Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 29

Onderwerp: Dokters in Orlando

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker ruthytje's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Ieper, Belgie
    Berichten
    53

    Standaard Dokters in Orlando

    Ik ben dit forum enorm dankbaar voor de info van alle ervaren sunshine state kenners. Vooral via Teleton`s laatste blog heeft me ontzettend geholpen, nl hoe er aan toe gaat als er iemand ziek valt. Amerika staat zeer ver in hun medische kunnen maar het kost fortuinen.

    Mijn oudste dochter Amber is beginnen koorts doen vorig dinsdag, deze probeerde ik tegen te houden met Advil (ibuprofen) want ik dacht misschien zonnestek. Maar die ging niet weg en woensdag ochtend werd het erger. Teleton's berichten over de walk-in clinic hebben mij enorm geholpen maar ik zocht iets dichter bij Calabay parc. Amber bleek achteraf een beginnende keelontsteking te hebben.

    Maar wat ik eigenlijk wou opstarten is misschien voor mij en andere leden, een soort overzicht van dokters/clinic die we kennen en ook al hebben ervaren om in geval van nood een bron van info bij de hand te hebben.

    Wel wij gingen naar:
    Walk-in clinic: Paramount Urgent Care (meerdere locaties)
    adres: cagan crossings (shopping area zijkant Walmart aan de 192/US27 kruispunt)
    open van: 8u. 's morgens tot 8 u 's avonds 7 op 7
    dokter: Dan (bleek een oudstrijder die 3 jaar in Duitsland heeft gediend)
    betaald $99 consult + $10 antibiotica

    ervaring: beetje geduld oefenen als je in de wachtkamer bent ong. 40min, maar eens binnen correct en vriendelijk geholpen, niet zomaar rap rap. Eerst door verpleger bloeddruk/hartslag/temperatuur en gewogen, daarna dr Dan.

    Medicatie kan direct meegenomen worden naar mijn mening aan schappelijk prijs maar je moet ook even wachten voor je onder begeleiding kunt vertrekken. Een adres die ik zeker zal onthouden voor een volgende reis.

    groetjes uit Ieper!

    ps: Zou dit onderwerp misschien ergens kunnen verankerd worden in het 1ste pagina van algemeen?
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 15-04-12 om 17:26. Reden: toevoeging

  2. Top | #2
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Dokters in Orlando

    wow ,dat is een prijsje voor een dokter te zien . Ik dacht dat het altijd monsterbedragen waren maar dit valt goed mee

  3. Top | #3
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Dokters in Orlando

    Ook belangrijk: alles goed met de patient?



  4. Top | #4
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Dokters in Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruthytje Bekijk Berichten
    ps: Zou dit onderwerp misschien ergens kunnen verankerd worden in het 1ste pagina van algemeen?
    Ik vindt het een prima idee om ook dit onderwerp (al zit niemand er op te wachten, ziek worden bedoel ik dan) op het forum te delen, en zie dan ook de ervaringen van anderen met graagte tegemoed.
    Zodat een ieder die er onverhoopt mee te maken krijgt hiervan kan profiteren.

    Ik heb de link naar dit topic toegevoegd aan het "Overzicht ontwerpen Florida Algemeen" zodat het snel terug te vinden is.
    Ook heb ik het webadres van de kliniek aan jouw bericht toegevoegd, omdat ze meerdere locaties hebben. Mooie bijdrage, kan belangrijk zijn.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #5

    Standaard Re: Dokters in Orlando

    Bedankt voor deze tip.

    Wij hebben met Kerst 2010 een gast naar het ziekenhuis gebracht met een , naar uiteindelijk bleek, infectie aan de luchtwegen.
    Half 9 binnen gebracht en om half 12 mochten we ze alweer ophalen.
    Allerlei onderzoeken (zelfs een zwngersschapstest) en een briefje meegekregen voor medicijnen.
    Wel even $8450 aftikken en dan nog $400 voor een puffertje en medicijnen....
    Echt te zot voor woorden!
    Take care!

    Florida Minded Biker

  6. Top | #6
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Dokters in Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FMB Bekijk Berichten
    Wel even $8450 aftikken en dan nog $400 voor een puffertje en medicijnen....
    Echt te zot voor woorden!
    Hoe kan je dat ff aftikken dan? Onze creditcards hebben niet eens zo'n hoge limiet!
    Moet je dan niet je reisverzekering inschakelen zodat zij de betaling regelen met het ziekenhuis?

  7. Top | #7

    Standaard Re: Dokters in Orlando

    Onze gast (een studente van 20) kon inderdaad niet met haar creditcard betalen.
    Ik heb toen met mijn creditcard betaald en dat ging gewoon goed. Toen we daar waren was het 23 uur Kerstavond in NL, dus we hebben de verzekering pas nadien kunnen inlichten.
    Take care!

    Florida Minded Biker

  8. Top | #8
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Dokters in Orlando

    Hmmmm alle ziektekostenverzekeringen en de ANWB hebben toch een 24 uurs dienst? Contact vooraf is toch altijd mogelijk?

    Een ding is zeker: de kosten voor een behandeling in het ziekenhuis zijn vele malen hoger dan bij een huisarts. Omdat je nooit van te voren weet of je een huisarts of erger nog een ziekenhuis nodig hebt, is het handig adressen en telefoonnummers te verzamlen voor je ze echt nodig hebt. Kleine moeite, je kijkt toch ook in de omgeving waar de Walmart en de Publix zijn?

    Voor simpele gevallen kan je zonder overleg naar een huisarts of tandarts gaan en de kosten later declareren. Bewaar je bonnetjes! In ernstige gevallen, waarbij hoge kosten voorzien worden, verdient het aanbeveling om eerst contact op te nemen met je ziektekostenverzekeraar of de ANWB alarmcentrale.

    Indien nodig verzorgen zij, in samenwerking met een Amerikaanse organisatie, een machtiging zodat de kosten direct aan de behandelend arts worden betaald. Dit kost even tijd, dus als het even kan, regel je je zaken ruim van te voren. Met noodgevallen heb ik geen ervaring. Houden zo!



  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker ruthytje's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Ieper, Belgie
    Berichten
    53

    Standaard Re: Dokters in Orlando

    FMB: het is toch even slikken, $8950.

    trouwens je verzekering inschakelen is niet evident. Ik heb gebeld m/Mondial assistance en hij wist me te zeggen dat het papier waarin de verzekering zich verbindt tot betalen bij de clinic via een Canadees tussenpersoon moet gebeuren want us clinic's staan waantrouwig tov europese verzekeringen; wel het zou minstens 1,5 u. duren voor ik dit papier zou hebben en de klein zou zolang moeten "creperen" in de wachtkamer. Dus enige oplossing was voorschieten en later thuis regelen met Mondial.

    Trouwens de patient zit nog onder medicatie maar is prima in orde op jetlag na
    Orlando 2010 Orlando 2012 + Orlando 2015


  10. Top | #10
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Dokters in Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruthytje Bekijk Berichten
    Trouwens de patient zit nog onder medicatie maar is prima in orde op jetlag na
    Gelukkig. Kuurtje afmaken hoor!





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •