Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: tandpasta mee, ja of nee

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Berichten
    41

    Standaard tandpasta mee, ja of nee

    Beste Floridagangers,

    aangezien de Amerikanen nogal paranoia aangelegd zijn moet je bijna in je blote k..t door de douane heen maar toch heb ik een vraag. Is het inderdaad waar dat je in je koffer in het baggageruim niet eens tandpasta en zonnebrand mee mag nemen of geeft dit geen problemen. Zit er namelijk niet op te wachten om na een lange reis over de grote plas aangezien te worden als een mogelijke terrorist met een tubetje macleans in zijn koffer

  2. Top | #2
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: tandpasta mee, ja of nee

    Ik heb nog nooit gehoord of ergens gelezen dat dit niet zou mogen. Wij hebben altijd tandpasta bij ons en ruime hoeveelheden zonnebrandcreme, nog nooit problemen mee gehad. Ben je misschien in de war met handbagage? Daar mag je het niet in meenemen, tenzij in kleine verpakkingen en in een doorzichtig plastic zakje, apart aan te bieden bij de security check.

  3. Top | #3
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: tandpasta mee, ja of nee

    Waar heb je dit onzin-verhaal gehoord? De regels zijn net zoals naar elke andere bestemming: geen vloeistoffen in je handbagage. Wat je in je koffer stopt moet je (tot op zekere hoogte) zelf weten.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker mvv's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Berichten
    20

    Standaard Re: tandpasta mee, ja of nee

    Je mag tot 100ml meenemen in je handbagage. Tandpasta is meestal 75ml (gewone tube), dit mag je dus gewoon meenemen in je handbagage!

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Berichten
    41

    Standaard Re: tandpasta mee, ja of nee

    Staat op de site van de Portuges maatschappij TAP. Daarmee maken wij dit jaar de overstap. Maar aangezien jullie al vaker heen en weer zijn geweest en geen problemen hebben gehad ga ik er dan maar vanuit dat in het ruim geen problemen opleverd. Ik wist al dat het niet in de handbagage mocht.

  6. Top | #6
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: tandpasta mee, ja of nee

    Staat nergens vermeld hoor:
    http://www.flytap.com/Nederland/nl/P...age/Ruimbagage

    Wel zie ik dit staan bij beveiliging:
    http://www.flytap.com/Nederland/nl/P...erenigdeStaten
    Maar daar staat weer bij dat het geldt voor vluchten VANUIT de VS. Beetje vreemd.

    In de Engelse versie staat er wel bij vermeld dat het de handbagage betreft:
    http://www.flytap.com/UnitedKingdom/...el/TraveltoUSA
    Ook hier bij security
    Laatst gewijzigd door trails; 22-04-12 om 20:04.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  7. Top | #7
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: tandpasta mee, ja of nee

    Ik ben ook erg benieuwd waar je dat hebt gelezen bij TAP..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #8
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: tandpasta mee, ja of nee

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door diver99 Bekijk Berichten
    aangezien de Amerikanen nogal paranoia aangelegd zijn moet je bijna in je blote k..t door de douane heen maar toch heb ik een vraag. Zit er namelijk niet op te wachten om na een lange reis over de grote plas aangezien te worden als een mogelijke terrorist met een tubetje macleans in zijn koffer
    Ik zou wel oppassen met een broodje aap in de handbagage......



  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Berichten
    41

    Standaard Re: tandpasta mee, ja of nee

    Het staat hier:
    Vluchten vanuit de Verenigde Staten
    De autoriteiten van de Verenigde Staten eisen dat voor alle vluchten die vanuit de Verenigde Staten vertrekken de volgende voorschriften worden gevolgd.
    Het vervoer van alle vloeistoffen is verboden, met uitzondering van:
    • essentiële medicijnen in vloeibare vorm in voldoende hoeveelheid voor de vlucht (bijv: diabeteskit), mits de echtheid hiervan is gecontroleerd;
    • babymelk en vloeibaar babyvoedsel in de hoeveelheid die voldoende en nodig is voor de vlucht (de inhoud van elke flacon moet worden getest door de volwassene met wie de baby reist).

    OPMERKING: Naast de zaken waarvan algemeen bekend is dat ze niet mogen worden meegenomen in het vliegtuig, zijn ook de volgende producten verboden: haargels en -sprays, tandpasta, lotions, crèmes, scheercrème, mengsels van vloeistoffen/vaste stoffen in een flacon onder druk, parfums, deodorants, spuitbussen, soepen, siropen, drankjes, etc. Ook cosmetica en alle producten voor lichaamsverzorging zijn verboden.
    Volgens mij wordt er nergens over handbagage gesproken
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-05-12 om 23:09. Reden: quote

  10. Top | #10
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: tandpasta mee, ja of nee

    Dit staat op de Engelstalige versie:
    United States’ Security Measures

    The United States authorities have implemented the following procedures for all flights leaving the United States.

    No liquids of any kind are allowed in your hand baggage, except:
    Essential liquid medications in sufficient quantity for the flight (e.g. diabetes kit), provided that they are authenticated after checking
    Sufficient baby milk and liquid baby food essential for the flight (the contents of the bottle or jar must be tasted by the adult accompanying the baby)

    In addition to generally known prohibited articles, the following are also prohibited: hair gel and sprays, toothpaste, lotions, creams, shaving cream, mixed liquids and solids in a pressurised container, perfumes, deodorants, aerosols, soup, syrup, drinks, Cosmetics and all personal hygiene products are also prohibited.

    All large computers and electrical devices must be removed from baggage and placed on the tray for screening.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-05-12 om 23:08. Reden: quote
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •