk was het meer een grote badkuip, weigerden de dames hierin een plons te nemen. Op de laatste dag echter, toen men wat parkmoeheid begon te vertonen, wilde men toch een poging wagen. Het zwembad puilde uit van het volk... wij dus, een moeder met haar 2 zonen en een vader met dochtertje... en met die laatsten hebben we nog enkele plezante uren mee gehad. Dat meisje, Rachel 6 jaar, eiste meteen de aandacht op van Jessica en Kelly. Op een gegeven moment had Jessica ze omarmd in het zwembad en Rachel zei haar: "I pipi'ed on you'. Jessica duwde haar van zich af, alleen.... da meiske kon nog niet zwemmen. Kelly stond dicht genoeg om haar op te vangen en Rachel vertelde haar: "I did a delicious pipi"...
    De vader John is kandidaat senator bij de verkiezingen in november in Maitland. Dat was echter niet zo interessant, wel het gesprek ts hem en Jessica. Een gesprek over het spirituele, het buitenaardse leven die ts ons leven... Volgens hem hebben aliens de Bijbel geschreven en de Engelen zijn de aliens. SF films/series zijn met behulp van het buitenaardse leven gemaakt om ons zo voor te bereiden op de toekomst. Wat er in Star Trek gebeurde, begint nu delen ervan waarheid te worden. Op het reizen naar andere werelden zijn ze ons nu ook aan het voorbereiden oa door de serie Stargate.
    Verder beslissen aliens of een ras al dan niet mag blijven bestaan zoals de dino's. De mensheid begint die weg ook op te gaan want is zichzelf aan het vernietigen. Daarom is 12 december 2012 iets wat de Maya's van de aliens hebben doorgekregen... in welke vorm, dat is de grote vraag... en zo ging da nog een tijdje door.
    Ik had, op zijn zachtst gezegd, mijn bedenkingen maar Jessica had de tijd van haar leven...

    TERUGREIS MET AIRFRANCE

    Ruim op tijd werd de auto ingeleverd. Ruim op tijd ingecheckt en om 20h00 zaten we naast elkaar in het vliegtuig met ieder de beschikking over een tv-schermpje.
    Tot mijn teleurstelling zag ik geen stewardessen, enkel stewards. Voor ons zaten 3 jonge deernes (ca 20j) die me gedurende de hele reis niet zouden gerustlaten en het was door iets anders dan ik zou willen.
    We waren nog maar amper opgestegen of de stoelen van die ***-dames gingen in speed naar achter. Daar zat ik dan met mijn 1m87.
    Benieuwd naar wat voor films/muziek/spelletjes er allemaal op het scherm stonden, begon ik erop te tokkelen. Dat irriteerde de 'dame' voor mij en vroeg, eigenlijk was het meer een dwingende vraag, om daarmee te stoppen. Ik zei haar als jij je stoel wat naar voren zet, dan stop ik met tokkelen.... een eerste maal werd door haar beroep gedaan op een steward. Die steward zei me toen dat ik wat zachter moest drukken op het scherm want de dame voor mij had er last van... pffffff.....
    Het eten was best goed... er zat zelfs een flesje rode wijn en een aperatiefje bij... het rare is dat ook Jessica en Kelly, 14 en 12, deze flesjes kregen. Ik heb me dan maar opgeofferd en deze ook maar opgetutterd in de hoop dat ik toch enkele uurtjes zou kunnen slapen.... helaas.
    Na het ontbijt gooiden de drie dames gelijktijdig de stoelen zo hard en snel mogelijk naar achteren, terwijl bij ons het ontbijt nog niet was opgeruimd. Ik was hun gedrag zo beu dat ik eens flink met de stoel begon te schudden. En ja hoor... daar kwam die franse steward met zijn hautaine houding weer naar ons toe. Dat ik de dames gerust moet laten, dat zij het recht hebben de stoel naar achter te zetten en dat ik maar anders moet gaan zitten. Ik zei hem dat ik dat ook wel wist... het is de manier waarop. Toen liet ik het ontbijt op mijn broek zien en zei hij lachend iets in het frans tegen de dames.... Toen werd dit Belgske toch wel pissig en zei hem in het nederlands dat hij zijn l*l er maar meteen in moest stoppen.... (sorry)
    Hij moest ons niet... zo was er ook een gevalletje met Kelly. Zij had al een paar keer tevergeefs om water gevraagd en op een gegeven moment zei hij haar doodleuk dat ze dat ook zelf kan halen, terwijl hij zich uit de naad liep voor die drie dames voor ons.
    Niets te vroeg kwamen we aan op Charles de Gaulle, één vd meest chaotische luchthavens. Van de gate van landing naar de gate voor vertrek deden we 45 minuten over en dan was het flink doorstappen. 10 minuten voor vertrek settleden we ons in de stoelen.
    Een klein uurtje vliegen, door de douanecontrole die er niet was, een kwartiertje stappen naar de auto en na 1.5 uur rijden, zagen we het bord 'Poppel' verschijnen en beseften we dat deze unieke reis erop zat.

    Het is niet zeker dat we deze trip nog ooit met zijn drietjes gaan overdoen, maar om te eindigen met de woorden van de Magische Muis:

    "WHEN YOU BELIEVE IN DREAMS, THEY WILL COME TRUE!!!"

    VIDEO
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 14:12.
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •