Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 43

Onderwerp: Nederlandse drukte in Florida?

  1. Top | #11
    Vaste Bezoeker Briggy's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    78

    Standaard Re: Nederlandse drukte in Florida?

    In januari ben ik maar twee Nederlanders tegen gekomen. En dat was heel toevallig, ik wist niet dat ze uit NL kwamen toen ik ze aansprak in het Engels!

  2. Top | #12
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Nederlandse drukte in Florida?

    Bij ons laatste bezoek wel iets meer Nederlands gehoord dan anders (het viel gewoon op), met name in de winkels.
    Even mondje toe en discreet doch gedecideerd doorstappen is dan de beste (onze) oplossing :mrgreen:
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #13
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    77

    Standaard Re: Nederlandse drukte in Florida?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Even mondje toe en discreet doch gedecideerd doorstappen is dan de beste (onze) oplossing :mrgreen:
    Dat is ook wat wij vaak doen... ops:

    We werden een keer door een wat ouder Nederlands echtpaar zelfs een keer aangezien voor mensen uit Zweden. Zaten toen in een taxi van Orlando naar Tampa. Hebben het toen maar leuk meegespeeld. :-D

  4. Top | #14
    Stamgast sleepwalker's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    148

    Standaard Re: Nederlandse drukte in Florida?

    Even mondje toe en discreet doch gedecideerd doorstappen is dan de beste (onze) oplossing
    Waarom, ben je bang dat je moet praten?

    De oplossing, dat klinkt alsof het een probleem is dat je landgenoten tegenkomt op vakantie. Raar hoor, dat je dat eigenlijk niet wilt. Je wilt wel in het Engels ouwehoeren, maar niet in het Nederlands.
    Eigenlijk willen we gewoon allemaal de enige zijn die op vakantie is in Florida en als we dan andere mensen horen dan worden wij aangevallen in onze uniciteit en dat is niet leuk.

    Terwijl het wel leuk kan zijn. Vermits je je grenzen durft aan te geven kan het tegenkomen van landgenoten heel leuk zijn. Eindelijk eens met iemand anders in je eigen taal spreken, ervaringen uitwisselen of tips doorgeven.

    Natuurlijk is het een ander verhaal als men zich bij je op gaat dringen. Maar daar ben je zelf bij.

    Ik begin meestal zelf niet de conversatie maar ga die zeker niet uit de weg. En als ik in de rij sta te wachten en ik hoor voor me of achter me Nederlands, dan zal ik echt niet laten om geen goedendag te zeggen. U zijt dus gewaarschuwd vanaf volgende week....

  5. Top | #15
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Nederlandse drukte in Florida?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sleepwalker Bekijk Berichten
    Waarom, ben je bang dat je moet praten?
    Nee hoor, bang niet, maar er zin aan hebben nog veel minder.
    En om dat te voorkomen is zwijgzaam voorbijlopen mijn beste oplossing, if you don't mind.

    Maar een conversatie met een medeforummer zal ik niet uit de weg gaan, dat is gewoon leuk, omdat je dan toch een soort van band hebt.
    Dus als je een niet al te grote, 'ietwat' gezette, getatoeëerde kaalkop met een Harley-shirt en paardestaart voor je in de rij hebt staan, zeg dan gerust "Goedendag". Je krijgt gegarandeerd antwoord :mrgreen:
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  6. Top | #16
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Nederlandse drukte in Florida?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Dus als je een niet al te grote, 'ietwat' gezette, getatoeëerde kaalkop met een Harley-shirt en paardestaart voor je in de rij hebt staan, zeg dan gerust "Goedendag". Je krijgt gegarandeerd antwoord :mrgreen:
    Ik kijk er al meer dan vier jaar naar uit.......:lol:



  7. Top | #17
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Nederlandse drukte in Florida?

    dat mondje toe dat merk je idd, veel nederlanders negeren
    of zwijgen ineens als ze een medelander horen
    mijn man zegt altijd dat de gemiddelde nederlander in florida te verwaand is om zijn b*k open te trekken

    gelukkig zijn we ook al leuke nederlanders tegen gekomen op reis
    zo bv een jongen in discovery cove die samen met zijn pa zijn 18 de verjaardag in orlando vierde
    er mengde zich een oudere man in het gesprek,die keurig nederlands sprak ,geboren in scheveningen, en uit eindelijk al 50 jaar in canada woonde.

    of bij het ontbijt in het hotel in florida city ineens met 4 nederlandse gezinnen onze routes aan het bespreken waren..

    of de lifegard in het disney waterpark,die met blik en veger liep en ik daar tegen mijn man een opmerking over moest geven
    bleek een jongen uit breda, die er nog eens een schepje bovenop deed..hilarischwasdat!!

    en zo hebben we al meerdere leuke toevallige ontmoetingen gehad
    maar tja de gemiddelde nederlander die loopt snel door ....
    Laatst gewijzigd door moonlight91; 13-04-12 om 18:57.
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  8. Top | #18
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Nederlandse drukte in Florida?

    Ik heb ook niet zo'n behoefte om met Nederlanders te praten. Alsof het feit dat je landgenoten bent de reden moet zijn? Als iemand mij aanspreekt, in welke taal dan ook, antwoord ik, mits ik het begrijp natuurlijk ;-)

    Het andere uiterste is trouwens het overlopen worden door Nederlanders. Zo was ik vorig jaar enkele dagen bij het Garda meer... Nee dat is niks, alsof je niet eens in een ander land bent ;-)
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  9. Top | #19
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Nederlandse drukte in Florida?

    Ik vind het ook leuk eens te babelen met medelanders. Altijd leuk om effe tips te geven en te krijgen, al krijg je die hier ook genoeg

  10. Top | #20
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Nederlandse drukte in Florida?

    Wij vinden de gesprekjes op vakantie altijd heel leuk maar het is zelden dat we NL-ers spreken.
    Scheelt natuurlijk dat wij als "Franse" Nederlanders Limburgs spreken en dat de gemiddelde NL-er dat niet (her)kent.
    We vonden het wel héél leuk dat we in Epcot aangesproken werden door een FF-er en hebben even gezellig gebabbeld. Ze herkenden onze meiden door de foto's in ons reisverslag en vroegen ze of ze de dochters van Renée waren.
    De meiden dachten: dude, kennen wij julie?
    Héél leuk was dat.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •