Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 29

Onderwerp: Dokters in Orlando

  1. Top | #11
    Stamgast sleepwalker's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    148

    Standaard Re: Dokters in Orlando

    $ 8950,
    In Nederland krijgt een ziekenhuis hetzelfde bedrag in euro's voor de totale opname en operatie van een nieuwe heup. Dus 5 ligdagen, operatie en alle zorg en afspraken van tevoren.

    Dus, niemand meer zaniken over de "hoge" kosten van je ziektekostenverzekering....

  2. Top | #12
    Regelmatige Bezoeker BillyenFlippy's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    24

    Standaard Re: Dokters in Orlando

    Jammer genoeg heb ik vorig jaar (op onze huwelijksreis) een beginnende oorontsteking gehad.
    Wij verbleven in Davenport en zijn naar Haines city gegaan.
    Ziekenhuis:
    Heart of florida regional medical center
    We stonden binnen 40 minuten weer buiten, ze hebben een beleid om toeristen voor te laten gaan, om hun verblijf toch nog zo plezierig mogelijk te maken :-?
    Kosten 600 dollar excl. medicijnen
    De medicijnen moesten we bij de publix om de hoe halen kosten 100 dollar.
    Bij thuiskomst heeft de verzekering bijna alles terug betaald, alleen een deel van de medicijnen moest ik zelf betalen 60 dollar.
    Ik hoop dat niemand het nodig heeft maar ondanks alles was het toch een prettige ervaring, vriendelijke verpleegsters en dokters.

  3. Top | #13
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Berichten
    41

    Standaard Re: Dokters in Orlando

    Het is toch wel duidelijk dat het systeem in Amerika niet werkt wat betreft de ziektekostenverzekering. Je wordt gewoon een poot uitgedraaid, maar ja wat moet je op dat moment. Het model wat in Amerika wordt gebruikt is het model waar we in Nederland met rasse schreden naar toe aan het werken zijn. Ook in Amerika gaan de mensen niet meer naar de dokter omdat het onbetaalbaar is(wordt) en gaan dan gewoon dood( net als vroeger, alleen de rijken)

  4. Top | #14
    Stamgast sleepwalker's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    148

    Standaard Re: Dokters in Orlando

    Het model wat in Amerika wordt gebruikt is het model waar we in Nederland met rasse schreden naar toe aan het werken zijn. Ook in Amerika gaan de mensen niet meer naar de dokter omdat het onbetaalbaar is(wordt) en gaan dan gewoon dood( net als vroeger, alleen de rijken)
    onderbouwing graag, anders acht ik uw bijdrage niets anders dan ongefundeerde populistische prietpraat.

  5. Top | #15
    Florida Groupie petrajessy's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Locatie
    Velserbroek
    Berichten
    315

    Standaard Re: Dokters in Orlando

    Ik wist dat dit soort prijzen buitensporig hoog waren maar zo hoog! Pfff....
    Wij hebben twee jaar terug een Walgreen take care clinic bezocht. Echt een aanrader .......nou ja, als je ziek bent dus. Mijn man had hoge koorts en was benauwd. Bleek: luchtweginfectie. Kosten van het complete onderzoek van een uur (bloeddruk, hartslag etc.) was onder de 100 euro. Ze hebben natuurlijk geen medisch dossier dus we moesten tig vragen beantwoorden over allergieën en ziektes in de familie. Het pufte en de antibiotica waren 30 dollar meen ik. Was een supervriendelijke arts.
    Ik had deze goedkope maar zeker prima oplossing gevonden met googlen. Was erg blij omdat mijn man binnen een dag al opgeknapt was en dat is toch wel prettig als je op vakantie bent.
    De Walgreen take care clinics kun je hier vinden

  6. Top | #16
    Regelmatige Bezoeker BillyenFlippy's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    24

    Standaard Re: Dokters in Orlando

    Wij zijn ook naar een drogist geweest maar daar was op die dag (vrijdag) geen dokter aanwezig. Onze enige andere oplossing op dat moment was het ziekenhuis.

  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Kontich, Belgium
    Berichten
    124

    Standaard Re: Dokters in Orlando

    Zomer 2011 verbleven wij in Cape Coral. Mijn 'loze vissertje' (echtgenoot) werd 'geprikt' door een 'katvis'. Dankzij onze GPS vonden we snel het dichtsbijzijnde ziekenhuis. We werden snel verder geholpen. Terwijl mijn man de dokter bezocht vulde ik allerlei papierwerk in. Uit de hand van mijn man, tussen duim en wijsvinger, werd een pin van 5 cm uitgehaald.
    De dokter en verpleegsters waren zeer behulpzaam en vriendelijk. Ter plaatse hebben we niets moeten betalen. We hebben onze reisbijstandsverzekering op de hoogte gebracht (24 op 24 u beschikbaar) en zij hebben alles met het ziekenhuis geregeld. De antibiotica hebben we bij CVS opgehaald. Dit was wel duur (50 Dollar). Maar konden dit ook recupereren via de verzekering. Een paar weken na onze thuiskomst in België hebben we de rekening ontvangen van het ziekenhuis die we aan onze verzekering hebben overgemaakt. 1500 Dollar! Gelukkig hoefde we dit niet zelf te betalen.

  8. Top | #18
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    1.054

    Standaard Re: Dokters in Orlando

    Enkele jaren geleden werd mijn vrouw ziek toen wij in animal kingdom rondliepen....
    Heel heftig en snel :-(
    Diezelfde dag is de doctor nog gekomen....
    Kosten 511 dollar voor 1 bezoek.

    Het werd een heel verhaal.
    Ze zou influenza a of b hebben :?: vervolgens was het een combinatie van alle 2.....
    Lang verhaal kort maken.
    De voorgeschreven pillen, kon je een olifant mee neer slaan.
    Ieder geval dat vertelde onze huisarts.
    Dezelfde arts wilde nog een keer terugkomen, de kosten zouden dan beduidend lager uitvallen tussen de 200 en 300 dollar
    samen opgeteld zou dat dan ongeveer 800 dollar kosten.

    Wij hebben waarschijnlijk pech gehad....
    Volgens een paar amerikanen waar wij mee gesproken hadden, proberen sommige artsen je ziek te houden om er zo geld aan te verdienen.

    Of dit klopt weet ik niet.
    Wat ik wel weet is dat de pillen die mijn vrouw gekregen heeft veel te heftig waren...

    Wat de kosten betreft = dit een gevalletje verzekering geweest.
    Alles is netjes betaald door mijn reis en ziektekostenverzekering.

    De jaren daarop, hebben altijd medicatie meegenomen uit Nederland..

    Groet,
    PAscal
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

  9. Top | #19
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Dokters in Orlando

    Als je dit zo allemaal leest, schrik je toch van de kosten. Ik zorg er in ieder geval voor dat ik het sos tel.nr. bij de hand heb, zodat ik gelijk mijn reisverzekering kan bellen. Uiteraard denk je daar niet aan bij een spoedgeval (en heb je er dan misschien ook geen tijd voor) maar heb je meer tijd dan denk ik dat je met een telefoontje naar je verzekeraar een hoop financiële rompslomp kan voorkomen.

  10. Top | #20
    Vaste Bezoeker lisje's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Onkerzele, België - Cape Coral,Florida
    Berichten
    116

    Standaard Re: Dokters in Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Minneke Bekijk Berichten
    Zomer 2011 verbleven wij in Cape Coral.
    Hallo Minneke,

    Aangezien wij regelmatig in Cape Coral verblijven en in Fort Myers en Cape Coral al 3 ziekenhuizen kennen, vroeg ik me af welk ziekenhuis jullie hebben bezocht??
    ik vind de afhandeling bij jullie zeer netjes...
    Alvast bedankt,
    groetjes
    Onze USA reizen:
    Rondreis Westkust USA ('07) - Rondreis Florida ('08) - Aankoop huis Cape Coral (feb '09) - Inrichten huis Cape Coral (maart '09) - Cape coral/Orlando (juli '09) - Cape Coral (jan '10) - Cape Coral (juli '10) - Cape Coral (dec/jan '10/'11) - Cape Coral/Orlando (juli '11) - Cape Coral (dec/jan '11/'12) - Fort Myers (dec/jan '12/'13) - Orlando/Cape Coral/Miami (jul/aug '15) - Cape Coral/Miami (dec/jan '16/'17) - Cape Coral/Orlando (jul '18) -
    Orlando/Cape Coral (dec/jan '19/'20)




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •